SCO en de mafia

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Dat het vergelijken van personen of instanties met "foute" organisaties uit WO2 taboe is weten we inmiddels wel. Maar mag een vergelijking van SCO met de mafia wel? Ik vind eigenlijk ook van niet, maar wil de mening van anderen wel eens horen.

http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1100986

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
We moeten natuurlijk geen censuur gaan invoeren en alles maar verbieden. Als maffia niet meer mag, mag crimineel dan nog? En als crimineel nog mag, hoe zit het dan met fraudeur of misdadiger, om het even scherp te stellen.

In dit geval is er echter sprake van een eenvoudige troll of flamebait, ik opteer voor het laatste. De user in kwestie onderbouwt niks, heeft niks te melden maar wil alleen even kwijt dat ie SCO als maffia beschouwt... niet zo bijster inzichtvol of interessant imo

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Ik has er ook al maar een flamebait aangehangen, maar na mij is hij met Inzichtvol en Grappig beoordeeld en staat nu op +2 Grappig. Ik vind het nogal onzinnige moderaties. Misschien moest een admin eens kijken wie dat heeft gedaan.

Edit: Hij staat nu op +4 Inzichtvol. Zelfs een LM trekt dit niet meer recht, een PM zal het moeten doen. (Mits die hem ook te hoog vindt staan natuurlijk.)

[ Voor 25% gewijzigd door Polaris op 11-08-2004 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeromeo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 10:17

Jeromeo

Let's get loud

In deze reactie http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1101225 staat iets dergelijks.
Zie ook van Dale:
maf·fia (de ~, ~'s)
1 misdaadorganisatie, oorspronkelijk op Sicilië, later vooral in Italië en de VS
Bescherming tegen vervolging
Klinkt in mijn oren vrij dark dus dit soort reacties kun je wel verwachten. Alleen een score van +3 is wel erg hoog...

Disclaimer: Expressed comments and opinions are strictly my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Ik heb niet zozeer problemen met de reactie. Het lijkt flamerig maar is in dit geval geen slechte vergelijking. Is inderdaad de hoge score van 3 niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

'kzag 'm net ook staan. Alleen de +3 vind ik een beetje te hoog, maar wat SCO doet en wilt is rechtsstreeks uit het mafia-handboek gejat, dus inhoudelijk zit 't wel snor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Ik vind het eigenlijk wel een goede vergelijking. Als er al een troll in verpakt zit, zit 'ie in het nieuwsje zelf :+
die afhankelijk van het type een jaarlijkse of eeuwigdurende bescherming tegen vervolging bieden
De reaktie eronder vat 'm niet: niet het onderzoek wordt vergeleken met mafiapraktijken, maar de "bescherming tegen vervolging". Denk ik.

En laten we wel wezen, als de belangrijkste reden om een licentie af te nemen "bescherming tegen vervolging" is, waarbij de noodzaak een licentie te kopen nog niet eens bewezen is; dan klinkt dat ook mij als mafiapraktijken in de oortjes. "You pay us money, we don't fuck up your shop, howzat" :P

Vind het ook niet echt inzichtvol maar met een +2 zou ik nog geen problemen hebben. Dan zit 'ie imo wel aan z'n plafond - het hellend vlak loert ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Rataplan op 11-08-2004 14:57 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Let's make PcDealer an offer he can't refuse.
Pagina: 1