Toon posts:

Duron 700 naar 900, stabiel maar niet booten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,
ik heb een Duron 700 @ 876 100% stabiel draaien op een MSI K7T Pro-2a. Ik kan de CPU verder overklokken (900@100x9 of zelf 103x9 voor 928) en zelfs dan blijft hij stabiel draaien. Het voltage staat op 1,8v (monitors geven zelfs 1,86 aan) en de temperatuur wordt niet hoger dan 39c stressed.
Allemaal heel fijn, MAAR:
zodra ik de PC helemaal uitzet (dus niet restart/reset, maar ECHT uit) en daarna weer aan, post hij niet eens en begint t zaakje te piepen. Dit gebeurt bij een standaard busspeed (100x9) en bij hogere (103x9) dus dat maakt weinig uit. De bus is sowieso stabiel tot 105 Mhz. Weet iemand waar dat aan kan liggen? Ik vind het vreemd dat ik urenlang Q3A kan spelen en 3Dmark kan draaien op 928 Mhz ZONDER ook maar één crash maar dat hij daarna ineens niet meer boot
Temp lijkt me ook geen probleem, die haalt de 40c niet eens, hoe lang ik hem ook laat stressen... :(

Help me plz!

Specs:
Inwin Bigtower 300W
MSI K7T Pro-2a
Duron 700@876 & misschien hoger?
128MB PC133 cas 3
Hercules Prophet 2 Geforce 2 MX
IBM 20GB 7200 rpm HD
Aopen 48x CD-ROM
HP 8100 CDWriter 4x4x24
SBLive!
2 NIC's
euh floppy drive? :)

• ELD
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

ELD

Op dinsdag 26 december 2000 22:41 schreef sc0rn het volgende:
Hoi allemaal,
ik heb een Duron 700 @ 876 100% stabiel draaien op een MSI K7T Pro-2a. Ik kan de CPU verder overklokken (900@100x9 of zelf 103x9 voor 928) en zelfs dan blijft hij stabiel draaien. Het voltage staat op 1,8v (monitors geven zelfs 1,86 aan) en de temperatuur wordt niet hoger dan 39c stressed.
Allemaal heel fijn, MAAR:
zodra ik de PC helemaal uitzet (dus niet restart/reset, maar ECHT uit) en daarna weer aan, post hij niet eens en begint t zaakje te piepen. Dit gebeurt bij een standaard busspeed (100x9) en bij hogere (103x9) dus dat maakt weinig uit. De bus is sowieso stabiel tot 105 Mhz. Weet iemand waar dat aan kan liggen? Ik vind het vreemd dat ik urenlang Q3A kan spelen en 3Dmark kan draaien op 928 Mhz ZONDER ook maar één crash maar dat hij daarna ineens niet meer boot
Temp lijkt me ook geen probleem, die haalt de 40c niet eens, hoe lang ik hem ook laat stressen... :(

Help me plz!

Specs:
Inwin Bigtower 300W
MSI K7T Pro-2a
Duron 700@876 & misschien hoger?
128MB PC133 cas 3
Hercules Prophet 2 Geforce 2 MX
IBM 20GB 7200 rpm HD
Aopen 48x CD-ROM
HP 8100 CDWriter 4x4x24
SBLive!
2 NIC's
euh floppy drive? :)
Als iest gaat Piepen Heeft dat een betekenis
ik weet niet meer waar je het kan opzoeken maar een korte lange piep in een volgorde betekend dat er iest niet klopt (kan iest stuk zijn)

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Als je aan je FSB gaat zitten, kan het zijn dat je PCI sloten dat niet trekken!!!!

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
voltage alarm in de bios disablen of zoiets ?

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Verwijderd

Topicstarter
Het ligt niet aan de fsb want als ik hem op 110*9 zet pieptie ook. Het voltage alarm is het ook echt niet vertrouw me maar :)

Ik heb opgezocht wat het is, het schijnt een geheugenprobleem te zijn maar dat vind ik zo vreemd want dat loop op de KT133 toch a-synchroon? Dan hoort dat toch geen probleem te zijn? fsb op 100 en geheugen op 133?

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 20:11
Misschien kan je geheugen het niet aan??

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 09:29
Was het niet zo dat het geheugen op FSB+33 liep, en dus bij een FSB van 110 MHz op 143?

• Niels_0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Dat probleem heb ik ook, Duron 700@900 (9 x 100) op een MSI K7T Pro2.
Loopt gewoon stabiel maar na het uitzetten en weer aanzetten krijg je de foutmelding "The memory module might be damaged or not installed properly" zelfs als het geheugen gewoon op 100 Mhz CAS3 staat.
Als je de PC wat langer uit laat staan, boot hij meestal wel weer gewoon :?
Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen ?

~**~

Verwijderd

Topicstarter
Juist dat bedoel ik! Vaag he?

Ik heb het idee dat het aan een BIOS setting ligt, maar kan het niet vinden, heb het al 5x van boven tot onder doorgespit...

Het geheugen KAN het gewoon niet zijn, want de FSB loopt gewoon netjes op 100 (hoewel 104x8,5 bij mij ook stabiel is dus ik heb wat speling qua fsb).

Dit is irritant! Me CPU WIL gewoon harder draaien maar mag niet :(

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:08
Als de temperatuur van mijn Duron boven de 43 komt kan ik niet meer goed opnieuw booten. Precies hetzelfde probleem dus. Als ik hem ff 1 minuut uit zet dan gaat alles weer goed. Zo niet dan hangt ie bij het verifieren van DMI pool data.

Maar als ie eenmaal draait dan werkt het prima, dus misschien is de temperatuur van de processor te hoog als ie bepaalde bootroutines moet uitvoeren.

BTW gelukkig komt de temperatuur nu niet meer boven de 41 :)

edit:

Ik raad je aan om extra koeling op de KT133 chipset te zetten en een intake fan. Bij mij was toen het probleem verholpen...

Verwijderd

Topicstarter
Ik HEB al voldoende extra koeling, m'n PC is een mooi windtunneltje: 1 intake fan die lucht blaast over m'n kaarten en 1 fan die dezelfde lucht via de CPU naar buiten blaast. Verder heb ik nog wat kleine fannetjes voor m'n HD etc.

Resultaat: case temp van kamertemp dus 22c en een maximale temp van 39c bij maximale belasting. Na een paar uur Q3A of 3DMark wordt de CPU nooit 40c, max 39.

Dus temperatuur is het echt niet. Voltage is ook hoog genoeg, 1,8v en 1,85 volgens de BIOS. Voeding is een goede 300W en zoveel heb ik niet qua extra spullen in m'n kast dus die MOET het kunnen trekken (mijn oude 235W) trok het zaakje zelfs stabiel @ 700 Mhz dus dat kan het niet zijn).

Verwijderd

Topicstarter
Net weer geprobeerd, nog steeds geen post :(

Niemand een id?

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 14:57
Krijg nou wat heb ik ook ???!!!! Als ik ik mijn Duron op 10 x 105 zet, opsla in bios, zaakje boot en windows start gewoon. Zet ik hem uit en weer aan no GO ???? Vreemd.

Maar misschien lukt het wel met het nieuwe overclock bios ???
Pagina: 1