Toon posts:

notebook voor gamen EN zware videobewerking

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben op zoek naar een notebook waar ik zware videobewerkingen op kan doen (denk aan toepassingen als adobe premiere et cetera, DVD-authorizing e.d) maar ik wil 'm tegelijk ook gaan gebruiken voor gamen. Hoef Doom 3 niet op de allerhoogste resolutie te kunnen spelen (volgens velen zal dat waarschijnlijk niet eens kunnen op een notebook toch?), maar als ik zulke games kan spelen op bijv 1024x768 met hoogste details ben ik al blij.

Is bovenstaande eis (videobewerking<>games) in tegenspraak met elkaar of kan dat prima qua processor e.d. Heb wel eens gelezen dat een athlon beter is voor games en een p4 weer voor videobewerking. Klopt dat? Hoe zit dat met een nieuwe dothan?

Ik merk dat ik beetje lang aan het formuleren ben, maar bedoel eigenlijk: wat is een ideale processor (of al gelijk notebook) voor dit?
een Athlon (64 bit?) een dothan op 1.8 ofzo of toch een bloedhete desktopvervangende p4??

bedankt alvast voor een reactie!

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Wat je zeker zal kunnen apprecieeren is een groot scherm. De Asus M68 of W1 reeksen zijn misschien jouw (prijzige) vrienden...

http://www.asus.com/produ...00na/w1000na_overview.htm

of

http://www.asus.com/produ...6000n/m6000n_overview.htm

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:50

Nietzman

Woei!

Voor de videobewerking kun je toch het beste een Powerbook G4 nemen, die zijn er voor gemaakt. Heb je er ook meteen FCP bij.

Voor games heb je er alleen een kleiner aanbod, al geloof ik dat Doom3 ook nog wel voor de mac uitkomt.

• ewf2003
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-01 09:24
Misschien een Dell Inspiron 9100, nu leverbaar met een ATI 9800. Ik heb er een met een ATI 9700 het is een echte desktop vervanger dus hij weegt nogal wat en heeft een aardig formaat, maar hij werkt perfect.

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:30
ewf2003 schreef op 11 augustus 2004 @ 14:56:
Misschien een Dell Inspiron 9100, nu leverbaar met een ATI 9800. Ik heb er een met een ATI 9700 het is een echte desktop vervanger dus hij weegt nogal wat en heeft een aardig formaat, maar hij werkt perfect.
maar nog niet in nederland, en hijs nog eens 399 dollar

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Verwijderd

donald_dick schreef op 11 augustus 2004 @ 15:05:
[...]

maar nog niet in nederland, en hijs nog eens 399 dollar
op www.dell.nl kan ik gewoon een 9100 samenstellen met MR9800 :?

Nieuw 256MB ATI® Mobility™ RADEON™ 9800, 8x AGP (+120.19 EUR)

• donald_dick
  • Laatst online: 19:30
Verwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 15:18:
[...]

op www.dell.nl kan ik gewoon een 9100 samenstellen met MR9800 :?

Nieuw 256MB ATI® Mobility™ RADEON™ 9800, 8x AGP (+120.19 EUR)
vreemd dag dat het pas in 2005 zou zijn :?
nevermind then :)

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

• Puck
  • Laatst online: 12:57

Puck

W32.Deadcode.A

Hmmm, even over die videokaart, dat is dan nog niet eens heel duur. Klopt dit wel?

Er staat hier nu: Nieuw 256MB ATI® Mobility™ RADEON™ 9800, 8x AGP (+178.50 EUR)

[ Voor 37% gewijzigd door Puck op 11-08-2004 16:08 ]

Arrived anxious, left bored

Verwijderd

PuCK schreef op 11 augustus 2004 @ 16:05:
Hmmm, even over die videokaart, dat is dan nog niet eens heel duur. Klopt dit wel?
dat is de meerprijs t.o.v. een MR9700

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik denk dat de belangrijkste vraag is, wat mag het kosten? Anders even bij AlienWare kijken. :)

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-01 22:58

PromWarMachine

Forsaken Archer

Je hebt vast lang nagedacht over of je überhaubt een laptop wilt, nietwaar? Waar (locatie) wil je dat apparaat gaan gebruiken?

Als ik zie dat mijn notebook, die ik overigens niet voor dergelijke toepassingen gekocht heb, veelal in het stopcontact zit, had ik bijna net zo goed een tweede pc kunnen kopen.

Voor jouw toepassingen is dat al helemaal praktisch noodzakelijk. Doom 3 ga je met een ATI mobility 9800 echt niet fatsoenlijk halen. Mijn accu gaat 2 uur mee, theoretisch. Na veel in het contact gezeten te hebben, is het 1,5 uur geworden. Als je hem voor toepassingen als de jouwe gaat gebruiken (veel stress voor het apparaat), denk ik dat je het niet veel langer uithoudt dan een ruim uur.

Nu heb ik een P4. Met een Centrino schijn je 6 uur met je accu te kunnen doen?

@Puck, dat is de meerprijs, naast de gewone prijs die je al voor de standarad videokaart betaald.

edit:

Lees de reviews op Tweakers.net maar na. Om Doom 3 op 1024x768 (want dan ben je 'al' blij ;)) te kunnen spelen heb je echt een _beest_ van een pc (en pc != notebook :P) nodig.

[ Voor 10% gewijzigd door PromWarMachine op 11-08-2004 16:14 ]

Dividend for Starters

Verwijderd

idemdito hier: kheb een Aspire 1705SCi, ook qua specs een desktopjongen. Batt gaat ook maar hooguit 1u30 mee.

Nu, ik ben tevreden over mijn aankoop. Mijn bedoeling met mijn laptop is dat ik een waardige desktopvervanger heb die ik één maal per week naar huis neem.
Daarvoor is deze jongen perfect.

Koop echter zo geen laptop als je 'm als laptop wenst te gebruiken!! De mijne weegt om en bij de 7.1kg, ni echt 'mobiel' :) Evenals de korte battduur.

Tip @PromWarMachine: haal je batt uit je machine als je 'm voortdurend in 't contact steekt! Zo spaar je de batterijlevensduur echt wel!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Met een notebook heeft hij weinig te maken, maar ook ik zou zeggen ga dan voor de Dell 9100 met ATI 9800 kaart erin en de 3.4Ghz p4 met HT proc. Veel sneller zul je de systemen momenteel niet vinden.

Maar verwacht er niet van dat hij lang meegaat op de accu of dat hij erg draagbaar is. Wil je dat allemaal wel, dan zou ik gaan voor de Asus M6 met 2.0Ghz Dothan en de Ati9700. Die is wat langzamer, maar dat is wel een echte notebook :)

Verwijderd

En het geld dat je voor een zware desktop replacer laptop moet neertellen, is toch wel aardig meer dan dezelfde specs als desktop. Maw: desktop heeft véél betere specs voor 't zelfde geld. en is makkelijker uitbreidbaar op termijn.

je moet gewoon weten of dit allemaal opweegt tegenover de inpakken-en-wegwezen eigenschap van een laptop.

Verwijderd

Topicstarter
thanx voor alle replies. Mijn keuze voor een notebook ipv een desktop is helaas enkel en alleen een 'esthetische' keuze. Heb het na al die jaren helemaal gehad met grote kasten, kluwe draden et cetera. Bedoeling is dat het ding gewoon in de huiskamer komt te staan en dat-ie zo weer dichtgeklapt is. Verder weet ik helaas maar al te goed dat een notebook verder totaal geen voordeel heeft boven een desktop :'(

Verwijderd

huiskamer-alarm!
oppassen: die dingen kunnen ook deftig wat lawaai maken! Check dat zeker! Best een Centrino kopen, maar die is misschien niet genoeg voor je bedoelingen.

Kijk anders eens naar barebones: zitten er ook wel redelijk deftige bij en stille.

En als laatste: de Dell's die bij ons op de unief staan verwonderen mij keer op keer: kleine kast, goede specs en muisstil!

Verwijderd

PromWarMachine schreef op 11 augustus 2004 @ 16:11:
[Knip]

edit:

Lees de reviews op Tweakers.net maar na. Om Doom 3 op 1024x768 (want dan ben je 'al' blij ;)) te kunnen spelen heb je echt een _beest_ van een pc (en pc != notebook :P) nodig.
Hier staat een topic waarin mensen met het halveren van het geheugen een enorme prestatiewinst hebben bereikt. Een persoon is van 800*600 op medium details naar 1024*768@high gegaan :) Hij heeft wel een 9600Pro 128mb aan boord. Geen idee hoe die zich verhoudt tot de 9700 64mb, maar misschien toch een leuke indicatie? :)
Pagina: 1