Toon posts:

Error bij Duron 700@1000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn Duron 700 op 1000mhz zet op 1.85 Volt dan krijg ik bij het opstarten de volgende error.

"Invalid system disk. Replace the disk, and then press any key" :?

Weet een van jullie misschien waar dat door komt?

Bedankt

• ELD
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

ELD

hehe Je systeem maakt denk ik te veel fouten
je hebt het dus te ver over geclocked. check de temp eens. |:(

Verwijderd

heb je soms je cmos moeten clearen ofzo, want dan is je boot-up cycle misschien verkeerd ingesteld

Verwijderd

dit probleem heb ik ook met men msi bord ik heb een thunderbird 800 en als ik hem op 1 ghz zet en ook op de zelfde voltage heb ik ook dat probleem iets met atapi kan disk nie vinden enzo........

Verwijderd

hoeft niet perse aan het overclocken zelf liggen .. kan ook zijn dat je proc op dat voltage niet hoger wil .. voltage omhoog dus ..

Verwijderd

Topicstarter
Maar het voltage zit al op maximaal...
Of kun jij hem nog hoger krijgen dan 1.85 Volt? >:)

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Op dinsdag 26 december 2000 23:19 schreef Dirty_Mind het volgende:
Maar het voltage zit al op maximaal...
Of kun jij hem nog hoger krijgen dan 1.85 Volt? >:)
Ja, ik durf het niet aan, maar als je ff zoekt kan je hier van allerlei info vinden over voltage-mods.

One of the animals has left its cage today.

Verwijderd

nee ik krijg hem ook nie hoger dan 1,85 vaak decteerd hij in eens een 550 mhz heb ik ook wel eens gehad heb hem nu echt perfect lopen op 900 inplaats van 800 maar hoger dan ...
maybe 1 ghz maar dan moet je een beetje kutten

• Lucky_me
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09-2024
Heb ik ook gehad met mijn duron 700. En abit Kt7 Raid. Gewoon minder goed exemplaar zeiden ze tegen mij. Ik krijg mijn fsb ook maar niet omhoog bij 101 crash win2k al! Slecht hoor! Maar goed Hij draait echt wel super op 900 Mhz!!! Echt retestabiel niks aan op te merken ben er heel tevreden over. Ik ga nog wel een keer proberen de 1Ghz grens te halen, met 133 mhz geheugen dan kan ik tenminste mijn fsb op 133 zetten misschien lukt het dan wel. Goed suc6 ermee!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 11:47

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Die van mij draait als een tiet op 1050 sinds ik die alpha + delta combi heb.
Daarvoor werd ie al te snel te warm en crashde hij al bij de boot.
Een nieuwe cooler lostte bij mij het probleem op.

Verwijderd

Dit probleem had ik ook op mijn A7V. Voltage mod gedaan en omhoog gegooid die VCore. Draait nu stabiel op 1060 op een Vcore van 2,00V.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 december 2000 00:11 schreef CRiViT het volgende:
Dit probleem had ik ook op mijn A7V. Voltage mod gedaan en omhoog gegooid die VCore. Draait nu stabiel op 1060 op een Vcore van 2,00V.
Maar wat moet ik veranderen om er meer dan 1.85 V dorr heen te krijgen?

Verwijderd

Welk moederboard heb je?

Verwijderd

Op donderdag 28 december 2000 00:05 schreef Lucky_me het volgende:
Heb ik ook gehad met mijn duron 700. En abit Kt7 Raid. Gewoon minder goed exemplaar zeiden ze tegen mij. Ik krijg mijn fsb ook maar niet omhoog bij 101 crash win2k al! Slecht hoor! Maar goed Hij draait echt wel super op 900 Mhz!!! Echt retestabiel niks aan op te merken ben er heel tevreden over. Ik ga nog wel een keer proberen de 1Ghz grens te halen, met 133 mhz geheugen dan kan ik tenminste mijn fsb op 133 zetten misschien lukt het dan wel. Goed suc6 ermee!
duron700@1017 (9*113) -1.85v (dus zonder voltagemod |:()

=>hoger dan 113 draait niet stabiel (bij mij)
'k heb pc133 mhz geheugen.zelfs op
100 mhz cas3 en alles minimaal ingesteld
niet. (kt7 nonraid)

Verwijderd

Op donderdag 28 december 2000 10:19 schreef CRiViT het volgende:
Welk moederboard heb je?
... staat in z'n signature, ASUS A7v
:):):):):P

• D-RiSe
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-03 19:37

D-RiSe

Kick the baby

Op donderdag 28 december 2000 00:05 schreef Lucky_me het volgende:
ja joh ga jij maar lekker je fsb op 133 zetten.... }:O

met de kt133 chipset, dus kt7, a7v etc zal je je FSB nooit hoger dan 110 krijgen (als dat je lukt heb je nog geluk trouwens)... laat je FSB lekker op 100 en ga met je multiplyer spelen... dan draait ie veel stabieler... trust me... mijn a7v wil toevallig tamelijk stabiel op 107 maar mijn broer zijn a7v + duron 800 wil niet eens op 102 stabiel draaien....

intel silver reef, celly 2.0 Ghz, 256mb ddr, G2MX

Verwijderd

oops verder kijken dan mijn neus lang is ;))

ehm hier is de link voor de Voltage mod :

http://www6.tomshardware.com/howto/00q3/000928/

*D

Verwijderd

je moet gewoon heel goed koelen desnoots vlak je je proc nog ff extra dat scheeld weer eeen graade of wat en je koeler die moet goed gepolijst zijn scheeeld ook weer een paar graden en dan rent je duron 800@ook op1100 met een temp van 35 graden

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een Alpha PAL6035 + YS-Tech fan, vandaag 3 case fans gemonteerd voor optimale airflow... maar nu loopt ie op 945mhz ( 9x 105 ) 9.5x doet ie nu ook in 1 keer niet meer :? Bedankt voor de link voor de voltage mod. :)

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Mijn KT7 draait anders wel retestabiel op 114 mhz.. waarschijnlijk gewoon goed exemplaar, en ik heb ook goede airflow in me kast.

BTW: Duron 600 @ 855 (114x7,5)

harder wil die gewoon niet , 855 mhz is de max, ik kan wel booten op 900 mhz (9x100) met een system temp van 7 graden en proc temp van (tijdelijk) 14 graden, maar dan hangt tie ook na het posten..

Het is ook een ouder exemplaar Duron, degene waarbij de multiplier lock er af fabriek nog niet op zit. (niet dat ik hier erg blij mee ben maarja, want als ik er wel een met multiplier lock had gehad, had ik waarschijnlijk wel verder kunnen oc-en.)

Divide and conquer.

Pagina: 1