Draadloos faxen

Pagina: 1
Acties:

• leerling
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 13:59
Een kennis van mij wilde een nieuwe fax aanschaffen. Hij wilde deze graag op zolder zetten op een nieuwe lijn (nummer), dus dat z'n fax niet meer hetzelfde nummer als zijn telefoon gebruikt.

Hiervoor zou hij dus een kabel moeten trekken van de meterkast naar zolder. Nu vroeg hij dus aan mij of dit misschien draadloos op te lossen is, zodat hij die lijn niet naar zolder hoeft te trekken. Er ligt wel al een lijn van de meterkast naar zolder, maar dat is dus zijn telefoonlijn.

Ik denk dat het theoretisch wel mogelijk is, maar ik heb geen flauw idee of er uberhaupt wel apparatuur voor is.

Weet iemand dat hier misschien?

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:45
Telefoon/fax gebruikt maar 2 aders. Meestal is een telefoon-kabel 4-aderig.
Kan hij niet gewoon de 2 andere aders aansluiten aan zijn fax?

• leerling
Zijn fax moet een nieuw nummer worden, is dat dan ook mogelijk?

offtopic:
Sorry, ben n beetje n00b op telefoongebied

• Fire69
  • Laatst online: 15:45
In principe wel, als je de nieuwe lijn die binnenkomt, gewoon doorverbind met de 2 adertjes op de oude lijn en daar boven dan een aparte stekker aanzet.
Ik weet wel niet hoe het zit met storing omdat je dan 2 signalen door 1 kabel haalt.

Wat misschien handiger zou zijn, heeft hij geen lan-kabel naar boven liggen?
Daar worden toch maar 4 van de 8 aders van gebruikt, en da's getwist. Dan heb je geen last van storingen. :)

• leerling
Ik weet niet eens of hij een pc heeft, laat staan een lankabel :+

Maar ik zal eens navragen bij een vriend van me of dit mogelijk is, die is electricien.

Ik zat zelf te denken aan een soort wireless lan, maar volgens mij bestaan zulk soort apparaten niet...?

[ Voor 26% gewijzigd door leerling op 11-08-2004 09:40 ]

• leerling
Ik dacht dat er al een kabel naar zolder lag, maar dat blijkt dus niet waar te zijn. Bovenstaande gaat dus niet op.

Nu hoorde ik van een vriend van mij dat hij een jaar of 6 geleden ook zoiets moest doen voor school. Hij had toen een zender en ontvanger (isdn) bij conrad gekocht, en daarmee een vergelijkbaar project gedaan.

Nu heb ik alleen op de site van conrad zitten zoeken, maar ik kan daar niets over vinden. Weet iemand waar deze apparaten te koop zijn?

• leerling
Subtiele schop.

Heb naar Conrad gemaild, maar krijg daar geen antwoord op.
Heb ook geprobeerd naar KPN te mailen, maar kan geen geldig emailadres vinden...

• Telco
  • Laatst online: 29-08-2024

Telco

Biertje?

Bij de oudere series Siemens Gigaset had je een kastje wat DECT naar de centrale communiceerde, en een gewone analoge aansluiting gaf. Het lijkt erop dat je dit zoek, wellicht zijn die dingen (met centrale) nog wel te koop via marktplaats of zo.

Vandaag geen signature

• leerling
Telco schreef op 17 augustus 2004 @ 12:49:
Bij de oudere series Siemens Gigaset had je een kastje wat DECT naar de centrale communiceerde, en een gewone analoge aansluiting gaf. Het lijkt erop dat je dit zoek, wellicht zijn die dingen (met centrale) nog wel te koop via marktplaats of zo.
Als ik je goed begrijp is dit inderdaad wat ik bedoel. Je weet toevallig geen typenummer?
Volgens mij staan op de site van Siemens alleen de nieuwere modellen.

• leerling
Ik kreeg zojuist een mailtje terug van conrad dat zij niet zulke zenders/ontvangers in het assortiment hebben. Ze weten ook niet of ze bestaan...

Weet iemand toevallig dat typenummer van die Siemens telefoon, ik kan er niets over vinden?

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-02 19:54

JorisPenders

Designer & Coder

En netwerk via het stopcontact, dat werkt tog ook met 8 draadjes :?
Kun je daar niets mee doen?

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

• leerling
DJ_Jorizzz schreef op 19 augustus 2004 @ 16:59:
En netwerk via het stopcontact, dat werkt tog ook met 8 draadjes :?
Kun je daar niets mee doen?
ISDN gebruikt toch andere spanning dan een netwerk? :?
Dus volgens mij is dit niet mogelijk, maar als iemand daar anders over denkt, hoor ik dat graag.

• leerling
Ik heb eindelijk wat gevonden.
In de folder van Office Centre staat de Tiptel Easybox 300.
Dat is precies wat ik zoek! :D
Pagina: 1