[TFT] Kras op scherm

Pagina: 1
Acties:

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:03
Ik heb weer is wat :'(
Net 4 dagen een nieuwe tft gekocht naar veel twijfelen... helemaal blij geen dooie pixels enz op Iiyama E431S.
Viel er net een schaar van me plank en die schampte net mijn tft :(
nu zat er een kras op mijn behuizing... denk nou kut maar daar is nog wel mee te leven....
Maar nu zie ik net dat er dus ook een heel klein licht krasje op mijn scherm zit :(
Nu heb ik in de search gelezen dat je er niks aan kan doen want poetsen gaat niet aangezien er een wat doffe coating op zit.
Maar is het nog een soort folie dat te vervangen is ?? Heeft het nog nut om contact op te nemen met Iiyama ?
Tis niet heel erg zichtbaar ofzo maar ik erger me dood aangezien het een investering is van 474,- :/
Ik zou hem er bijna weer voor weg willen doen :/

[ Voor 4% gewijzigd door T-Blizzard op 10-08-2004 22:16 ]

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
lame

[ Voor 146% gewijzigd door Pollewob op 10-08-2004 22:21 ]

• baldbelow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:12
lame

[ Voor 88% gewijzigd door Pollewob op 10-08-2004 22:21 ]

• baldbelow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:12
Check je mail zometeen :Y)

[ Voor 86% gewijzigd door Pollewob op 10-08-2004 22:31 ]

Verwijderd

Misschien dat je een beetje een slecht mens kan zijn en iedereen de schuld geeft behalve jezelf. Nooit geschoten is altijd mis. Doe alsof je neus bloedt. Een andere coating lijkt me stug, maar misschien kan je IIyama bellen en weten ze wel een of ander TellSell doekje dat je uit de brand helpt. Succes in ieder geval, 't zuigt behoorlijk.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-08 08:10

leuk_he

1. Controleer de kabel!

zielig

van de iliama site:

http://www.iiyama.nl/
Is het mogelijk mijn LCD monitor te beschermen tegen krassen?

Ja, iiyama levert protectiesheets die simpelweg op de monitor kunnen worden geklikt. Deze sheets zijn beschikbaar voor de volgende modellen:
15" AX3819UT / AX3835UT/ ProLite E380S, 17" AS4315UT / AS4332UT/ ProLite E430S, 18" AS4637UT/ AS4612UT, 19" AS4821UT, 20" AU5131DT.
de vraag over krassen zulen ze ook wel kennen dus.

vraag maar aan :

support@iiyama.nl

s6

[ Voor 4% gewijzigd door leuk_he op 10-08-2004 22:32 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:12

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Je kunt ook tandpasta gebruiken om de kras op te vullen. (Heb ik wel eens van gehoord, weet niet of het helpt.) Of van dat speciale spul voor GSM display's.

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Bel Iijama, leg het geheel duidelijk en eerlijk uit, en speel gewoon open kaart. Het is eigenlijk gewoon je domme schuld maar misschien wil Iijama wel iets voor je betekenen vanwege je eerlijkheid. :)

Ipv te zeggen dat het door het vervoer of door hun zou komen.
Met eerlijkheid bereik je echt zo veel meer :)

[ Voor 23% gewijzigd door Atlas op 10-08-2004 22:35 ]

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• T-Blizzard
Atlas schreef op 10 augustus 2004 @ 22:34:
Bel Iijama, leg het geheel duidelijk en eerlijk uit, en speel gewoon open kaart. Het is eigenlijk gewoon je domme schuld maar misschien wil Iijama wel iets voor je betekenen vanwege je eerlijkheid. :)

Ipv te zeggen dat het door het vervoer of door hun zou komen.
Met eerlijkheid bereik je echt zo veel meer :)
Dat was ik zoiezo al van plan, ik ben om één of andere reden heel eerlijk opgevoed :Y) , en garantie claimen was ik zoiezo nie van plan twas een ongelukje maar wel een die me eigen schuld was.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Prutz0r schreef op 10 augustus 2004 @ 22:33:
Je kunt ook tandpasta gebruiken om de kras op te vullen. (Heb ik wel eens van gehoord, weet niet of het helpt.) Of van dat speciale spul voor GSM display's.
Dat GSM spul maakt het scherm helemaal vlak, en aangezien een tft altijd beetje relief heeft wordt het daar alleen maar veel erger van. Niet doen dus. Beste is om simpelweg niets te doen, overal wordt het erger van jammer genoeg :)

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

T-Blizzard schreef op 10 augustus 2004 @ 22:37:
[...]

Dat was ik zoiezo al van plan, ik ben om één of andere reden heel eerlijk opgevoed :Y) , en garantie claimen was ik zoiezo nie van plan twas een ongelukje maar wel een die me eigen schuld was.
Precies! JIj hebt het begrepen :)
Ik zou het eerst ff met Ijama proberen voordat je spulletjes op je TFT probeert :)

Suc6 ermee :)

En bel ze gewoon, mailen heeft bij grote bedirjven geen zin :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• T-Blizzard
Atlas schreef op 10 augustus 2004 @ 22:39:
[...]

Precies! JIj hebt het begrepen :)
Ik zou het eerst ff met Ijama proberen voordat je spulletjes op je TFT probeert :)

Suc6 ermee :)

En bel ze gewoon, mailen heeft bij grote bedirjven geen zin :)
Het krasje is zooooo licht en erg aan de oppervlakte, zie er een soort van regenboogje in :)

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Het enige wat je kan doen is even Iiyama bellen en het probleem voorleggen. Ik geef je ongeveer 0,01% kans dat ze er iets aan doen ("Ja, heel vervelend meneer, maar hier kunnen wij helaas niets mee...") en daar kun je ze moeilijk ongelijk in geven. Maar, nooit geschoten is altijd mis.

Uiteindelijk zul je met het krasje moeten leren leven, ben ik bang. Ga niet aan de slag met displex ofzo (dat spul voor GSM displays e.d.) omdat je daar het scherm alleen maar verder mee de verdoemenis in helpt (zoals Pollewob al zei). Ik zou ook uitkijken met tandpasta omdat tandpasta uiteindelijk ook een (mild) schuurmiddel is. Als je daar een beetje mee over je scherm gaat wrijven, mol je hem nog verder.

Conclusie: helaas pindakaas, niets aan te doen. Bel Iiyama, maar reken erop dat ze je niet kunnen helpen.
Pagina: 1