Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder
niemand die me kan helpen?
Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder
Ik denk dat je het anders aan moet pakken en in je php laten checken of de id bestaat en anders een error pagina voorschotelen.
Apache kan niet zien of de id in de database bestaat, en de pagina pagina.php?id=nietbestaandid geeft idd een 200/OK omdat php dit gewoon pikt.
Apache kan niet zien of de id in de database bestaat, en de pagina pagina.php?id=nietbestaandid geeft idd een 200/OK omdat php dit gewoon pikt.
De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!
dit is ook precies wat ik doe..
ik laat apache doorsturen naar het php script, en in het php script check ik of het id bestaat. zo niet dan stuur ik een 404 header vanuit mijn php script.
het probleem is echter dat er op dat moment een lege pagina tevoorschijn komt, ipv de 404 boodschap die ik op heb gegeven via mijn htaccess
mijn vraag is dus waarom die gebeurt en hoe ik dit oplos..
ik laat apache doorsturen naar het php script, en in het php script check ik of het id bestaat. zo niet dan stuur ik een 404 header vanuit mijn php script.
het probleem is echter dat er op dat moment een lege pagina tevoorschijn komt, ipv de 404 boodschap die ik op heb gegeven via mijn htaccess
mijn vraag is dus waarom die gebeurt en hoe ik dit oplos..
Die rewriterule wordt natuurlijk alleen toegepast als het stuk achter het domein begint met 'pagina/etc'..
Als je het nou zo doet:
Dan kan je die error in je phpscript verder verwerken.
Ik zie het probleem niet helemaal eigenlijk
Als je het nou zo doet:
code:
1
2
| ErrorDocument 404 pagina.php?pagina_id=error404 RewriteRule ^pagina/([0-9]+)/?$ pagina.php?pagina_id=$1 |
Dan kan je die error in je phpscript verder verwerken.
Ik zie het probleem niet helemaal eigenlijk
[ Voor 3% gewijzigd door bRight op 12-08-2004 13:28 ]