[.NET] in het frame van een php pagina

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn huidige website op een php server:
nu wil ik over naar .net dat op een andere server staat,

de domeinnaam heb ik op de php site staat,
de nieuwe site heb ik op een andere server op een ander ip staan.

ik wil mijn huidige domeinnaam in de adresbalk houden daarom heb ik het volgende gedaan

op de php server een nieuwe index.html gemaakt waarin ik in een frameset 1 frame open die verwijst naar de server waar de .net code staat.

helaas krijg ik hiermee iedere keer een nieuwe sessieid (AAAAH),

als ik in de index.html in javascript met parent.location.href verwijs naar de .net code en behoud ik mijn sessie, echter dan krijg ik in de adres balk het adres van de server te staan.

het is op dit moment nog te vroeg om mijn domein over te zetten, maar hoe kan ik dit toch oplossen?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

parent.location.href is je current window. Als je nu eens je frame (of iframe) een NAME geeft. Dan kan dit misschien werken.

code:
1
parent.#NAME.location.href

Dit zet je in een functie die je in onload van je index.html aanroept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Het klopt dat je telkens een nieuwe sessie krijgt. Het cookie kan namelijk alleen gezet worden op de url waar je index.htm staat. Als je toch wilt dat het mogelijk is om het te doen zul je waarschijnlijk gebruik moeten maken van zogenaamde policy files. In deze files geef je daan aan wat je met je cookies gaat doen en voor welke sites ze gezet moeten worden.

Met oudere IE's zal het wel gewoon werken. Een andere manier is om aanpassingen te maken aan je security instellingen in IE, dit is natuurlijk geen optie als er ook andere mensen gebruik maken van jou site.

Als ik jou was zou ik maar eens wat google'n voor policy files voor cookies

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”