[chello]modem ruil, en dan voorij kosten?

Pagina: 1
Acties:

• Tobiaz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-01-2023

Tobiaz

Ondertitel

Topicstarter
Het zit zo

Ben dus ook 1 van de velen die hun oude Terrayon modem omgeruild moesten hebben van chello voor een nieuwe thomson.

Word ik gebeld door Cable1 om t bevestigen of ik thuis ben, ik zeg ik ben niet thuis maar wel op een ander adres in de woonplaats, kan hij daar ook heen? Nou dat kon eigenlijk niet maar omdat het toch hier in dronten was, mocht het. iK zeg: ja ik wil ook alleen maar mee werken hoor! (t is toch zo..)

Maargoed modem wordt idd afgehaald em omgeruild op dat 2e adres. Alles fijn toch!

Nu krijgt mn pa een voor-rij-kosten van 27.77E op zn rekening al afgeschreven en al!
Ik heb nergens gelezen dat dit was kostte, of ligt dat ineens aan het feit dat ze naar die andere locatie moesten? (Dronten is niet zo groot...) Ik vind dit echt waanzin hoor...

Zijn die kosten dus bij iedereen in rekening gebracht? Heb ik dat ergens kunnen lezen of is dit gewoon weer raar? Ik ga ze morgen zowieso bellen over hoe en wat

Onder een steen geleefd dan maar ;-)

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:50
typisch upc(of Cable1 in dit geval) weer, kreeg vandaag ook te horen dat mijn terrayon omgeruild word. Alleen die dag is er niemand thuis, strax gaan ze hier ook onnodige kosten toepassen :/

If it aint broke, fix it till it is!

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
bij mij belden ze eerder en vroegen of iemand wel thuis was tussen ...tot ...
vandaag dus omgewisseld zonder kosten maar ze hadden wel gevraagd of iemand dan thuis was.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Bel gewoon ff zelf op of het wel klopt enzo; Cable1 is bereikbaar op werkdagen van 8.30 tot 17.00 uur op tel nr 0800 - 287 00 20

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

in ieder geval is stap 1 die je moet zetten: terugboeken
wanneer upc eenmaal geld binnen heeft zijn ze gelijk onbereikbaar voor elk gesprek.

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-02 19:10
Gewoon je bank opdracht geven dat dit bedrag neit geint mocht worden. Dan is jouw bank verplicht om binnen 24 uur de betaling ongedaan te maken!

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:57

TwoR

Gekleurde stippen

Ik zou denk ik eerst maar eens even bellen met UPC waarom dit is en misschien zien zij ook wel dat het fout is en wordt het terug gestort. Het geld via de bank terug laten storten is bij UPC meestal niet een geweldig idee want dan sluiten ze je af. Zij hebben natuurlijk de macht en jij hebt vrij weinig te zeggen.

Als het echt niet anders kan kan je altijd nog geld terug laten storten. Mijn advies eerst even bellen met UPC en als je netjes blijft zijn ze meestal ook wel bereid om te helpen.

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:22
Ik heb er ook alleen maar gezeik mee gehad alleen niet met de kosten, mja kosten wel BELkosten.
Ze hebben nu 4 dagen geleden het modem omgewisseld, toen heb ik 1.5 dag moeten wachten omdat de ip's op waren werd mij gezegd.
Toen had ik een ip maar veel sites deden het niet (WaZzIg) ik werd telkens aan het lijntje gehouden dat ik em moest resetten en zij er naar zouden kijken.
Toen heb ik vanochtend een terrayon modem geleend en die aangesloten en geen problemen meer !
Toen Chello gebeld en erkende dat er problemen waren en ik het beste volgende week weer het nieuwe modem aan kon sluiten.
Dit is toch BUT ik bedoel bereid zoiets voor ofzo..
Andere mensen in mijn regio hebben trouwens geen problemen..

[ Voor 5% gewijzigd door THxZ0NE op 13-08-2004 13:00 ]

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
TwoR schreef op 13 augustus 2004 @ 12:42:
...Zij hebben natuurlijk de macht en jij hebt vrij weinig te zeggen...
Er is denk ik toch een andere, waarschijnlijkere, reden.
De 'service' geld alleen als de modem naar het adres dat op het contract staat wordt gebracht. Wordt daar vanafgeweken, dan is UPC vrij om eventuele extra kosten in rekening te brengen, in dit geval de modem op een ander adres af te leveren.
Het cruwe is dat hij een paar honderd meter verder werkt, en dat daardoor de in rekening gebrachte kosten niet reeel zijn tov de geleverde dienst.

Je kunt proberen te bellen, en eventueel een nette brief te schrijven waarin de situatie wordt uitgelegd, beste is om naar pr-afdeling te sturen. Dan kan UPC zeggen van, ja onze fout, hadden we eigenlijk niet moeten doen.
Of ze houden hun poot stijf en wijzen naar de regels die gelden bij het omwisselen van modem.

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Ze hebben niet gezegd dat er kosten aan verbonden zijn, dus mogen ze die niet in rekening brengen (tenzij ze dat op hun website / in alg. voorwaarden wel stellen).

Dan doet Essent (@home) het beter: gewoon het modem opsturen met een verpakking om het oude modem naar een antwoordnr. te sturen.

offtopic:
Het is TeRayon (met één r, en niet TeRRayon met 2x een r), net zoals het teRabyte is, geen teRRabyte... Terra betekent aarde, en niet 1.000.000.000.000 zoals tera dat wel betekent.)

[ Voor 3% gewijzigd door pinockio op 13-08-2004 13:05 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

TwoR schreef op 13 augustus 2004 @ 12:42:
Ik zou denk ik eerst maar eens even bellen met UPC waarom dit is en misschien zien zij ook wel dat het fout is en wordt het terug gestort. Het geld via de bank terug laten storten is bij UPC meestal niet een geweldig idee want dan sluiten ze je af. Zij hebben natuurlijk de macht en jij hebt vrij weinig te zeggen.

Als het echt niet anders kan kan je altijd nog geld terug laten storten. Mijn advies eerst even bellen met UPC en als je netjes blijft zijn ze meestal ook wel bereid om te helpen.
Ik heb zelf geen ervaring met UPC. Maar van mensen die dat wel hebben, heb ik inderdaad begrepen dat communiceren niet echt lekker werkt. Dus ik zou op voorhand dat bedrag inderdaad maar terug laten boeken als zijnde onterechte automatische incasso. Mocht achteraf blijken dat je inderdaad fout zit, kun je gewoon alsnog betalen. (Dan ga ik er dus even vanuit dat de TS de papieren goed doorgenomen heeft en dat niet in de AV is opgenomen dat Chello, in geval van het ongevraagd omwisselen van apparatuur, hier een X bedrag voor mag innen.)

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

pinockio schreef op 13 augustus 2004 @ 13:05:
Dan doet Essent (@home) het beter: gewoon het modem opsturen met een verpakking om het oude modem naar een antwoordnr. te sturen.
Vind je? Ik vind de UPC-manier toch echt handiger; er komt gewoon iemand aan de deur met een nieuwe modem en de ouwe neemt 'ie meteen mee. Hoef je ook niet naar 't postkantoor enzo.

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Ik hoor van alle kanten dat iedereen gebeld / contacted enzo wordt door chello over het omruilen van hun com21/terayon modem ..

Ik heb al 8 jaar die com21 modem, maar heb nog steeds geen bericht oid gehad. Op zich zou ik wel eens bericht willen, want de snelheid van m'n huidige modem is echt vet ondermaats bagger :(
Pagina: 1