[N64] Zelda Savegames kwijt

Pagina: 1
Acties:

• Reda
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-11 22:02

Reda

HA DO KEN

Topicstarter
Hi iedereen,

Ik wou vandaag een stukje spelen op mijn N64 en wou Zelda OoT spelen. Ik stopte de cartridge in de N64 en zette hem aan. Tot mijn stomme verbazing waren alle 3 savegames weg. Ook moest ik opeens instellen welke taal ik wou hebben?

Ik d8 oke misschien heb ik er een magneet langs gehaald (you never know) maar ook bij het saven in de opnieuw gemaakte game was het na een on/off weer verdwenen.

Nu is mijn vraag?

Is mijn N64 stuk? of is de cardridge stuk?
Ik heb Mario 64 en Zelda Majora's Mask en Mario kart geprobeerd maar die werken prima en saven ook prima.

• mokumouse
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-12 15:41

mokumouse

LOLstoel User

Het batterijtje dat zorgt voor je savegames in je cartridge is naar de knoppen denk ik. Want praktisch alle nintendo in-house titels maakte gebruik van een batterij geloof ik en niet van de memorykaart

Blaat...

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
In die cartridges zit een batterijtje, als die leeg is ben je idd je savegames kwijt.

With stupid dus ^^

[ Voor 12% gewijzigd door MaximusTG op 11-08-2004 00:26 ]

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• Reda
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-11 22:02

Reda

HA DO KEN

Topicstarter
tjeemig da's balen..
maar ik bekijk die cartridge nu he... je kan hem niet zomaar openschroeven.
Heeft NIntendo leuk gedaan.

Ik heb dan wel Zelda OoT voor de GC (bonus disk bij Wind Waker) maar ik vind een N64 controller lekkerder spelen.

Verwijderd

Ik weet niet hoe het met N64 cassetes zit, maar de GBA kon je dacht ik wel openmaken met een speciale schroevendraaier die te bestellen is bij Lik-Sang.

GBA schroevendraaier:
Afbeeldingslocatie: http://www.sbdragon.com/samboy_images/gba09-3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.sbdragon.com/samboy_images/gba09-2.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2004 00:36 ]

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-10 13:51

pjvandesande

GC.Collect(head);

Verwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 00:32:
Ik weet niet hoe het met N64 cassetes zit, maar de GBA kon je dacht ik wel openmaken met een speciale schroevendraaier die te bestellen is bij Lik-Sang.

GBA schroef:

l
O
/ \
Als je een nieuwe batterij er in zet, komt je save game toch niet meer terug? :Y)

Verwijderd

DUH!

Maar dan kan hij wel weer saven mocht ie verder willen spelen.

• mokumouse
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-12 15:41

mokumouse

LOLstoel User

lama, net te laat. Hier stond iets wat hierboven ook staat.

Vroeger hadden onafhankelijke gameshops ook nog wel eens zo'n service voor het vervangen van batterijtjes.

[ Voor 117% gewijzigd door mokumouse op 11-08-2004 00:37 ]

Blaat...

Verwijderd

Helaas is je savegame gevlogen. Ik heb het vaker meegemaakt met SNES cartridges, op een gegeven moment stopt de batterij er gewoon mee. Er was vroeger wel een service van Nintendo dat je de batterij kon laten vervangen maar ik denk niet dat ze dat met zulke oude spellen nog doen.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:37
Dit is een vraag en hoort dus in SPV thuis :)
Ik geef dit topic dus even een tikje naar de juiste plaats.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 00:36:
Helaas is je savegame gevlogen. Ik heb het vaker meegemaakt met SNES cartridges, op een gegeven moment stopt de batterij er gewoon mee. Er was vroeger wel een service van Nintendo dat je de batterij kon laten vervangen maar ik denk niet dat ze dat met zulke oude spellen nog doen.
:( Ik heb ook een SNES Zelda casette die de saves wist als je +- een maand niet speelt.

edit: http://www.lik-sang.com/s...w&Button=Search&start=30&
Onderaan die pagina staan de goede schroevendraaiers.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2004 00:43 ]

Verwijderd

Als je een DexDrive, Data Deck, Shark Link of zelfbouw cartread/writer hebt kun je wel onderstaande saves op je gereviseerde (batterij zal wel leeg zijn, maar soms gaat het geheugenchipje kapot) cart zetten:
http://www.gamefaqs.com/console/n64/save/22536.html
Pagina: 1