Toon posts:

Compaq EVO D500...

Pagina: 1
Acties:
  • 365 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal..
Mijn eerste keer op dit forum..
dus weet niet precies hoe het hier aan toe gaat..
Dus laat ik maar gewoon mijn vraag stellen...

Ik heb een Compay EVO D500 met pentium 4. 1,7 ghz. en 256 mb geheugen..
Nu wil ik mijn pc een beetje upgrade.. Maar ik weet dat je met je geheugen bij compaq aan hun geheugen vast zit. Nu is daar niet moeilijk aan tekomen want dat kun je overal wel bestellen.. Maar nu was mijn vraag tot hoever dat kan ?? Want ik kan het eigelijk nergens vinden.. De ene site zegt tot 512 mb en de andere zegt tot 3 gb...
Nu dus mijn vraag .. weet iemand tot hoever dit kan ?? en waar het het voordeeligste is ??
En nog een vraag kan ik mijn pentium 4. 1,7 ghz upgrade tot een 2,8 ghz ??

Ik zou het zeer fijn vinden als mensen mij zouden kunnen helpen..

GReetz
Tom van Loon

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

De mobile cpu's van Compaq zitten vaak gesoldeerd op het mobo, dus dat upgraden gaat denk ik niet werken. Echter dat van dat mem is niet waar, normaal mem van Kingston of Dane-Elec werken best hoor. Heb zelf een Evo N800v, hiervoor een N600c en een Armada E500 gehad en die slikten dat prima. Gewoon zoeken op compatible geheugen, onder andere in de geheugenshop @ frontpage ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Turkish schreef op 11 augustus 2004 @ 00:01:
De mobile cpu's van Compaq zitten vaak gesoldeerd op het mobo, dus dat upgraden gaat denk ik niet werken. Echter dat van dat mem is niet waar, normaal mem van Kingston of Dane-Elec werken best hoor. Heb zelf een Evo N800v, hiervoor een N600c en een Armada E500 gehad en die slikten dat prima. Gewoon zoeken op compatible geheugen, onder andere in de geheugenshop @ frontpage ;)
D500 is een desktop systeem hoor...
en voor upgrades ben je niet afhankelijk van Compaq.
gewoon geheugen wat je bij de PC boer om de hoek koopt voldoet ook wel.

over de CPU:
1.7Ghz is volgens mij nog het oude type socket... er waren iig 2 sockets voor P4...
je moet gewoon even kijken wat het snelste systeem is in de D500 serie (en het zelfde mobo heeft). dat is het maximum meestal om naar te upgraden.

[ Voor 17% gewijzigd door McKaamos op 11-08-2004 00:05 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

(never mind.....)

[ Voor 95% gewijzigd door Cheese_man op 11-08-2004 00:05 ]

reserveringshouder Tesla Model 3

Verwijderd

Topicstarter
Okey tot zover bedankt voor de reacties..

Even over het gesoldeerde procesor op het moederbord neem ik aan ??
Dan is het al niet meer vast want heb mijn pentium er al een keer uitgehaald :O ..
En het systeem draait gewoon nog goed... dus is het dan wel mogelijk op het te upgrade ???

En ik kan dus met kingston gewoon upgrade ??? En dus blaas ik mijn moederbord dus niet op ??? En tot hoever kan het dan ???

Met vriendelijke groet
Tom van Loon

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 00:06:
Okey tot zover bedankt voor de reacties..

Even over het gesoldeerde procesor op het moederbord neem ik aan ??
Dan is het al niet meer vast want heb mijn pentium er al een keer uitgehaald :O ..
En het systeem draait gewoon nog goed... dus is het dan wel mogelijk op het te upgrade ???

En ik kan dus met kingston gewoon upgrade ??? En dus blaas ik mijn moederbord dus niet op ??? En tot hoever kan het dan ???

Met vriendelijke groet
Tom van Loon
Hij dacht dat de D500 een laptop is. in een laptop is de CPU meestal gesoldeerd.
Jah upgraden kan, tot zover de bios het aan kan.
Doe je er een te snelle in, word hij niet herkent en start het systeem niet. Oude er weer in en dan startie wel weer. Fool Proof dus.

Geheugen hoeft niet eens kingston te zijn.
Zolang het geheugen maar van hetzelfde type is als wat er in zit, of beter.
Dus stel dat er DDR333 geheugen in zit, dan moet je er dus meer van het type DDR333 bij doen (of DDR400)
en hoeveel kan? proberen! alssie het niet goed herkent merk je het snel genoeg. Het systeem zal uit protest niet starten of aangeven dat het geheugen niet goed is. Alweer fail-safe.

Verwijderd

Topicstarter
Hele stomme vraag misschien..

Maar hoe kan ik zien of het DDR 333 of DDR 400 is ??? :D
STaat dat op de print plaatjes zelf ??
En kan ik ook zonder probleem mijn hardeschijf upgrade ??
En hoe kom ik er 8er welke socket processor ik nodig heb voor mijn D500 ??

Bedankt alvast..

Greetz

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2004 00:17 ]

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Mja ik zou es kijken bij de grote geheugenmakers www.kingston.com of beter nog http://www.crucial.com/eu...l.asp?country=NETHERLANDS (leveren ook in nederland & be).

In de wizard moet je het juiste model kiezen: http://www.crucial.com/eu...roductline=Evo.&submit=Go

edit

Harde schijf upgrade is simpel zowat iedere ata133 schijf zal werken.

[ Voor 13% gewijzigd door Tomsworld op 11-08-2004 00:18 ]

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Turkish
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

FireWurX schreef op 11 augustus 2004 @ 00:11:
Hij dacht dat de D500 een laptop is. in een laptop is de CPU meestal gesoldeerd.
Jah upgraden kan, tot zover de bios het aan kan.
Doe je er een te snelle in, word hij niet herkent en start het systeem niet. Oude er weer in en dan startie wel weer. Fool Proof dus.
Idd, dat was ff niet goed nagedacht van me ;)
Verwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 00:16:
Hele stomme vraag misschien..

Maar hoe kan ik zien of het DDR 333 of DDR 400 is ??? :D
STaat dat op de print plaatjes zelf ??
En kan ik ook zonder probleem mijn hardeschijf upgrade ??
En hoe kom ik er 8er welke socket processor ik nodig heb voor mijn D500 ??

Bedankt alvast..

Greetz
Zover ik ff heb kunnen nagaan zit er in je Compaq standaard PC133 SDRAM mem (intel 845E chipset), voor de rest sluit ik me aan bij de rest. Het gaat om een verouderde Intel chipset met een max FSB van 400 MHz het Willamette socketvoetje, dat wil zeggen dat de nieuwste cpu's er sowieso niet op gaan passen.

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt allemaal..
Hier heb ik tenminste wat aan..

Zat net ff mijn specs te bekijken op Kingston site.. ( ik neem aan dat deze niet fout zijn.. ) Dus ik kopieer ze even hiernaar toe..

System Memory Configuration
Standard Memory: 128MB (Removable) or
256MB (Removable)

Maximum Memory: 1.5GB with current Kingston products
3GB with 1GB modules

Expansion: 3 Sockets

CPU & ChipSet: Intel Pentium 4 2.2 GHz Intel 845
Intel Celeron 1.5 GHz Intel 845
Intel Celeron 2.2 GHz Intel 845
Intel Pentium 4 1.7 GHz Intel 845

Bus Architecture: AGP; PCI
Mfgr's System P/N's: 470023-298

-------------------------------------
Op deze config kan ik dus geen andere pentium er op zetten ??? ( sorry dat ik het nog een keer vraag.. ) maar beter dubbel als niet vragen...

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 00:31:
Oke bedankt allemaal..
Hier heb ik tenminste wat aan..

Zat net ff mijn specs te bekijken op Kingston site.. ( ik neem aan dat deze niet fout zijn.. ) Dus ik kopieer ze even hiernaar toe..

System Memory Configuration
Standard Memory: 128MB (Removable) or
256MB (Removable)

Maximum Memory: 1.5GB with current Kingston products
3GB with 1GB modules

Expansion: 3 Sockets

CPU & ChipSet: Intel Pentium 4 2.2 GHz Intel 845
Intel Celeron 1.5 GHz Intel 845
Intel Celeron 2.2 GHz Intel 845
Intel Pentium 4 1.7 GHz Intel 845

Bus Architecture: AGP; PCI
Mfgr's System P/N's: 470023-298

-------------------------------------
Op deze config kan ik dus geen andere pentium er op zetten ??? ( sorry dat ik het nog een keer vraag.. ) maar beter dubbel als niet vragen...
jawel, maximaal een 2.2Ghz lijkt het op, maar dan moet je er wel 1 vinden voor het oude type socket. (zijn nogal schaars...)
geheugen kan je er ook gewoon bij planten... repen SDRAM PC133 van maximaal 1GB per stuk. (SDRAM is duur tegenwoordig... duurder dan DDR)

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

max een 2.2GHz als ik het zo lees. Wist niet dat de willamet uitvoering zo hoog kon. Je moet zo ie zo dan zoeken in de tweedehands spullen. Nieuwe kunnen er niet in...helaas.

reserveringshouder Tesla Model 3

Verwijderd

Hier vind je al heel veel over het upgraden van jouw computer:

http://h20000.www2.hp.com...=12454&prodSeriesId=96295

http://h200001.www2.hp.co...49-001/TPM_243849-001.pdf

Er is heel veel te vinden op de compaq site. Ook kan je even een mailtje schrijven naar de compaq/hp support, zij hebben direct een antwoord op je vragen. Zij geven meestal binnen een dag antwoord.

Misschien is het handiger om dan ook je mobo te vervangen (Jou kast is toch atx formaat? (dat kan je evt opzoeken in de handleiding hierboven)) Dan kan je ook veel sneller ddr geheugen erin plaatsen ook kan je dan zeker een snellere processor erin zetten. Bovendien is ddr geheugen beter aan te komen dan sdr, omdar sdr al lang niet meer gemaakt wordt. Voor 50 euro heb je al een prima mobo en dan kan je jouw computer weer helemaal up to date krijgen. Als ik jouw was zou ik dus mobo, proc en geheugen in een keer vervangen.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2004 10:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
okey heeel erg bedankt... maar het wordt met de minuut vreemder...
Ik heb alles is nagekeken ... en ik heb een small form factor of zoiets... dat betekend dat hij heel laag is.. Maar nu heb ik in die manuels gezien dat alles klopt met mijn pc... alleen alles zit net aan de andere kant .... Alleen de voorkap... het moederbord is hetzelfde als in de manuel... ( in de manuel staat de cd -rom speler ( want onder tussen al een dvd -speler is ) aan de rechterkant maar bij mij zit die dus aan de linkerkant ) Dit vind ik dus erg raar... Maar verder klopt wel alles.. de geheugen banks enzo...
Maar jullie denken dus dat er een andere mobo in past ???

Is het niet beter om zelf miss een heel nieuw systeem samen te stellen... zo ja.. heeft iemand hier een goede site voor ?? ( geen alternate ofzo of mycom maar een ander ) ??

Alvast bedankt...

EDIT: Heb het goede al gevonden.... Maar iemand nog andere ideeén over zelf pc samenstellen ????

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2004 14:08 ]

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 14:04:
okey heeel erg bedankt... maar het wordt met de minuut vreemder...
Ik heb alles is nagekeken ... en ik heb een small form factor of zoiets... dat betekend dat hij heel laag is.. Maar nu heb ik in die manuels gezien dat alles klopt met mijn pc... alleen alles zit net aan de andere kant .... Alleen de voorkap... het moederbord is hetzelfde als in de manuel... ( in de manuel staat de cd -rom speler ( want onder tussen al een dvd -speler is ) aan de rechterkant maar bij mij zit die dus aan de linkerkant ) Dit vind ik dus erg raar... Maar verder klopt wel alles.. de geheugen banks enzo...
Maar jullie denken dus dat er een andere mobo in past ???

Is het niet beter om zelf miss een heel nieuw systeem samen te stellen... zo ja.. heeft iemand hier een goede site voor ?? ( geen alternate ofzo of mycom maar een ander ) ??

Alvast bedankt...
er zijn meer uitvoeringen van de D500... kast is anders, interne hardware hetzelfde.
Small Form Factor van Compaq is gewoon MicroATX format. dus je kan elk MicroATX moederbord in de kast kwijt.
daarnaast kan hij nog low-profile zijn, maar dat uit zich meer in de uitbreidingskaarten die je zal moeten kopen. die moeten ook Low-Profile zijn... anders zijn ze te hoog.

zelf een nieuw systeem samenstellen kan natuurlijk ook, maar upgraden is meestal goedkoper.
site heb ik er niet voor... maybe dat je de laastste paar Computer Idee's kan na bestellen... daar stond een 3delige how-to computers bouwen in.

Verwijderd

Topicstarter
hahaha op dat low profile heb ik al iets gevonden hoor :P ...
Ik heb een Geforce FX 5700 kaart 128 mb.. en die heb ik passend gemaakt :P
Heb gewoon bij mijn AGP slot aan de boven kant een stuk uit mijn kast gehaald :P
Dus dat past wel .. hahaha :)

thanks voor de informatie...
Ik denk dat ik toch maar een nieuwe pc ga samenstellen...
En dan geef ik deze pc aan mijn zusje...
Iemand nog sites waar je pc's kun samenstellen ???

GReetz

Verwijderd

"small form factor" is volgens mij micro atx (correct me if i'm wrong) en is ook een standaard maat. Dus er zou ieder micro atx bord in moeten kunnen.
Ikzelf heb laatst een nieuwe atx kast, mobo, processor en geheugen gekocht en de rest van mijn apperatuur weer in mijn nieuwe kast gezet, dat werkte voor mij echt prima en het scheeld toch weer wat centjes (moest een nieuwe kast kopen omdat mijn oude compaq kast geen standaard (micro) atx was).
Als ik jou was zou ik een nieuwe micro atx mobo kopen met daar bij passend processor en geheugen. Aan jouw de keus of dat p4 of amd ofzo wordt.

• Ethefox
  • Laatst online: 22:16
www.dell.nl
www.gistron.com
tweakers pricewatch
ehhhh, google.nl.........

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 14:17:
"small form factor" is volgens mij micro atx (correct me if i'm wrong)
is niet micro atx... zijn geen standaard bordjes helaas...

de SFF is weer een eigen brouwsel....

tip: deze machine verkopen en een leuke nieuwe kopen..

suc6

Verwijderd

Ha ha, is het weer zover 8)7 , ik ben blij dat ik van mijn C(r)ompaq af ben! :*)

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 14:14
Even over je geheugen nog. In een D500 1.7 zit dus GEEN DDR, da's nog gewoon SDRam PC133.
Zou zonde zijn als je thuiskomt met het verkeerde geheugen. :)

Ivm dat MicroATX, dat klopt imho niet, want er zit ook geen standaard ATX powerstekker op (stekker is 2 rijen van 7).
Pagina: 1