LoopBack devices bijmaken

Pagina: 1
Acties:

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Hoi,

Ik wil graag (omdat al mijn loopback devices bezig zijn) een aantal nieuwe aanmaken onder MDK 10.0 (2.6.8.0 rc2) . Hoe kan ik dit het beste doen?

Ik wil hiermee dus wat iso's mounten.

Ik heb al in de manpages gekeken, en op google. (net als op Mandrakesofts site).

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:09
Ik weet niet direct hoe je extra loopback devices aanmaakt maar ik gebruik zelf een los progje dat cdemu heet, je kunt hiermee redelijk wat virtual "devices" aanmaken die je weer kunt mounten (bin/cue en iso).

http://cdemu.sourceforge.net/

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Verwijderd

BoudewijnLinux schreef op 10 augustus 2004 @ 23:11:
Hoi,

Ik wil graag (omdat al mijn loopback devices bezig zijn) een aantal nieuwe aanmaken onder MDK 10.0 (2.6.8.0 rc2) . Hoe kan ik dit het beste doen?

Ik wil hiermee dus wat iso's mounten.

Ik heb al in de manpages gekeken, en op google. (net als op Mandrakesofts site).
[google=multiple loopback devices]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Leuk;

Voor zover ik zie gaat dat alleen over het gebruik ervan, maar niet hoe je naast de 8 reeds bestaande, een nieuwe aan kunt maken.

Verder ziet dat tooltje er wel leuk uit (ik ga het morgeee wel ff proberen), maar ik wil het eigenlijk op de 'echte manier' doen ;)

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wat lukt er precies niet? Krijg je foutmeldingen?

In sommige gevallen moet je handmatig 'losetup -d /dev/loopX' doen na een umount om je loopdevice vrij te geven (bijvoorbeeld als /etc/mtab een symlink is naar /proc/mounts).

Als je meer dan 8 (is dacht ik de default limiet) loopback devices wilt mounten kun je max_loop meegeven aan de kernel:
quote: /usr/src/linux/Documentation/kernel-parameters.txt
max_loop=

[LOOP] Maximum number of loopback devices that can be mounted
Format: <1-256>

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Ok,

dat ga ik dan vanavond eens proberen. Alvast bedankt voor de respons :-)
Pagina: 1