Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[carkit] nokia CARK-91 om te bouwen voor 6610

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• nimm2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-11 03:30
Mijn vader gebruikt nog steeds een nokia 5510. nu hebben we m eindelijk overgehaald om eens modern te doen. hij gaat nu eindelijk een nieuwe telefoon kopen en denkt aan een nokia 6610

probleem is dat hij een carkit in zijn auto heeft zitten waar nieuwe telefoons niet op passen. nu heb ik de beschrijving doorgekeken en heb ik het idee dat er slechts een onderdeel veranderd hoeft te worden, namelijk de houder van de telefoon, MCC-1.

heeft iemand hier ervaring mee? is het mogelijk om alleen de houder te veranderen in eentje met een 'popc' poort? waar zou ik zon nieuwe houder (goedkoop) kunnen aanschaffen?

Afbeeldingslocatie: http://www.skyynet.de/gfx/fse1.png

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-11 17:17

FastBunny

Give it the Works !

Helaas gaat dat niet, je zal een andere set moeten kopen van Nokia.

[ Voor 3% gewijzigd door FastBunny op 11-08-2004 09:58 ]

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-11 22:43

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Voor zover ik weet is het niet mogelijk omdat de HFU-2 gewoon niet geschikt is voor de Nokia toestellen met de POP-poort. De software in de HFU-2 is daarvoor niet geschikt.
Zelfs als je alles zo verander dat je Nokia 6610 in de houder past, en netjes aangesloten zit op de connector, dan zal hij zeer waarschijnlijk gewoonweg niet werken.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• nimm2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-11 03:30
oke, dat is jammer

als je dat HFU-2 apparaat ook vervangt? werkt het dan wel?

Verwijderd

Had hetzelfde probleem met de 6230. Moest gedwongen van CARK-91 naar CARK-126 + Antennekoppestuk. Al met al kon ik alleen de plakantenne op de voorruit laten zitten en de microfoon. Voor de rest moest ik alles vervangen.

Verwijderd

nimm2 schreef op 11 augustus 2004 @ 10:02:
oke, dat is jammer

Zelfs dan heb je nog een andere houder nodig met een antennekoppestuk....

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

nimm2 schreef op 11 augustus 2004 @ 10:02:
oke, dat is jammer

Dan moet je ook de houder vervangen, oftewel de MBC-15s kopen + kabel

Ik denk dat de prijs van een nieuwe HFU-2 + MBC-15s even duur is dan een geheel nieuwe carkit. Ik vraag me trouwens af of het wel mogelijk is om een nieuwe 'HFU-2' te kopen. Volgens mij zijn die niet echt los verkrijgbaar.

-

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Verwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 10:03:
Had hetzelfde probleem met de 6230. Moest gedwongen van CARK-91 naar CARK-126 + Antennekoppestuk. Al met al kon ik alleen de plakantenne op de voorruit laten zitten en de microfoon. Voor de rest moest ik alles vervangen.
Antennekoppelstuk (AXF-15s) is alleen nodig als je geen Vodafone of KPN heb, of gewoon altijd de best mogelijk verbing wil hebben die mogelijk is.
Tegenwoordig is een externe antenne namelijk niet in alle gevallen meer nodig.

-

Verwijderd

Ja, je moet idd beter een nieuwe kopen

Houder MCC-1 wordt vervangen voor MCB-15S + AXF-15S

Unit HFU-2 wordt vervangen voor HFU-4

Verwijderd

Ginz schreef op 11 augustus 2004 @ 10:07:
[...]

Antennekoppelstuk (AXF-15s) is alleen nodig als je geen Vodafone of KPN heb, of gewoon altijd de best mogelijk verbing wil hebben die mogelijk is.
Tegenwoordig is een externe antenne namelijk niet in alle gevallen meer nodig.
Zonder de antennekoppeling maak je gebruik van de normale ingebouwde antenne van het toestel zelf, dat zich op dat moment in de auto bevind. Ook met KPN is de gesprekskwaliteit dan beduidend minder. Ik spreek uit eigen ervaring.
Pagina: 1