Welkom,
dit is het topic over mijn nieuwe Casemod In Progress. Ik ben ermee begonnen omdat ik me andere casemod zat was. Ik had nog steeds de standaard kast en had er een window ingemaakt en een grote fan bovenin. Ik d8 nu moek maar een nieuwe maken. Dus ik ben begonnen.
========
De specs:
- MSI K7N2 Delta-L moederbord AMD Athlon XP 2400+ Cooler Master Jet-7 CPU-cooler 512 MB DDR Dual Channel WD 80GB, 7200rpm, 8MB cache WD 200GB, 7200rpm, 8MB cache Ati Radeon 9200, 256MB DVD-ROM & CD-RW van AOpen 10/100 Mbit LAN Onboard 3x groene 80x80mm fan (achterin) 2x bauwe 80x80mm fan (bovenin) 1x alluminium 120x120 cooler (voorin) 1x wit strobe licht 2x rode Cold Cathodes
De planning:
Het is de planning om een hele kast van mdf te maken. Het mdf is 6mm. Dit vanwege het gewicht. Aan de zijkant komt een window met in het midden het logo van Ferrari. Dit omdat ik Formule 1 helemaal te gek vind en een fan ben van Schumi. Boven de window komt de naam van de case Dark Razor. De case word helemaal zwart.
Aan de onderkant komt ook een ruit. Dit zodat er licht onder de case vandaan komt omdat hij op voetjes komt te staan. Achterin de case komen twee groene coolers en in de voeding komt een groene cooler. Waardoor de hele achterkant groen word.
Bovenin de case komen twee blauwe coolers en waarschijnlijk een blacklight dit is overigens nog niet helemaal cker. Ook komt bovenin een window.
Aan de voorkant komt een grote 120x120 mm cooler als intake. Daarachter komen mijn twee harde schijven zodat deze meteen gekoeld worden. Ik ga een eigen fancontroller maken en de dvd-rom en cd-rw worden ge"hout"
Ik hoop dat ik mijn plannen een beetje duidelijk heb gemaakt en hoop dat jullie het mooi vinden.
========
Het begin:
Eerst ben ik maar eens naar de bouwmarkt gegaan. Daar heb ik 3 stukken mdf van 6mm gehaald die ik 50x50 cm heb laten zagen. Ook heb ik afwerkt strips gehaald die ik ga gebruiken om alles aan elkaar te bevestigen. Daarna heb ik 2 stukken mdf door de midden gezaagd. Uit elke plaat heb ik twee stukken van 24x50 cm gekregen. Deze heb ik aan elkaar gemaakt doormiddel van de strips:
Daarna heb ik eerst een ontwerp gemaakt van de window die erin komt. Dit was een hoop gedenk. Ik ben met dit resultaat gekomen:
(Sorry voor de onduidelijkheid de zon is een beetje fel.)
De afmetingen van de tekening zijn 40x50cm dus heb bovenaan nog 10cm voor de naam van de mod. Daarna ben ik begonnen met de achterkant van de kast. Daar heb ik de gaten van de voeding uitgezaagd. En heb twee plekken voor de fans gemaakt.
Daarna ben ik gaan denken hoe ik het moederbord wilde hebben dit was ook weer een hoop gepuzzel. Ik heb de oude achterkant uit me vorige case gehaald en deze komt weer in me nieuwe. Op de eerste foto kun je zien hoe ik dat bedoel.
Ik kwam erachter dat me moederbord te dicht tegen de zijkant aankwam dus heb ik blokjes gemaakt waar het moederbord tegenaan komt zodat het weer past. Zo ziet het er nu uit:
En tot slot me werkplek:
========
Kleine update: 4-8-2004 12:10
Nog ff laten zien hoe ik vandaag ben begonnen:

========
Update: 4-8-2004 16:15
Vandaag niet zoveel gedaan omdat het zo warm was. B{
Ik heb het ontwerp van de ruit op de zijkant gemaakt en de ledjes voorin gemaakt. Ook de bevestigingsstrips zijn allemaal klaar.
De zijkant (waar de ruit in komt):

(boven dit ontwerp is nog een strook van 10 cm over dit is de plaats waar de naam van de kast komt te staan)
De hele kast en aan de onderkant zie je de ledjes misschien wel zitten als je goed kijkt:

========
Update: 4-8-2004 18:20
Nog ff snel de ruitjes aan de zijkant eruit gezaagd. Het volgende is het resultaat:

Bij de onderste zijn die vlekken de siliconenkit waar de ledjes mee vast zitten.
========
Update 7-8-2004 17:50
Vandaag ben ik weer verder gegaan met mijn casemod. Ik ben bezig geweest met de voorkant van de kast en de onderkant. Aan de onderkant heb ik een gat gezaagt waar een window komt dat is te zien op de volgende foto.

Ook met de voorkant ben ik erg druk geweest. Heb het gat voor de 12x12 cm cooler uitgezaagt met de decoupeerzaag. En het gat voor de dvd-rom en cd-rw gemaakt.

(Het gat van de cooler ga ik nog met de frees netjes maken)
Ik heb ook een oplossing verzonnen om de drives vast te zetten.

En dan ten slotte een overzicht:

========
Kleine update: 10-08-2004 19:00
Vandaag ben ik weer bezig geweest met het verfen van de kast het zit nu twee keer in de grondverf. Ook is alles gefreesd. Morgen ga ik niets doen maar zaterdag ga ik weer verder.

Boven de window op de zeikant komt nog een window waar de naam van de kast op komt weet nog niet hoe maar dat zien jullie vanzelf. De letters worden net zoals het logo bovenaan deze post. Misschien dat ik morgen nog een laagje grondverf erop doe. Dan kan ik zaterdag meteen beginnen met de zwarte verf en dan ben ik al een stuk verder.
========
Update: 16-08-2004 16:55
Vandaag heb ik de platen in de zwarte verf gezet (had ik ook al eerder gedaan alleen dat was kutverf). Ik heb ff een paar foto's gemaakt van de stuff die erin komt. Ik heb ook nog een metalen 12 cm cooler besteld. Die komt voorin.
Het systeempje:

========
Update 19-08-2004 18:10
Vandaag heb ik alles nog een keer geverft. Hier heb ik geen foto's van omdat deze te donker waren. Ook heb ik het plexiglas voor het zijpaneel op maat gemaakt en bovenin de naam gemaakt.

Morgen ga ik alles nog een keer verfen en dan ga ik zaterdag kijken wat ik nog moet doen.
========
Update: 21-08-2004 17:33
Vandaag heb ik alles wat nog geverft moest worden geverft. Alles is nu droog en ik kan nu beginnen met alles in elkaar bouwen. Hieronder heb ik een paar pics van de kast:

Zo is de kast nu dus. Alles zwart. Ook aan de onderkant heb ik het plexiglas al vast gezet met transparante kit. Aan de voorkant heb ik de uit/aan knop, reset knop en de ledjes bevestigd (nog niet te zien op de pic). De ruit voor in de zeikant heb ik deels gemaakt. Alleen het Ferrari-paartje moet er nog op. Dit zal wel moeilijk worden. Hieronder de pics van de ruit.

Ik heb er eerst van dat plakplastic opgeplakt en daarna met carbon papier de naam erop gezet. (dat is te zien op pics van de vorige update) Daarna heb ik met een flijmscherp mesje de letters uitgesneden. Hier heb je heel wat geduld voor nodig. Het resultaat vind ik, op een paar kleine foutjes, heel mooi.
========
Update 28-08-2004 14:00
vandaag heb ik niet veel gedaan maar ik post ff een paar oversicht pics. Als ik klaar ben met me kast zal ik allemaal detailpics maken en die ook posten. Hier dan een overzicht:

========
Greetz The Crow
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2004 14:08 ]