Toon posts:

[JS?] iframe met 'offset' waarde? kan dat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een bepaald stukje van een externe webpagina laden in een iframe.
Het probleem is dat dat stukje niet direkt linksboven op de pagina staat maar ergens in het midden.

Ik heb begrepen dat je met iframe geen 'offset' waarde of iets dergelijks kunt meegeven.
Met 'offset' bedoel ik x en y coordinaten die aangeven vanaf welke pixel de externe pagina dient te worden weergegeven.

Weet iemand of er misschien een scriptje is waarmee dat kan?
Ik hotscripts.com heb ik niks kunnen vinden.

Ik kan nauwelijks HTML en al helemaal geen scripting, ik kloot maar een beetje aan
met copy en paste dus als iemand me kan helpen, graag :)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Een externe pagina kan niet door JS uitgelezen worden dus dit moet al serverside. En vanaf een bepaalde coordinaat uitlezen kan ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
Het hoeft niet perse javascript te zijn maar ik dacht zelf dat het misschien in JS zou
kunnen omdat ik ook scriptjes zag voor automatisch scrollende content in iframes e.d.

Iemand anders een suggestie voor een oplossing?

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

Waarom wil je een offset meegeven dan?

Ik denk dat een margin en/of een padding al doet wat jij wilt maar nou weet ik natuurlijk niet helemaal wat je wilt.

Als je trouwens nauwelijks HTML kent dan raad ik je iig aan een keer te gaan kijken wat je er allemaal mee kan of niet kan. Een handige link daarvoor is www.w3schools.com en je kan hier makkelijk nog 20 andere links vinden die je daarbij kan helpen :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

Topicstarter
www.w3schools.com kennik ja, erg goede site met die interactieve voorbeelden.

Wat ik wil doen komt volgens mij neer op een negatieve margin/padding.

De weer te geven externe pagina moet dus niet naar rechts/onder opgeschoven worden maar juist naar links/boven zodat hij gedeeltelijk buiten beeld (buiten de iframe) valt.

Helaas werkt dat (volgens mij) niet met iframe, hopelijk is er een script oplossing :?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2004 03:49 ]

• GigaDave56
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-12-2025
Ik heb dat voor mijn active desktop voor elkaar gekregen. Ik heb hierin een eigen pagina met een iframe. De source van die iframe is weer een eigen pagina met hierin een div. In de div zit weer een iframe met de externe pagina die ik wilde hebben. Door de div te positioneren (zodat het gewenste stukje externe pagina links boven geplaatst wordt) kon ik het gewenste stukje externe pagina weergeven in de iframe van de eerste pagina :Y)

[ Voor 11% gewijzigd door GigaDave56 op 11-08-2004 08:26 . Reden: Extra verduidelijking ]

Not so Giga One
> I'd sell my soul for you, babe
> For money to burn, for you
> I'd give you all and have none, babe
> Just to, just to, to have you here by me... [Scooter - Rebel yell]

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-05 16:31

Pelle

🚴‍♂️

Dat is niet eens zo'n gek idee :D

• André

André

Analytics dude

Inderdaad, maar om zoiets pixelprecies te doen lukt je niet voor alle browsers.

Verwijderd

André schreef op 11 augustus 2004 @ 09:03:
Inderdaad, maar om zoiets pixelprecies te doen lukt je niet voor alle browsers.
Waarom niet :? Het kan zijn dat ik iets over het hoofd zie, maar ik zie niet echt problemen om uitlijning pixel precise te doen, ongeacht de browser.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2004 09:11 ]

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-05 15:12
Last time I checked, is negatieve padding niet echt mogelijk. Margin's kunnen wel negatief zijn.

Skat! Skat! Skat!

• André

André

Analytics dude

@Gordijnstok: Je hebt dus een pagina --> iframe --> pagina --> div --> iframe --> externe pagina

Je zit met positionering van die elementen, padding/margins/border/left/top (box-model) wat verschilt, plus het feit dat de externe pagina hoogstwaarschijnlijk in elke browser net weer even anders gerenderd word en je dus weer andere coordinaten moet gebruiken om hetzelfde resultaat te bereiken.

[ Voor 23% gewijzigd door André op 11-08-2004 09:14 ]

Verwijderd

André schreef op 11 augustus 2004 @ 09:13:
@Gordijnstok: Je hebt dus een pagina --> iframe --> pagina --> div --> iframe --> externe pagina

Je zit met positionering van die elementen, padding/margins/border/left/top (box-model) wat verschilt, plus het feit dat de externe pagina hoogstwaarschijnlijk in elke browser net weer even anders gerenderd word en je dus weer andere coordinaten moet gebruiken om hetzelfde resultaat te bereiken.
Dat maakt toch niet uit, je wijzigt de container van de pagina nl. het iframe of evt. het parent element :) Dan nog heb je nog voldoende mogelijkheden om boxmodel issues te omzeilen of gelijk te trekken, en het renderen in verschillende browsers kan je opvangen met de gebruikelijke if else constructies. Ik zie de problemen niet zo :)

Verwijderd

Topicstarter
GigaDave56 schreef op 11 augustus 2004 @ 08:24:
Ik heb dat voor mijn active desktop voor elkaar gekregen. Ik heb hierin een eigen pagina met een iframe. De source van die iframe is weer een eigen pagina met hierin een div. In de div zit weer een iframe met de externe pagina die ik wilde hebben. Door de div te positioneren (zodat het gewenste stukje externe pagina links boven geplaatst wordt) kon ik het gewenste stukje externe pagina weergeven in de iframe van de eerste pagina :Y)
Dat klinkt als een oplossing Dave!

Goed, hier even concreet wat ik wil:

Van http://www.cinema.nl/ wil ik alleen de volgende uitsnede in een iframe weergeven:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v82/riesdepies/cinema3.jpg

Dat zou toch moeten werken middels jouw methode?
Wil you me laten zien wat ik moet copy/pasten? ;)

• André

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 14:24:
[...]
Dat klinkt als een oplossing Dave!

Goed, hier even concreet wat ik wil:

Van http://www.cinema.nl/ wil ik alleen de volgende uitsnede in een iframe weergeven:

[afbeelding]

Dat zou toch moeten werken middels jouw methode?
Wil you me laten zien wat ik moet copy/pasten? ;)
Je gaat me toch niet vertellen dat je die hele site gaat zitten laden om alleen dat stukje te kunnen late zien :?

• GigaDave56
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-12-2025
@ Andre, De site is geheel mbv tabellen opgezet, ik zou het anders ook niet weten.

@ riesdepies, Ik ga je op weg helpen.
Maak een pagina met daarin een div en daarin een iframe, zoals dit:
code:
1
2
3
4
<div style="position: relative; top: -180px; left: -480px;">
<iframe width="710" height="330" frameborder="0" scrolling="no" src="http://www.cinema.nl/cinema/index.jsp">
</iframe>
</div>

Nu maak je een tweede pagina met daarin ook een iframe. Als source geef je de eerste pagina op. De height en width waardes van deze iframe mag je zelf opzoeken (proefondervindelijk bepalen dus) :7

[ Voor 8% gewijzigd door GigaDave56 op 11-08-2004 16:07 . Reden: Nou ja, dan geen nette lay-out ]

Not so Giga One
> I'd sell my soul for you, babe
> For money to burn, for you
> I'd give you all and have none, babe
> Just to, just to, to have you here by me... [Scooter - Rebel yell]

Verwijderd

Topicstarter
@ André: Niet bepaald elegant idd maar gelukkig heeft tegenwoordig bijna iedereen breedband. Ik hoop ook dat het een tijdelijke oplossing is, ik heb cinema.nl gewezen op de mooie scriptjes die ze bij filmtotaal.nl hebben: http://www.filmtotaal.nl/module.php?section=remoteFilmtips
Ik vind alleen cinema.nl een veel betere site met betere filmtips.

@Dave: Geweldig, het werkt! Bedankt man!

Verwijderd

Topicstarter
Ik stuit nu op een ander probleem:

Wanneer ik op de link in het iframe klik wordt deze geopend in het iframe zelf. (kijk maar).
Ik wil dat de pagina in een nieuw window wordt geopend.
Weet iemand een truuk om dat voor elkaar te krijgen?
Voor alle duidelijkheid, de pagina in de iframe is niet van mezelf en kan ik dus niet veranderen.

EDIT: ik maak er maar even een nieuw topic van aangezien dit weinig meer met de aanvankelijke vraag te maken heeft...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2004 19:49 ]

Pagina: 1