Toon posts:

Probleem met Divx / Xvid afspelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok dit zijn mijn specs :
tis een laptop dus :

Micropoint Lunar
Celeron 900mhz 128kb cache
392mb Ram (so-dimm)
20gb hd (lappie)
Windows Xp Pro
Debian Linux

het probleem is

ik kan geen fatsoenlijk lopende divx film draaien , niet eens een klein stukje zonder dat dat ding begint te haperen .. ik heb ffdshow geprobeerd en nog steeds hapert dat ding ,

koepi . ac3 , divx 3.11 alpha

heb ze allemaal geprobeerd maar er is geneen fatsoenlijk filmpje te draaien :S

zelfs de ouwe divxjes niet meer ik word er gek van en de faq hier in sa legt ook weinig uit over dit probje dus mijn vraag aan jullie is ... weet iemand hier iets op ??

Verwijderd

heb ze allemaal geprobeerd maar er is geneen fatsoenlijk filmpje te draaien :S
Verwijder je ze ook na het testen, of ben je een vergaarput van DivX/XviD decoders begonnen?

900MHz kan overigens behoorlijk traag zijn voor taaie rips op hoge kwaliteitssettings...

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2004 07:36 ]

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

(U)DMA aanstaan op IDE controllers? -> check Apparaatbeheer.
En draai je die filmpjes van de harde schijf of de CD/DVD speler?

[ Voor 38% gewijzigd door roelio op 11-08-2004 07:51 ]

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Is je LCD/videokaart niet gewoon te traag met beeldopbouw?

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Verwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 08:30:
Is je LCD/videokaart niet gewoon te traag met beeldopbouw?
Lijkt me van niet, op vrijwel alle laptops uit het 500-600MHz tijdperk kun je ook gewoon goed films draaien (als de CD-ROM spelers beetje traag zijn, van de harddisk)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Heb je dit probleem bij al je films of maar bij 1? Het kan natuurlijk ook nog aan de film zelf liggen. Dat heb ik ook wel eens gehad, je kan proberen de film te hercoderen in virtualdub bijv 3 minuten en dan kijken of die 3 minuten wel goed zijn.

• Niek
  • Laatst online: 22-08 21:35

Niek

f.k.a. The_Surfer

Als ik jou was zou ik de Windows port van MPlayer (ik neem aan dat je Windows gebruikt) eens proberen. Downloaden kan hier: http://www1.mplayerhq.hu/...layer-mingw32-1.0pre5.zip
Mijn ervaring is dat MPlayer vele malen sneller is dan de standaard Windows codecs icm Windows Media Player (Classic).

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

• ritsjoena
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-06-2024
Op mijn PIII-450 draaien ze nog steeds goed, maar ik heb er wel steeds vaker last van als ik iets anders op de achtergrond heb draaien.

Ik heb ook wel eens gehad dat na een update een oude codec gepakt werd. Dat gaat ook niet altijd even goed. Probeer eens de codecs op te ruimen en applicaties op de achtergrond uit te zetten. Virusscanner en download programma's (kazaa, newsbin etc) willen bij mij nog wel eens verschil uitmaken.

Verder kun je natuurlijk ook Mplayer of winamp proberen.

• tkorrel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
en gebruik klite codec pack :) , dat loopt bij mij wat lekkerder dan ffdshow

Verwijderd

Topicstarter
ik heb naar mijn weten de meeste codecs ook weer uninstalled .. maar is er daar ee m goed progje voor

mijn vid kaart = s3 graphics twister
dat zit er in mijn lappie en is geen chille kaart dat weet ik maar zou goed moeten werken

Opentransport tycoon draait lekker dus :P

maar ok :)

ik ga zo ff dat mplayer gebruiken , kan het maybe zijn dat me laptop te warm word ofzo dat het daarom trager gaat ?

Verwijderd

Topicstarter
ok update : net mplayer for win ff gebruikt en ff ouwe movie bekeken (power rangers the movie ;) ) en hij hapert veeel , alleen tijdens de rustige gedeeltes van de film trekt ie het een klein beetje ....

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09-2025

JEV

Verwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 15:38:
ik heb naar mijn weten de meeste codecs ook weer uninstalled .. maar is er daar ee m goed progje voor

mijn vid kaart = s3 graphics twister
dat zit er in mijn lappie en is geen chille kaart dat weet ik maar zou goed moeten werken

Opentransport tycoon draait lekker dus :P

maar ok :)

ik ga zo ff dat mplayer gebruiken , kan het maybe zijn dat me laptop te warm word ofzo dat het daarom trager gaat ?
Je videokaart heeft niks met het wel of niet goed afspelen van films te maken.
Films hebben nl. alleen processor kracht, een snelle (dma) schijf (harde,dvd of cd) en dat is het belangrijkste de goede codec en een goede speler nodig.
Ikzelf gebruik al jaren gdivx player en sinds kort bsplayer. Kleine spelers die zelf bijna geen recources nodig hebben.

Vraagje draai je linux en windowsxp op hetzelfde moment als je een divx afspeelt???

[ Voor 5% gewijzigd door JEV op 11-08-2004 16:09 . Reden: Extra vraag. ]

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

Verwijderd

Topicstarter
neuh jef dual boot :)

tis echt gewoon raar dat ie niet goed wil werken :(

ik word er beetje para van langzamerhand

Verwijderd

limoentje schreef op 11 augustus 2004 @ 11:05:
[...]

Lijkt me van niet, op vrijwel alle laptops uit het 500-600MHz tijdperk kun je ook gewoon goed films draaien (als de CD-ROM spelers beetje traag zijn, van de harddisk)
Klopt, maar dat wil nog niet zeggen dat de onboard video het trekt om fullscreen vloeiend overlay af te spelen, of dat de lcd zo snel fullscreen kan verversen.
Pagina: 1