zwarte balk in scherm bij tv

Pagina: 1
Acties:
  • 416 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
we hebben hier thuis nou ongeveer 8 jaar een philips 100hz tv staan van het type 25pt910b/01

maar nou ongeveer het laatste half jaar hebben we het volgende probleem

onderaan in het beeld komt na een uur kijken ofzo een zwarte balk en dan een lijn pixels wit die lijn die trilt heel erg. en het lijkt dan net alsof die witte lijn iedere keer een stuk van het beeld wegvreet naarmate je hem langer aan hebt staan.
als ik hem dan een halve dag uitzet is het weer weg.

eerst hadden we er geen last van maar nou komt de zwarte balk ook af en toe over de ondertiteling heen. weet iemand waaraan dit ligt en of het te verhelpen is.

Verwijderd

het antwoord staat waarschijnlijk in de eerste regel van je vraag. Misschien dat je er een montuer naar kan laten kijken.

• tkorrel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
denk dat een monteur duurder is dan de tv nog waard is.
je weet ook niet of het probleem na de reparatie terugkomt ...

[ Voor 37% gewijzigd door tkorrel op 11-08-2004 15:03 ]

• Avvd
  • Niet online
maar waar ligt het aan.
slijtage?
want volgens moet een tv minimaal 13 jaar mee gaan ( ik geloof er niks van maarja)
maar gaat deze tv nog lang mee of is ie binnen een paar maand helemaal kapot

• Avvd
  • Niet online
bedankt voor de link

uhm het is inderdaad hetzelfde probleem maar bij mij zit de witte lijn over heel de lengte van het scherm.
maar ik kan geen duits :(

[ Voor 9% gewijzigd door Avvd op 11-08-2004 16:23 ]

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
De bekende symptomen van uitgedroogde / versleten elco's. In de verticale afbuiging in dit geval.

Probleem wordt dan het duidelijkst bij een warme tv / warme omgeving. Vervangen en je TV kan er weer jaren tegen. Kosten: een paar euro aan componenten en arbeidsloon.

Met koudspray heb je de defecte elco's het snelste gevonden.

• Avvd
  • Niet online
maar als ik er nou verder niks meer aan doe. gaat ie dan nog verder kapot. of word het niet meer erger

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Het probleem wordt waarschijnlijk langzamerhand erger.

Op een gegeven moment krijgt de tv zelf ook in de gaten dat er wat mis is. Dan treedt er een beveiligings circuit in werking en doet ie helemaal niks meer.
Pagina: 1