Toon posts:

TV-Out met Dualview (nvidia forceware)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey, sorry als dit al eens is gevraagd maar heb dit nergens terug gevonden...

M'n oude configuratie was een AGP Geforce4 mx400 met tv-out en een PCI Palit TNT2 M64. Hierop aangesloten waren 2 19" monitoren en een tv. De TV-out bleef steeds geactiveerd en bij het afspelen met een film ging die fullscreen afspelen op de tv-out. Simpel ingesteld met de nvidia drivers destijds. Alles ging maar ik wou afstappen van het PCI kaartje aangezien die voor schokken zorgt als je een venster van het ene scherm naar het andere sleept.

Ik heb vandaag m'n nieuw systeempje ineengestoken met een AGP 8x Geforce FX 5200 (goedkoop gainward kaartje). Deze heeft 1 VGA, 1 SVHS en 1 DVI. Met een DVI>VGA heb ik dus zonder problemen mijn dualview erop gezet. ...maar... ik krijg m'n tv-out niet in orde :(

Wat ideaal zou zijn is dat ik m'n beide schermen als dualview blijf gebruiken en dat als er een film word afgespeeld dat de forceware drivers die in fullscreen op m'n tv-out plaatsen. Aangezien dit hoogstwaarschijnlijk niet mogelijk is aangezien die nvidia chipsets max 2 uitgangen tegelijk kunnen besturen had ik toch op z'n minst graag een profiel kunnen instellen waartussen ik kan wisselen met een sneltoets.

De 'profiles' in die forceware drivers zijn enkel voor het desktop management, je kan wél een sneltoets maken om de tv-out te activeren, maar dan valt het complete beeld weg en gaat alles naar tv. Zelfs als ik daar al tevreden zou mee zijn is er niks voorzien om terug naar de vorige status te gaan. Dus als je in tv-mode zit moet je erachter zitten klooien om dualview opnieuw in orde te krijgen :-(

Ik dacht eventueel ook nog of het mogelijk zou zijn om m'n vorig pci kaartje boven te halen en de tv-out daarvan gebruiken. Maar dan zou ik die moeten kunnen instellen zodat die forceware drivers de tv-out van die pci gebruiken als fullscreen aparaat. Vrees dat dit alvast al niet zal werken.

Heeft iemand een oplossing ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik las net onder "De grote tv-out FAQ" in het ATI onderdeel:
Het is niet mogelijk om de 2e monitor uitgang EN de tv-out tegelijkertijd te gebruiken. ATi heeft ook niet te kennen gegeven hier iets aan te willen doen.
Wil dit zeggen dat dit bij nvidia WEL mogelijk is ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht eventueel ook nog of het mogelijk zou zijn om m'n vorig pci kaartje boven te halen en de tv-out daarvan gebruiken. Maar dan zou ik die moeten kunnen instellen zodat die forceware drivers de tv-out van die pci gebruiken als fullscreen aparaat. Vrees dat dit alvast al niet zal werken.
zonet zitten testen maar dat lukt alvast al niet. Die fullscreen werkt enkel als je de film afspeelt op dezelfde kaart waar de tv-out op zit.

Niemand nog een ander idee of tips ? }:O

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:20
Heel simpel: op de meeste kaarten zitten hooguit 2 RAMDAC's. En dan kun je maar twee schermen tegelijk aansturen. Ik heb lang gezocht, maar geen enkele kaart kunnen vinden die twee monitoren én een tv konden aansturen.

Bij mijn Radeon kan ik heel simpel één monitor uitschakelen en de tv activeren. In de menustructuur van die Geforce's gaat dat lastiger...

(je kunt trouwens ook de 'edit' knop gebruiken...)

[ Voor 9% gewijzigd door dreamscape op 11-08-2004 00:38 ]

Punctuality is the politeness of kings

Verwijderd

Topicstarter
Vreesde ik inderdaad ook voor :'(

Enig idee of het mogelijk is om de tv-out op de pci kaart te gebruiken ? TV-Tool kan er ook al niet mee overweg. Ik gebruik die tv-out wekelijks dus echt wel belangrijk dat die vlot toegankelijk blijft.

Maar om terug een vga scherm op pci te zetten zie ik niet zitten. |:( Enig idee of er iets bestaat zoals een tv-out op usb of zo ?

edit:
knop gevonden trouwens ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2004 00:57 ]

• lithiumangel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-08 22:43

lithiumangel

Tuurlijk !

Ik DENK dat het met de Matrox Parhelia wel kan Citrus .
Zie : http://www.matrox.com/mga/products/parhelia512/home.cfm
Triple head desktop staat hier , 3 monitors waar je vensters heen en weer kan slepen .
Moet toch wel triple head zijn als je op elke venster 3 aparte dingen wilt hebben + staat hier vermeld ,
quote: matrox
DualHead + TV-Output
True dual-display plus TV-output, for increased desktop real estate
De parhelia is daarintegen nog een stukje sneller in 3D dan een FX 5200 , weliswaar is het een prijzig kaartje aangezien het een top 2D Kaart is , maar desondaks ik heb hem wel voor 199 euro bij de mediamarkt te Amsterdam gezien .
Denk dat je het beste naar wat Parhelia users kan vragen of dual display + TV out tegelijk degelijk mogelijk is ik kan het je niet met zekerheid zeggen .

Suc6

Verwijderd

had ik toch op z'n minst graag een profiel kunnen instellen waartussen ik kan wisselen met een sneltoets.
TVtool - staat ook in diezelfde Faq ;)
Werkt met TNTx, Geforce etc - ook met jouw TNT2 M64, Geforce4MX400 en Geforce FX5200.

Het schokken door het verslepen van vensters is in ieder geval niet normaal. Check je mobo/chipset drivers en je videokaartdrivers (verwijder de oude eerst goed).

Om het maximum aantal monitoren/outputs hoef je het in ieder geval niet te laten, het maximum is vanaf Windows 98 zo'n 9 monitoren geweest, al kun je via custom configuratiebladen er best 64 aan hangen.

Mocht dat allemaal niet lukken: alternatief kun je een VGA splitter gebruiken met Svideo/Composiet output conversie. Denk er wel om dat dát behoorlijk prijzig kan worden, afhankelijk van de kwaliteit.

Zie ook:
http://www.realtimesoft.com/multimon/faq.asp
http://www.realtimesoft.com/multimon/reviews/3mon_gf4/

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2004 07:33 ]

Pagina: 1