Toon posts:

3Com Superstack II

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Okee heren (dames aanwezig?)

ff een vraagje over een 3Com Superstack II HUB PS 50, een 10/100 mbps hub volgens de verkoper. Ik kan dit ding als student zijnde goedkoop krijgen, enige wat ik moet doen is reizen en een paar pietermannetjes neerleggen... Ik krijg echter het donkerbruine vermoeden dat dit helemaal geen 10/100 mbps hub is, maar een 10 mbps hub met een 100 mbps uplink is... Dus heb ik maar ff bij 3com gekeken, maar ik zie daar door de bomen het bos niet meer... Iemand die toevallig een dergelijk apparaat heeft liggen en mij er wat duidelijkheid over kan geven? Thanx :)

• Oni|A
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-02-2005

Oni|A

Drugs are good, mkay?

10/100 wil iig zeggen dat elke poort of 10mbit of 100mbit is, afhankelijk van wat je er op aan sluit ..

Do you sniff or smoke?
[Dutch Power Cows] Malloten United

• Oni|A
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-02-2005

Oni|A

Drugs are good, mkay?

Hier staat ie trouwens wel:

www.3com.com/products/dsheets/400445c.html

100Mbps Downlink with PS Hub 50
The SuperStack II PS Hub 50 boosts desktop performance with its internal segment switch and Fast Ethernet expansion slot. Customers can increase bandwidth by segmenting their work-groups and then connecting them into a Fast Ethernet backbone or server. 100 Mbps downlink modules are available in 100BASE-TX and 100BASE-FX versions and can be configured to operate in half- or full-duplex mode. The maximum distance supported is 100 meters over copper wire or 2 kilometers over fiber optic cable (in full-duplex mode).

Do you sniff or smoke?
[Dutch Power Cows] Malloten United

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

E-Vix

Nu met sneeuw!

Het is een 10 Mbit hub met een 10/100 Mbit downlink. Oftewel als hij je wordt aangeboden als een 10/100 Mbit hub wordt je genaaid.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Topicstarter
Dat idee had ik al, dan is 200 piek voor 24 poortjes wat te duur :) Toch maar iets meer geld uitgeven voor wat fatsoenlijks, dan heb ik tenminste wat ik wil :7

• witchdoc
  • Laatst online: 18-08 16:32
Op woensdag 27 december 2000 00:45 schreef pinguin het volgende:
Dat idee had ik al, dan is 200 piek voor 24 poortjes wat te duur :) Toch maar iets meer geld uitgeven voor wat fatsoenlijks, dan heb ik tenminste wat ik wil :7
Ga er wel effe de verkoper me confronteren.. vraag of ie je een 10/100, 24-ports wil garanderen en laat dat op papier zetten (offerte MET specificaties).. heb je er nog wat aan.

eneuhh.. zet dit effe bij in pricewatch als dat bedrijf daar in zou staan!!

Verwijderd

Topicstarter
hehehe, 't zijn 2nd hand spulletjes... je moet als student natuurlijk iets he, want anders heb je alsnog niets aan de ADSL aansluiting voor de hele flat :)

• kevlar
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Op dinsdag 26 december 2000 23:56 schreef Oni het volgende:
10/100 wil iig zeggen dat elke poort of 10mbit of 100mbit is, afhankelijk van wat je er op aan sluit ..
newbie aanvulling:
de hub is 10/100mbit. afhankelijk van de langzaamste nic die je erop aansluit.
zitten er dus 5 100mbit op en 1 10mbit dan draait de hele hub op 10mbit.
wil je dit vermijden koop dan een switch. wel iets duurder maar ook sneller met grotere netwerken.

I wish I had a cool signature like everybody else

• BonBon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06-2010
> kevlar:

volgens mij wordt er met uplink poort bedoeld zo'n poortje om met een andere hub te connecteren. Dus bv 12 port hub dan is poort 12 te gebruiken als uplink of gewone poort. (meestal met een switch-knopje om tussen gewoon of uplink te kiezen).
dus die hub draait sowieso altijd op 10Mbit, alleen die uplink-poort is 100.......

OF HEB IK HET NIET HELEMAAL BEGREPEN?? :9

• mvdejong
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Dit is een 10 Mbps-hub, met alleen de mogelijkheid om, m.b.v. additionele hardware, hem op een 100 Mbps-backbone aan te sluiten.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Pagina: 1