[XP] folder plotseling file

Pagina: 1
Acties:

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Tot m'n schrik zag ik zojuist dat twee folders (3D en Art) op m'n E:/ schijf file's waren geworden. Simpel er 3d.folder van maken werkt niet, eveneens als E:/3d . Alle files (nou ja, "slechts 10000 daarvan zo te zien) uit de folders zijn wel opgeslagen in E:/FOUND.000 , maar dan als FileXXXX.chk. Niet echt handig dus. Het zijn beide zeer belangrijke folders. Een redelijke back-up heb ik wel, maar die is al een tijd oud. Hoe kan ik m'n folders nog redden??

btw. De HD is nu 1 maand oud. Lijkt me sterk dat het daar aan zou liggen maar goed. Dingen die ik recentelijk heb gedaan: XP booten vanaf andere (voormalig master, nu slave) HD

Ter illustratie een screenshot.
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/got/probleem.png

Wat heb ik gedaan:
- chkdsk gedraait (geen idee of dat nut heeft, maar helpte iig niet)
- geprobeerd 3d en art te openen met explorer/ te renamen naar .folder

Gegevens:
HD: 160 GB Maxtor (daarnaast ook 60 GB)

[ Voor 8% gewijzigd door inquestos op 11-08-2004 02:04 ]

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-03 09:49

w0w

Het lijkt me dat dit is aangedaan door Checkdisk, ws heb je toen gekozen om een backup te maken van de bestanden... Dit kan zijn omdat ze stonden op een 'rot' gedeelte van je HD, maar ook omdat de bestanden gewoon verrot waren geraakt. Aangezien de backups van checkdisk niet voor niks gemaakt zullen worden, kun je ze waarschijnlijk wel weer terug zetten, alleen weet ik niet hoe.
offtopic:
K best wel nutteloze post dit :X

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-03 08:18

airliner

Swell

wat zie je als je naar de properties (eigenschappen) gaat? heb indexing aan staan?

• inquestos
  • Nu online
w0w schreef op 11 augustus 2004 @ 02:09:
Het lijkt me dat dit is aangedaan door Checkdisk, ws heb je toen gekozen om een backup te maken van de bestanden... Dit kan zijn omdat ze stonden op een 'rot' gedeelte van je HD, maar ook omdat de bestanden gewoon verrot waren geraakt. Aangezien de backups van checkdisk niet voor niks gemaakt zullen worden, kun je ze waarschijnlijk wel weer terug zetten, alleen weet ik niet hoe.
offtopic:
K best wel nutteloze post dit :X
Ik heb geen back-up gemaakt van m'n bestanden. Toen ik een nieuwe HD kocht heb ik de bestanden daarheen gekopieerd en vervolgens ben ik verder gegaan. Weer chkdsk opgestart, en nu krijg ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/got/chkdsk.png

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• inquestos
  • Nu online
airliner schreef op 11 augustus 2004 @ 02:17:
wat zie je als je naar de properties (eigenschappen) gaat? heb indexing aan staan?
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/got/properties.png

Wat bedoel je met indexing??

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Ik denk dat door Checkdisk er genoeg naar de klote is "gerepareerd" dat je maar mag hopen dat je iets terug vind.

Maar nu voor een oplossing.... hiervoor zul je zwaardere middelen in het leven moeten roepen..ik denk dat Chckdsk /f alleen maar zwaardere schade achterlaat. Je zal op byte niveau moeten gaan zoeken naar de Entry van de directory and daar de reparatie met de hand moeten doen...

Daarvoor moet je dus met een dos bootdisk opstarten een speciale Disk Edit tool gebruiken om op byte niveau te werken! Google zal vast wel een mooi Disk Edit tooltje opleveren en ook wel een bootdisk! :-)

[ Voor 9% gewijzigd door swampy op 11-08-2004 02:27 ]

There is no place like ::1

• inquestos
  • Nu online
swampy schreef op 11 augustus 2004 @ 02:25:
Ik denk dat door Checkdisk er genoeg naar de klote is "gerepareerd" dat je maar mag hopen dat je iets terug vind.

Maar nu voor een oplossing.... hiervoor zul je zwaardere middelen in het leven moeten roepen..ik denk dat Chckdsk /f alleen maar zwaardere schade achterlaat. Je zal op byte niveau moeten gaan zoeken naar de Entry van de directory and daar de reparatie met de hand moeten doen...

Daarvoor moet je dus met een dos bootdisk opstarten een speciale Disk Edit tool gebruiken om op byte niveau te werken! Google zal vast wel een mooi Disk Edit tooltje opleveren en ook wel een bootdisk! :-)
Ik kan met google niet echt iets vinden wat je bedoelt. Daarnaast is helaas door een storing m'n diskette-drive kapot 8)7 . Maar goed, omdat ik op zich bij aanschaf van m'n hd al rekening had gehouden met zoiets heb ik 99% van de files nog. Ik krijg nou trouwens dit:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/got/chkdsk2.png

Doen of niet? En WTF is dismounten (sorry ben echt leek op dit gebied)

Paar vragen:
- is er nou ook echt iets kapot aan m'n hd, of is dit gewoon een foutje
- bestaat er het gevaar dat er hetzelfde gebeurt met andere folders/partities

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-03 09:49

w0w

dismounten is 'loskoppelen' van je drive (maar pin me er niet op vast)
Waarschijnlijk kun je dit beter onder een pure dos omgeving doen, aangezien hij loopt te zeiken dat er nog processen zijn die de schijf gebruiken.

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-01 21:57

wvdburgt

MacOS all the way baby!

wat ik gebruikte toen ik een in keer mijn hele schijf als leeg zag heb ik get files back of get data back( das een programmatje) gedraait.
werkte perfect.
alles werd bij mij terug gevonden

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zie inderdaad de posting van lammetak, kijk ook even in de Opslagmedia & I/O Controllers FAQ voor meer tooltjes om je gegevens te redden.

Overigens wil ik je de tip mee geven om geen FAT32 te gebruiken voor documenten die je liever niet kwijt bent ;)

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Hang em voor de grap ook eens in een ander systeem (of iig aan een andere kabel). Ik heb nl ook ooit hetzelfde gehad (en er gingen steeds meer mappen aan) en toen bleek het aan de kabel/controller te liggen. In een ander systeem zag ik alles weer normaal!!

Wees consequent, maar niet altijd

• doberman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-12-2022
inquestos schreef op 11 augustus 2004 @ 02:45:
[...]

Ik kan met google niet echt iets vinden wat je bedoelt. Daarnaast is helaas door een storing m'n diskette-drive kapot 8)7 . Maar goed, omdat ik op zich bij aanschaf van m'n hd al rekening had gehouden met zoiets heb ik 99% van de files nog. Ik krijg nou trouwens dit:

[afbeelding]

Doen of niet? En WTF is dismounten (sorry ben echt leek op dit gebied)

Paar vragen:
- is er nou ook echt iets kapot aan m'n hd, of is dit gewoon een foutje
- bestaat er het gevaar dat er hetzelfde gebeurt met andere folders/partities
Dismounten is idd loskoppelen, maar dat moet je alleen doen als je os niet op diezelfde partitie draait ;) Indien dit wel zo is wordt zover ik weet het volume niet losgekoppeld, maar kun je wel kiezen voor het uitvoeren van chkdsk/f bij de eerst volgende keer dat je os boot.
Volgens mij hoeft het niet perse te betekenen dat je drive kapot is of aan het kapot gaan is, maar daarvoor zou ik even een tooltje downloaden van de manufacturer van je harddisk. (ik weet iig dat seagate en maxtor tools hebben die je gratis kunt downloaden om je drive te checken op eventuele fouten)
Pagina: 1