Toon posts:

Kan KPN Prepaid-klanten na schuldsanering weigeren? *

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
2 jaar geleden ben ik behoorlijk in de fout gegaan, ik heb bij KPN een gsm abbonement afgesloten en ben toen flink gaan bellen. Zo erg dat ik op het einde een rekening kreeg van een kapitaal. Gelukkig is er dankzij een rechtzaak een een schuldsanering uitgekomen, dus de KPN heeft geen cent gekregen. Nu wil ik opnieuw bij KPN (uiteraard maak ik niet de zelfde fouten meer) maar een Abbonement zit er niet meer in zoals jullie vast begrijpen. Nu wil ik dan een Prepay aansluiting. Kan het gebeuren dat KPN mij afsluit als ze de registratie papieren binnen krijgen? Ik bedoel dus die bon voor extra beltegoed.

[ Voor 200% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2004 11:20 ]

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-02 19:13

freddyathlon

McLaren Mercedes

Verwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 07:45:
2 jaar geleden ben ik behoorlijk in de fout gegaan, ik heb bij KPN een gsm abbonement afgesloten en ben toen flink gaan bellen. Zo erg dat ik op het einde een rekening kreeg van een kapitaal. Gelukkig is er dankzij een rechtzaak een een schuldsanering uitgekomen, dus de KPN heeft geen cent gekregen. Nu wil ik opnieuw bij KPN (uiteraard maak ik niet de zelfde fouten meer) maar een Abbonement zit er niet meer in zoals jullie vast begrijpen. Nu wil ik dan een Prepay aansluiting. Kan het gebeuren dat KPN mij afsluit als ze de registratie papieren binnen krijgen? Ik bedoel dus die bon voor extra beltegoed.
Dan stuur je die bon toch niet op? mis je maar een paar euro's mee, en die heb je na die sanering wel over gehouden...

Ik snap hem niet helemaal eigenlijk;
Jij gaat enorm veel bellen waardoor, logisch, je rekening torenhoog wordt, en vervolgens hoef je niks te betalen?

p.s. kan de topictitel niet veranderd worden? zo lijkt het net of de TS spoken in zijn gsm-schermpje ziet :P

[ Voor 6% gewijzigd door freddyathlon op 11-08-2004 07:54 ]

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Verwijderd

Topicstarter
Schizofrenie na een paar maanden ziekenhuis, vandaar.

Maar als ik de bon niet opstuur, en ik heb een nieuwe sim nodig omdat die kapot zou zijn, kan ik die dan nog wel krijgen? want ze hebben geen adres gegevens.

Verwijderd

@freddyathlon: hij zegt het toch: schuldsanering. da's niet prettig btw.

OT: ik zou niet weten waarom. met prepay bellers lopen ze toch geen risico?
Verwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 07:54:
Maar als ik de bon niet opstuur, en ik heb een nieuwe sim nodig omdat die kapot zou zijn, kan ik die dan nog wel krijgen? want ze hebben geen adres gegevens.
ehm nee. anders kan iedereen wel claimen dat hij de eigenaar is van een bepaald nummer. destijds heeft dutchtone wel een soort service gehad dmv simkaartnummer+aankoopnota oid, maar daar werd toch teveel mee gefraudeerd

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2004 07:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
@freddyathlon: hij zegt het toch: schuldsanering. da's niet prettig btw.

OT: ik zou niet weten waarom. met prepay bellers lopen ze toch geen risico?
Nee dat is zeker niet prettig, maar ok daar gaat het nu niet om.
Ik vraag me alleen af als ik de bon dan niet instuur ik nog een nieuwe sim kaart kan krijgen, als die kapot zou zijn?

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Schizofrenie na een paar maanden ziekenhuis, vandaar.

Een simkaart gaat vrijwel nooit kapot, komt maar zelden voor. Als dat wel gebeurt, kun je altijd voor 7 euro een nieuwe kopen bij een telecomzaak, een nieuw pakketje met nieuw nummer dan weliswaar, maar zo ontloop je wel KPN

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-02 17:52

Klippy

Still Game

Dat kunnen wij niet beoordelen.

Maar waarschijnlijk is dat geen enkel probleem. Je kan immers niet meer verbruiken dan je kan betalen, want je hebt al betaald, je bent dus geen enkel risico voor KPN.

Verder vrij nutteloos denk ik. En spoken bestaan niet.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Topicstarter
Maar jullie denken niet dat ik problemen krijg met bijv een afsluiting als ik de bon instuur?

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Verwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 08:00:
Maar jullie denken niet dat ik problemen krijg met bijv een afsluiting als ik de bon instuur?
nee, vrijwel zeker van niet

Verwijderd

Nope, geen problemen, ook al zou je nu nog een schuld van miljoenen hebben. Tenslotte is prepaid zoals de naam zegt dat alles al betaald is (voor dat product) ;)

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:10
Verwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 07:45:<verhaal over niet nakomen van gemaakte afspraken>
Tja dit snap ik dus niet he. Je weet van te voren waar je aan begint bij een abo. Ik zou wel willen dat ik mijn telefoonrekeningen zomaar kon laten saneren.

In het begin van mijn relatie met mijn huidige vriendin hadden we rekeningen van 800 tot 900 euro per maand (allebei hadden dus zo'n rekening), dit 2 of 3 maanden achter elkaar. Lekker makkelijk natuurlijk om daar zomaar van af te komen.

Ik kan nooit zo goed tegen mensen die niet voor hun daden willen opdraaien. :X

[ Voor 4% gewijzigd door sorted.bits op 11-08-2004 08:39 ]

Verwijderd

sorted.bits schreef op 11 augustus 2004 @ 08:38:
[...]
Tja dit snap ik dus niet he. Je weet van te voren waar je aan begint bij een abo. Ik zou wel willen dat ik mijn telefoonrekeningen zomaar kon laten saneren.

In het begin van mijn relatie met mijn huidige vriendin hadden we rekeningen van 800 tot 900 euro per maand (allebei hadden dus zo'n rekening), dit 2 of 3 maanden achter elkaar. Lekker makkelijk natuurlijk om daar zomaar van af te komen.

zonder een waarde-oordeel over de TS uit te spreken: met een schuldsanering krijgen je schuldeisers tenminste nog iets, ipv helemaal niets. het "slachtoffer" in kwestie leeft de komende tijd op water en brood, verder heb je niets meer.

in hoeverre je het daarmee eens bent is een ander verhaal, maar het is niet leuk en ook niet makkelijk.

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

[...]

de TS heeft toch duidelijk aan dat zijn verleden geestesziekete hier debet aan is en dat hij bovenstaand lesje van jou inmiddels heeft geleerd?

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-01 21:42
Waarom wil je perse kpn?

Wanneer je bang blijft dat je ze afsluiten na het insturen, dan stap je toch naar vodafone?

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 17:24

Jiffy

God, you're ugly!

Verwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 08:41:
[...]
zonder een waarde-oordeel over de TS uit te spreken: met een schuldsanering krijgen je schuldeisers tenminste nog iets, ipv helemaal niets. het "slachtoffer" in kwestie leeft de komende tijd op water en brood, verder heb je niets meer.
offtopic:
Een schuldsaneringsgeval annex bijstandsgeval in mijn omgeving was normaal in staat om spullen zoals een PS2, een leuke (2dehands) pc, nieuwe tv, vakanties, een leuk nieuw telefoonabbo met alle toeters en bellen e.d. te betalen. Dus met dat 'water & brood' valt het wel mee.

Als ik daar over nadenk wordt ik dus helemaal wild... :(

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Verwijderd

Jiffy schreef op 11 augustus 2004 @ 08:55:
[...]

offtopic:
Een schuldsaneringsgeval annex bijstandsgeval in mijn omgeving was normaal in staat om spullen zoals een PS2, een leuke (2dehands) pc, nieuwe tv, vakanties, een leuk nieuw telefoonabbo met alle toeters en bellen e.d. te betalen. Dus met dat 'water & brood' valt het wel mee.

Als ik daar over nadenk wordt ik dus helemaal wild... :(
Die worden dan waarschijnlijk betaald uit niet zo witte inkomsten. Bij schuldsanering kunnen ze alleen aan je witte bezittingen en inkomsten komen. Dus de inkomsten van die hennep-plantage (bijvoorbeeld, kan natuurlijk ook "gewoon" zwart werk zijn) kunnen mooi gebruikt worden voor vakantie en andere luxe zaken.

Ik kan me trouwens niet voorstellen, dat KPN hierover moeilijk gaat doen. Een pre-pay klant weigeren is in feite hetzelfde als risicoloze inkomsten afwijzen. Ze hoeven niet bang te zijn, dat ze hun geld niet krijgen. Als je nou een aanvullende overeenkomst af zou willen sluiten (voor bellen in het buitenland bijvoorbeeld, als daarvoor nog een aanvullende overeenkomst voor nodig is), dan zullen ze je niet aannemen waarschijnlijk.
[...]

Als het op een andere manier opgelost had kunnen worden, dan was dat waarschijnlijk wel gebeurd. Dat zou prettiger zijn geweest voor zowel de TS als voor de KPN. Verder draagt dit niet zoveel bij aan het topic.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2004 09:05 ]

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Rekeningen van 800/900 euro per maand => Ik weet niet wanneer dat speelde, maar dat hoeft dus niet meer he!
Tele2mobiel (de enige tele2-service die niet slecht klinkt): 's avonds/weekend gratis (10 euro abbo incl. foon voor 6 maanden) bellen naar vast/Tele2, en als je dan naar een Tele2-prepay belt, krijgt diegene ook nog 3 cpm beltegoed (om overdag terug te bellen) :)
Alternatief: vaste telefoon: via www.bel1601.nl : 0.5 cpm, oftewel je komt nooit boven de 200 euro per maand, zelfs als je continu zou bellen.

Oftopic? Jazeker!

Ontopic: Ik denk dat je inderdaad spoken ziet :)

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:38

netblade

Sunrise

neem gewoon vodafone t-mobile telfort of orange.
Waarom altijd KPN?
Ik heb niks tegen KPN, maar je moet niet altijd op de meningen van anderen uitgaan, zoals toendertijd : Ben® Prut. Jaaah totdat ze hier binnenkwamen en hun telfort kaartje het niet deed :+

Kijk gewoon naar een andere (goedkopere operator)

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

• tormentor1985
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:29
Schulsanering = leven van zakgeld wat je iedere week bij de gemeente op kan halen. Hier spreken we over rond de 40 a 70 euro per week, en dat ligt een beetje aan je persoonlijke omstandigheden. Meestal wordt dit voor een periode van 3 jaar gedaan, als je schulden echt te ernstig zijn wordt dit 10 jaar (tegenwoordig is dat zo, omdat schuldeisers niet zo snel meer accoord gaan met een sanering). De mensen die loonbeslag leggen betalen echter wel je huur gas/licht/water etc. Kortom dat je ps2's en computers kan kopen is dezelfde fabel als dat het leven in de gevangenis chil is.
Daar doe je je behoefte nog altijd op een roestvrij-stalen wc, en in sommige gevallen lig je op een heerlijk hard bed van beton met daarop een simpel matras. In de grotere gevangenissen is het leven wel iets beter, zit je het hele weekend wel in je cel, tussen de week door werk je en wordt er soms is een potje basketball/voetbal gespeeld. (koepel in Haarlem). Werken is trouwens een optie, als de nabestaanden jou geld willen geven voor je tv, dan hoef je niet te werken. Maar de meeste moeten wel werken willen ze een tv'tje op hun kamer hebben.

• Pink Panther
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-11-2025
tormentor1985 schreef op 11 augustus 2004 @ 09:32:
Schulsanering = leven van zakgeld wat je iedere week bij de gemeente op kan halen. Hier spreken we over rond de 40 a 70 euro per week, en dat ligt een beetje aan je persoonlijke omstandigheden. Meestal wordt dit voor een periode van 3 jaar gedaan, als je schulden echt te ernstig zijn wordt dit 10 jaar (tegenwoordig is dat zo, omdat schuldeisers niet zo snel meer accoord gaan met een sanering). De mensen die loonbeslag leggen betalen echter wel je huur gas/licht/water etc. Kortom dat je ps2's en computers kan kopen is dezelfde fabel als dat het leven in de gevangenis chil is.
Daar doe je je behoefte nog altijd op een roestvrij-stalen wc, en in sommige gevallen lig je op een heerlijk hard bed van beton met daarop een simpel matras. In de grotere gevangenissen is het leven wel iets beter, zit je het hele weekend wel in je cel, tussen de week door werk je en wordt er soms is een potje basketball/voetbal gespeeld. (koepel in Haarlem). Werken is trouwens een optie, als de nabestaanden jou geld willen geven voor je tv, dan hoef je niet te werken. Maar de meeste moeten wel werken willen ze een tv'tje op hun kamer hebben.
Tjonge, ik zou nog bijna medelijden krijgen zoals je het hier schrijft.
Er zijn mensen die ook maar 40 - 70 euro per week te besteden hebben ondanks dat ze niet in een schuldsaneringsprogramma zitten. (Gelukkig hoor ik niet tot deze groep).
Ik denk wel dat TS nog steeds te veel geld krijgt als ie nu weer een prepaid kan kopen. Let wel, TS was zelf schuld dat ie in een schuldsaneringsprogramma terecht kwam. Bekijk het eens van de andere kant, het gedupeerde bedrijf kan op die manier naar zijn centen fluiten ondanks dat het bedrijf zelf wel kosten heeft moeten maken. Er zijn zelfs bedrijven die failliet gaan nadat ze hun goederen/diensten hebben geleverd en de klant niet kan betalen omdat ze iets te veel schulden gemaakt hebben. Derhalve kan ik geen medelijden hebben met mensen zoals de TS.
V.w.b. die gevangenen hoef ik denk ik ook geen medelijden te hebben. Ze hebben het nog te goed. Ook ik moet werken voor mijn centen dus waarom een gevangene niet? Daarbij denk ik toch wel dat ze zelf verantwoordelijk zijn voor hun daden en dus ook de gevolgen (gevangenis straf) maar moeten nemen.

Verwijderd

Pink Panther schreef op 11 augustus 2004 @ 10:31:
[...]

Tjonge, ik zou nog bijna medelijden krijgen zoals je het hier schrijft.
Er zijn mensen die ook maar 40 - 70 euro per week te besteden hebben ondanks dat ze niet in een schuldsaneringsprogramma zitten. (Gelukkig hoor ik niet tot deze groep).
Ik denk wel dat TS nog steeds te veel geld krijgt als ie nu weer een prepaid kan kopen. Let wel, TS was zelf schuld dat ie in een schuldsaneringsprogramma terecht kwam. Bekijk het eens van de andere kant, het gedupeerde bedrijf kan op die manier naar zijn centen fluiten ondanks dat het bedrijf zelf wel kosten heeft moeten maken. Er zijn zelfs bedrijven die failliet gaan nadat ze hun goederen/diensten hebben geleverd en de klant niet kan betalen omdat ze iets te veel schulden gemaakt hebben. Derhalve kan ik geen medelijden hebben met mensen zoals de TS.
V.w.b. die gevangenen hoef ik denk ik ook geen medelijden te hebben. Ze hebben het nog te goed. Ook ik moet werken voor mijn centen dus waarom een gevangene niet? Daarbij denk ik toch wel dat ze zelf verantwoordelijk zijn voor hun daden en dus ook de gevolgen (gevangenis straf) maar moeten nemen.
Tja, dat hoort bij de risico's van ondernemen. De andere kant op gebeurt het net zo goed. Particulieren worden ook vaak zwaar gedupeerd na een faillissement van een bedrijf. Die komen dan zelfs nog helemaal achterin de rij te staan, als het gaat over hun geld terugkrijgen. Ondernemingen zijn wat dat betreft vaak nog beter beschermd dan de particulier.

Daarnaast lijkt me een prepaid telefoon voor de TS een betere oplossing dan een vaste aansluiting met 2-maandelijkse vaste en variabele kosten. Als hij nu geen geld heeft, dan kan hij alleen niet bellen. Maar is wel gewoon bereikbaar. Terwijl hij in het geval van een vaste aansluiting zijn rekening niet zou kunnen betalen en het hele gedonder weer van voor af aan kan beginnen.

De keuze voor een prepaid kan ik dus, rekening houdend met de omstandigheden, best begrijpen.

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:10
aardbeix15 schreef op 11 augustus 2004 @ 08:42:
[...]

de TS heeft toch duidelijk aan dat zijn verleden geestesziekete hier debet aan is en dat hij bovenstaand lesje van jou inmiddels heeft geleerd?
Ow, sorry niet goed gelezen, dan neem ik het terug.. Excuses.

• DCBJ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-11-2021
Uhm, al zou je worden afgesloten (lijkt me HEEL onwaarschijnlijk), wat dan? Dan ga je toch gewoon naar de winkel en koop je een ander kaartje? :?

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Titelfix: "Zie ik spoken of..." -> "Kan KPN-Prepaid klanten na schuldsanering weigeren?"

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Dit gaat toch echt nergens over 8)7 koop gewoon zo'n PrePay pakketje en stuur het bonnetje niet op, dan mis je misschien 5 euro ofzo nou big deal hoor. Miepen over een paar euro, kom op hey.

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-02 23:47

Sebastiaan

....

tormentor1985 schreef op 11 augustus 2004 @ 09:32:

nabestaanden? sturen ze nu ook al doden naar de gevangenis? Geen wonder dat er een cellengebrek is

• jordz.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
De naam van het extra beltegoed wordt niet geregistreerd. Ik had iemands anders simkaart overgenomen en wou nummer behoud bij een nieuw nummer. Kon ook zo, stond niet op de andere naam, was geen probleem :)

Arch Linux

Verwijderd

xabre16v schreef op 12 augustus 2004 @ 23:22:
Dit gaat toch echt nergens over 8)7 koop gewoon zo'n PrePay pakketje en stuur het bonnetje niet op, dan mis je misschien 5 euro ofzo nou big deal hoor. Miepen over een paar euro, kom op hey.
Als je het topic nou eens leest, dan zou je kunnen concluderen dat de financiele situatie van de TS op het moment best eens zo zou kunnen zijn, dat die 10 euro WEL een big deal is.

Verwijderd

joRDzz schreef op 13 augustus 2004 @ 00:16:
De naam van het extra beltegoed wordt niet geregistreerd. Ik had iemands anders simkaart overgenomen en wou nummer behoud bij een nieuw nummer. Kon ook zo, stond niet op de andere naam, was geen probleem :)
tuurlijk is dat geen probleem, die simkaart was dan van jou.

reken maar dat ze naam+adres registreren, dat is marketingtechnisch gezien namelijk extreem interessant :D
(anders zouden ze dat extra beltegoed er wel gewoon op zetten)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 11:53:
[...]

Als je het topic nou eens leest, dan zou je kunnen concluderen dat de financiele situatie van de TS op het moment best eens zo zou kunnen zijn, dat die 10 euro WEL een big deal is.
Als het wel een big deal is, die 10 euro, moet de TS gewoon geen mobieltje kopen. Ik weet niet of de ts nog thuis woont, zoja gewoon gebruik maken van de vaste telefoon van je ouders.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 18:34:
[...]

Als het wel een big deal is, die 10 euro, moet de TS gewoon geen mobieltje kopen. Ik weet niet of de ts nog thuis woont, zoja gewoon gebruik maken van de vaste telefoon van je ouders.
of de TS een gsm moet kopen maakt hij zelf wel uit natuurlijk. een groot nadeel van die vaste telefoon is bijvoorbeeld dat je er alleen thuis me kan bellen :)
Pagina: 1