Toon posts:

iTunes vind vele muziekbestanden niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mischien is dit wel vaker gepost maar ik ben nieuw en ik kon het niet vinden.

Ik heb verschillende songs die nog wel in iTunes library staan, maar als ik ze wil afspelen krijg ik de melding "The song 'xyz' could not be used because the original file could not be found. Would you like to locate it?'. Als ik dan "YES" click en zeg waar de song staat, dan gaat het wel.

Al mijn songs staan op de originele plaats waar iTunes ze gezet heeft. Als ik naar het XML bestand ga kijken, staat er inderdaat voor de niet gevonde liedjes geen path in het XML bestand.

Bestaat er een UTIL dat dat voor mij automatisch repareerd. Het zijn er namelijk wel wat veel voor dat handmatig te doen

het vreemde is dat ik dit in het begin helemaal niet had toen had ik nergens last van.
ik heb ook al geprobeerd om de library leeg te maken maar dat helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Er is een groot iTunes topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke sorry zet ik het daar oke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik vind losse topics persoonlijk handiger.

Het makkelijkste wat je kunt doen is je hele music library deleten en vervolgens via de optie "Add songs to library" alles in 1x importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb ik al 2 keer geprobeerd srry maar werkt niet.
maar wat vreemd is dat ik eerder geen last had van dit probleem.

en nu wordt ik er gek van. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Als je probleem aanwezig blijft moet je gewoon je map met muziek naar een andere locatie slepen. Daarna kan je je iTunes library bestand wissen en alles opnieuw importeren.

Importeren doe je door de map met al je muziek via 'drag & drop' in iTunes te slepen. iTunes gaat dan een nieuwe library aanmaken. Dit kost wel even.

Daarna zal je de mp3's binnen de iTunes map op je schijf moeten tegenkomen en kan je de map die je boven de iTunes applicatie hebt gesleept wissen.

Als het importeren erg snel ging en je geen muziek in de standaard iTunes map tegenkomt dan heb je de optie 'Kopieer bestanden naar iTunes Music bij toevoegen bibliotheek' uitgezet en zal je de huidige locatie van de muziek map moeten gebruiken. Je kan deze optie ook uitzetten als je alleen je bibliotheek op orde wilt hebben en niet veel geduld hebt.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem...
Ik kan niet al mijn mp3s gaan verplaatsen.

En het blijft steeds weer komen. Ook als ik nieuwe mp3s toevoeg en synch met de ipod... daarna kan die ze niet meer vinden. Ze staan der wel nog op mijn HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 00:37:
Ik heb hetzelfde probleem...
Ik kan niet al mijn mp3s gaan verplaatsen.

En het blijft steeds weer komen. Ook als ik nieuwe mp3s toevoeg en synch met de ipod... daarna kan die ze niet meer vinden. Ze staan der wel nog op mijn HD.
ja dat heb ik dus ook.
ik probeer het maar het werkt niet.
maar ik heb dit probleem pas sins kort in het begin had ik dat nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Heeft één van jullie precies mijn instructies opgevolgd, want ik weet vrijwel zeker dat dit zou moeten werken. Als mijn instructies niet echt duidelijk waren, dan nogmaals stap voor stap:
1. Verplaats je hele muziekmap naar een andere locatie op je schijf.
2. Wis je bibliotheek in iTunes (je bestanden zullen niet worden gewist, want die heb je net verplaatst).
3. Via 'drag & drop' de muziekmap (van stap 1) boven iTunes slepen: muziek wordt nu geimporteerd en zou een tijdje moeten duren, afhankelijk van de grootte van je bibliotheek.
4. Controleer of de mp3's zijn verplaatst in de standaard iTunes muziekmap, zo ja, verwijder de muziekmap van stap 1.

Graag reactie als dit niet werkt. Zorg ervoor dat je de optie Kopieer bestanden naar iTunes Music bij toevoegen bibliotheek' in iTunes hebt aanstaan om dit zo goed mogelijk te laten werken.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MacWolf schreef op 11 augustus 2004 @ 12:59:
Graag reactie als dit niet werkt. Zorg ervoor dat je de optie Kopieer bestanden naar iTunes Music bij toevoegen bibliotheek' in iTunes hebt aanstaan om dit zo goed mogelijk te laten werken.
ik heb het geprobeert en hij doet ut weer heel erg bedankt. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Pagina: 1