Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:49

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
hey ppl ik heb een Ipaq 5450 met activesync 3.71 deze heeft voorheen prima gewerkt met mijn pc, tot nu toe...

ik heb mijn pda 3 weken ofzo niet gebruikt en ook niet aan de stroom gehad intussen... kortom hij was helemaal leeg! sterker nog toen ik hem weer aansloot wou hij niet eens meer opladen! (oranje lampje ging niet knipperen, schrok ik even) ennhoe batterij eruit en na halve minuut er weer in gedaan en waarempel hij ging laden... duurde behoorlijk lang dat wel. PDA heeft database terug gezet en werkt weer prima... alelen jammer dat ik nu wat gegevens en programma's kwijt ben.

ik wil dus gaan syncen met mijn pc, maar zodra ik het USB active sync kabeltje aansluit zegt mijn XP pro dat hij een unknown usb device heeft gevonden en niet kan installen, maakt niet uit welke usb poort ik gebruik! heb activesync al verwijder en opnieuw geinstalleerd maar dat helpt geen zak! het is net of mijn pc de usb driver van de pda niet kan vinden. aan de pc is niet veel veranderd sinds het nog werkte.

kheb voor de zekerheid mijn virusscanner en firewall al gedeinstalleerd maar het helpt niets. hij blijft onder device manager als unknow usd device staan.

kheb de hele trouble shoot van activesync op de MS site al doorgelopen ook zonder succes.

wie heeft nog een optie?

edit: deze melding geeft windows zodra ik de dpa in een andere usb poort plug: "one of the usb devices attached to this computer has malfunctioned and windows does not recognize it"

[ Voor 9% gewijzigd door Chaoss op 10-08-2004 23:55 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• JEV
  • Laatst online: 27-09 13:54

JEV

Ok, je kunt het volgende proberen.
Check of je nog steeds in dezelfde timezone zit als de laatste keer dat je gesynchroniseerd hebt. (Klinkt vreemd maar je weet nooit)

Heb je geprobeert om je parnership te deleten en opnieuw een partnership te maken.

Probeer via de Ipaq activesync te activeren. (start==>programs==>activesync)

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
JEV schreef op 11 augustus 2004 @ 12:33:
Ok, je kunt het volgende proberen.
Check of je nog steeds in dezelfde timezone zit als de laatste keer dat je gesynchroniseerd hebt. (Klinkt vreemd maar je weet nooit)

Heb je geprobeert om je parnership te deleten en opnieuw een partnership te maken.

Probeer via de Ipaq activesync te activeren. (start==>programs==>activesync)
kheb de partnership verwijderd en zelfs heel activesunc opnieuw geinstalleerd.

niets helpt active sync wil niet connecten ook niet als ik hem laat zoeken.

komt volgens mij omdat windows de pda als unknown device ziet, eerst deze melding: "one of the usb devices attached to this computer has malfunctioned and windows does not recognize it"

zolang wil activesync niet verbinden.

[ Voor 12% gewijzigd door Chaoss op 11-08-2004 23:17 ]

• Sr Juan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02:12

Sr Juan

7 uur later dan bij jou in NL

Probeer even een com poort en laat hem dan weer opnieuw zoeken. maybe vindt ie dan wel weer wat

El trago de mezcal, como lo senos de las mujeres, uno es insuficiente, tres son demasiados

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Mildpower schreef op 12 augustus 2004 @ 00:13:
Probeer even een com poort en laat hem dan weer opnieuw zoeken. maybe vindt ie dan wel weer wat
ik heb alleen maar een usb sync kabeltje :/

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-11 20:02

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

heb je je usb kabeltje op een usb hub of een "extra" usb poort toevallig? Kan eventueel ook nog dat daar iets fout gaat. Probeer hem eens op 1 van de "eerste twee" usb poorten (vaak achterin je pc, naast de keyboarde en muis poort) aan te sluiten.

Verwijderd

probeer ook een soft resetje van je ipaq, bij mij was laatst het syc programma een foutje aant maken

• JEV

JEV

Deze fout krijg ik alleen als ik mijn computer opnieuw opstart met de Ipaq in de cradle.

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

• Sr Juan

Sr Juan

Chaoss schreef op 12 augustus 2004 @ 09:08:
[...]

ik heb alleen maar een usb sync kabeltje :/
Als ik het goed begrijp heb je dus geen cradle??

kan je die mischien van iemand lenen, of anders even op een andere pc proberen

El trago de mezcal, como lo senos de las mujeres, uno es insuficiente, tres son demasiados

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Kippenijzer schreef op 12 augustus 2004 @ 09:11:
heb je je usb kabeltje op een usb hub of een "extra" usb poort toevallig? Kan eventueel ook nog dat daar iets fout gaat. Probeer hem eens op 1 van de "eerste twee" usb poorten (vaak achterin je pc, naast de keyboarde en muis poort) aan te sluiten.
ik heb een asus a78nx deluxe met 4 usb poorten, kheb er 3 vrij en die allemaal geprobeerd.. geen succes hellaas.
Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 09:32:
probeer ook een soft resetje van je ipaq, bij mij was laatst het syc programma een foutje aant maken
kheb hem al 3 x gereset hellaas geen verschil. ik kan nog eens de batterij eruit halen voor een harde reset (of gaat dat op een andere manier?) maar dan ben ik weer een paar instellingen kwijt... maar zo heb ik er ook niets aan.
JEV schreef op 12 augustus 2004 @ 10:21:
Deze fout krijg ik alleen als ik mijn computer opnieuw opstart met de Ipaq in de cradle.
kheb van alles geprobeerd, nix aansluiten en dan usb kabeltje + pda er aan, eerst alleen kabeltje en dan pda etc. etc. niets helpt :|
Mildpower schreef op 12 augustus 2004 @ 10:46:
[...]

Als ik het goed begrijp heb je dus geen cradle??

kan je die mischien van iemand lenen, of anders even op een andere pc proberen
ik heb idd geen cradle alleen een usb sync kabeltje, ik ken niemand met een ipaq cradle... ik zal het idd nog eens op een andere computer proberen.

maar het kabeltje werkt.... tenminste hij gaat wel opladen via het usb kabeltje... probleem is sinds de "leegloop" van de batterij begonnen.

hoe voer je precies een harde reset uit?

[ Voor 7% gewijzigd door Chaoss op 12-08-2004 11:20 ]

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:33

-ET-

Phone Home

Als het goed is heb je bij je Ipaq ook een cd gekregen met daarop drivers voor je Ipaq. Heb je die al geinstalleerd?

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 20:30
probeer een hard reset; contact en inbox knop indrukkken (10 sec) dan reset (of de calendar en tasks button); maar dat weet ik niet....

Verder: probeer eens een cradle, die heeft ook serieel, of bluetooth / wifi

if broken it is, fix it you should

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
-ET- schreef op 12 augustus 2004 @ 11:22:
Als het goed is heb je bij je Ipaq ook een cd gekregen met daarop drivers voor je Ipaq. Heb je die al geinstalleerd?
Ik heb de PDA een aantal maand geleden van iemand overgenomen zonder cradle en zonder cdrom/software.

Ik heb destijds ActiveSync 3.71 gedownload en geinstaleerd en dat heeft altijd zo gewerkt ik heb nooit aparte USB driver geinstaleerd. Vanaf de HP site zijn er ook geen drivers te downloaden.

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:57
Onder USB apparten die nietherkend eruit gooien. Activesync herinstalleren, Ipaq op een andere USB poort weer aansluiten!

• Sr Juan

Sr Juan

voor de windows pocketpc 2002: de drivers http://h18007.www1.hp.com...AQ/us/locate/71_5553.html

voor windows pocketpc 2003: de drivers http://h18007.www1.hp.com...Q/us/locate/105_5553.html

maybe heb je er wat aan.....

• JEV

JEV

Wat je ook nog kan proberen maar is wel rigoreus.

Alle usb controllers uninstallen (In "device manager" Engelse WindowsXP)computer opnieuw opstarten alles opnieuw laten herkennen en daarna pas je Ipaq aansluiten. En kijken of hij dan herkent wordt.

Hier is een website met een reinstall handleiding voor Ipaq met usb sync problemen.

Lilla's Thorough Reinstall for iPAQ USB Problems

Vreemde naam maar het ziet er goed uit.

Gaat over de Compaq Aero maar dat moet geen probleem zijn.

Dit is een quote uit de HP Ipaq forums over dit probleem met een mogelijke oplossing. (Sorry hij is wel in get Engels.Ik had geen zin om hem te gaan vertalen. :+
I merely uninstalled active sync, cradled the device and removed the unknown USB device, uncradled the device, rebooted, reinstalled active sync, then re-cradled the device when the active sync installation said. As previously mentioned in other posts, you may wish to delete any existing partnerships from the %profile%\application settings\activesync directory

[ Voor 74% gewijzigd door JEV op 13-08-2004 00:31 ]

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Niet te vergeten even op een andere pc proberen!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
en de ellende duurt maar voort!

kheb op mijn pc alles geprobeerd wat mogelijk was: activesync verwijderen, alle reg keys en entries van active sync weggooien + alle activesync mappen. vervolgens alle USB onderdelen verwijderd in system manager, systeem opnieuw opgestart, usb spul laten installeren, activesync installen, kabeltjes aansluiten..... en niets!

hat rare is nog steeds dat wanneer ik het usb kabeltje in de pc doe zonder pda eraan dan ziet mijn wondows hem als niet werkend usb apparaat en weigert hem te installeren. sluit ik de pda op het usb kabeltje aan dan ziet hij hem als unknow USB devce en installeert hem ook zo.

vanavond heb ik active sync ook op mijn laptop geprobeerd (ook win XP pro) en daar gebeurt zo waarlijk nog minder!!! win XP ziet hellemaal niets dus geen foutmelding over usb apparaat of unknown device... mijn laptop ziet gewoon hellemaal niets van de pda!

owjah intussen de pda ook nog een harde reset gegeven geen resultaat natuurlijk! :(

de pda gaat overigens wel opladen via het kabeltje... dus ik heb het id dat het kabeltje ok is? de aansluiting in de pda zal ook wel ok zijn aangezien hij gaat opladen. De pda heeft wel 3 weken in mijn dashboard kastje gelegen waar het ook nogal warm is geworden... zou er toch iets kapot gegaan kunnen zijn? :(

verwachten jullie dat het eventueel met een cradle/serieeel wel kan gaan werken?

kheb op mijn werk nog een usb kabeltej van een navman liggen zal eens kijken of die hetzelfde is en of die wel werkt.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-11 20:02

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ik heb zelf recentelijk een h5450 gekregen welke niet meer wilde synchroniseren, en inderdaad, ding doet precies wat hierboven beschreven staat. Bij die van mij ligt het echter aan de connector, en probeer eens of het bij die van joou ook zo is (blijkt veel voor te komen met dit model). Zet je cradle schuin, dwz, zet aan de achterkant van het voetje er iets onder. Precies zoveel dat je iPaq niet meer achterover, maar licht voorover in de cradle komt te staan. En probeer dan nog eens. Bij mij werkt hij nu prima, synct perfect, alleen kan ik "dus" geen dingen als externe toetsenbordjes enzo op het ding gebruiken, omdat ook die de iPaq achterover hebben, en dat met het defect contactpunt niet werkt.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Kippenijzer schreef op 31 augustus 2004 @ 21:44:
Ik heb zelf recentelijk een h5450 gekregen welke niet meer wilde synchroniseren, en inderdaad, ding doet precies wat hierboven beschreven staat. Bij die van mij ligt het echter aan de connector, en probeer eens of het bij die van joou ook zo is (blijkt veel voor te komen met dit model). Zet je cradle schuin, dwz, zet aan de achterkant van het voetje er iets onder. Precies zoveel dat je iPaq niet meer achterover, maar licht voorover in de cradle komt te staan. En probeer dan nog eens. Bij mij werkt hij nu prima, synct perfect, alleen kan ik "dus" geen dingen als externe toetsenbordjes enzo op het ding gebruiken, omdat ook die de iPaq achterover hebben, en dat met het defect contactpunt niet werkt.
ik heb geen cradle kheb er alleen een usb kabeltje bij gekregen toen ik hem overkocht van de vorige eigenaar. maar zal eens proberen het kabeltje wat te buigen..

• AceRimmer
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:16

AceRimmer

What a guy...

Het is volgens mij niet normaal dat een losse kabel al door je computer 'herkend' wordt als USB apparaat...

Probeer het eens met de computer uit, kabel + ipaq aansluiten en dan pas computer opstarten.

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
kheb het iig geprobeerd om de kabel naar voor of naar achteren en zelfs naar links en rechts te buigen en dan unknow device onder usb apparaten verwijderen en alten zoeken maar in alle gevallen ziet hij het als unknown device.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
AceRimmer schreef op 31 augustus 2004 @ 21:47:
Het is volgens mij niet normaal dat een losse kabel al door je computer 'herkend' wordt als USB apparaat...

Probeer het eens met de computer uit, kabel + ipaq aansluiten en dan pas computer opstarten.
zou kunnen maar voorheen is me dat nooit opgevallen, ook was het voorheen nooit een probleem hoe ik hem aansloot, eerst kabeltej of eerst pda of eerst pc uit/aan maakte allemaal niet uit, ding werkte altijd perfect.

• liempie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-11 16:23
Als je met de rechtermuisknop op het Unknown USB Device klikt, en je kiest dan voor Update Driver. Daarna kies je voor Install from a specific location en kies je hierna via de Browse knop naar de drivers de je op de CD meegeleverd hebt gekregen.

Dit heb ik zelf al een aantal keren gehad, met een Dell Axim X3 en X5 waar de batterij leeg van was geraakt, omdat personen deze 3 weken niet gebruikt hebben.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
liempie schreef op 01 september 2004 @ 13:17:
Als je met de rechtermuisknop op het Unknown USB Device klikt, en je kiest dan voor Update Driver. Daarna kies je voor Install from a specific location en kies je hierna via de Browse knop naar de drivers de je op de CD meegeleverd hebt gekregen.

Dit heb ik zelf al een aantal keren gehad, met een Dell Axim X3 en X5 waar de batterij leeg van was geraakt, omdat personen deze 3 weken niet gebruikt hebben.
voor de ipaq 5450 zijn geen "losse" drivers.. zijn ook niet te downloaden van de HP site. Ik hoef normaal gesproken alleen Activesync te installen en dan herkent hij de pda al. Voorheen als ik hem aansloot herkende hij de usb device dus metteen als pda.

Ik moet wel zeggen dat ik de orgineele HP cd ook niet heb... als iemand anders wel "losse" usb drivers heeft voor de 5450 dan hoor ik dat graag!

[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 02-09-2004 08:45 ]

• Sr Juan

Sr Juan

Dat hoeft ook niet, maar ik heb het flauwe vermoeden dat het kabeltje of de ppc toch een defect ergens hebben....

Wat je kan doen is bv naar een winkel gaan en vragen of je daar even op een cradle mag testen, voordat je een nieuwe kabelc cq cradle gaat kopen....

Je kan je probleem ook even voorleggen aan de heren van de Pocketpc-club

Pagina: 1