Jiffy schreef op 11 augustus 2004 @ 08:55:
[...]
offtopic:
Een schuldsaneringsgeval annex bijstandsgeval in mijn omgeving was normaal in staat om spullen zoals een PS2, een leuke (2dehands) pc, nieuwe tv, vakanties, een leuk nieuw telefoonabbo met alle toeters en bellen e.d. te betalen. Dus met dat 'water & brood' valt het wel mee.
Als ik daar over nadenk wordt ik dus helemaal wild...

Die worden dan waarschijnlijk betaald uit niet zo witte inkomsten. Bij schuldsanering kunnen ze alleen aan je witte bezittingen en inkomsten komen. Dus de inkomsten van die hennep-plantage (bijvoorbeeld, kan natuurlijk ook "gewoon" zwart werk zijn) kunnen mooi gebruikt worden voor vakantie en andere luxe zaken.
Ik kan me trouwens niet voorstellen, dat KPN hierover moeilijk gaat doen. Een pre-pay klant weigeren is in feite hetzelfde als risicoloze inkomsten afwijzen. Ze hoeven niet bang te zijn, dat ze hun geld niet krijgen. Als je nou een aanvullende overeenkomst af zou willen sluiten (voor bellen in het buitenland bijvoorbeeld, als daarvoor nog een aanvullende overeenkomst voor nodig is), dan zullen ze je niet aannemen waarschijnlijk.
sorted.bits schreef op 11 augustus 2004 @ 08:38:
[...]
Tja dit snap ik dus niet he. Je weet van te voren waar je aan begint bij een abo. Ik zou wel willen dat ik mijn telefoonrekeningen zomaar kon laten saneren.
In het begin van mijn relatie met mijn huidige vriendin hadden we rekeningen van 800 tot 900 euro per maand (allebei hadden dus zo'n rekening), dit 2 of 3 maanden achter elkaar. Lekker makkelijk natuurlijk om daar zomaar van af te komen.
Ik kan nooit zo goed tegen mensen die niet voor hun daden willen opdraaien.

Als het op een andere manier opgelost had kunnen worden, dan was dat waarschijnlijk wel gebeurd. Dat zou prettiger zijn geweest voor zowel de TS als voor de KPN. Verder draagt dit niet zoveel bij aan het topic.
[
Voor 46% gewijzigd door
Verwijderd op 11-08-2004 09:05
]