[afdrukken] kwaliteit Albumprinter en Myphotofun

Pagina: 1
Acties:
  • 391 views sinds 30-01-2008

• Dielie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:46
Albumprinter en Myphotofun zijn twee voorbeelden van sites die complete fotoalbums kunnen afdrukken. Voor de layout en bijschriften wordt specifieke software ter download aangeboden.

Het ziet er grappig uit, maar er is nauwelijks ergens een review/test te vinden van de kwaliteit van de foto's en de afwerking van het geheel. Natuurlijk verwacht ik geen high-end afdrukken, maar tegelijkertijd ben ik bang dat ik zelfs teveel concessies moet doen aan de afdrukkwaliteit van mijn vakantiefoto's.

Wie heeft ervaringen met één van deze, of beide? :?

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Dielie schreef op 10 augustus 2004 @ 22:07:
Albumprinter en Myphotofun zijn twee voorbeelden van sites die complete fotoalbums kunnen afdrukken. Voor de layout en bijschriften wordt specifieke software ter download aangeboden.

Het ziet er grappig uit, maar er is nauwelijks ergens een review/test te vinden van de kwaliteit van de foto's en de afwerking van het geheel. Natuurlijk verwacht ik geen high-end afdrukken, maar tegelijkertijd ben ik bang dat ik zelfs teveel concessies moet doen aan de afdrukkwaliteit van mijn vakantiefoto's.

Wie heeft ervaringen met één van deze, of beide? :?
Eh, nee, geen ervaring mee, maar ik moet zeggen dat het er best leuk uitziet. Ik denk dat ik het eens ga proberen met de vakantiefoto's van dit jaar.
Overigens staan er op de site van AlbumPrinter wel wat gebruikerservaringen. Natuurlijk allemaal positief, maar ze zien er wel redelijk geloofwaardig uit (voldoende spelfouten en verschillen in schrijfstijl :+ )

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:16
Tja, ze kunnen natuurlijk ook de negatieve reacties verwijderen... :)
Een fotoboekje met ruimte voor 20 tot 150 foto's is er al voor € 15,95 'all in', dat wil zeggen: inclusief btw en verzendkosten (binnen Nederland)! Dat is veel goedkoper dan losse afdrukjes. Een luxueuzer album is er vanaf € 34,95 (inclusief btw en verzendkosten). Een kalender kost slechts € 17,95 (incl. btw en verzendkosten).
150 foto's voor €15 --> €0,10 per foto :? Die zullen wel het formaat 3x2 hebben :/

-

• NaliXL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-01 19:42
Als ik me niet vergis word het geheel als een boek gedrukt, dus je hebt geen foto's die je uit een mapje kunt halen o.i.d.

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

• Dielie
Ja, en het is naar alle waarschijnlijkheid géén fotopapier dat wordt gebruikt. De referenties op de site zijn positief, maar ik heb het idee dat de klanten niet erg veeleisend zijn. Persberichten dateren van een jaar of wat geleden...

Vermoedens... Daarom heb ik Albumprinter ff gemaild, met het verzoek een voorbeeldafdruk op het betreffende papier te sturen om een concreter beeld te krijgen van de kwaliteit. Nee heb ik, ja kan ik krijgen. :D 49 EUR voor het gewenste boekwerk is een hoop geld.

En anders maar weer richting Pixum en vrouwlief laten freubelen met plakzooi en een leeg album >:)

• Dielie
Vanochtend al, had ik een reply op mijn verzoek:

Geachte heer,

het is helaas onmogelijk om 'monsters' te sturen; we gebruiken voor de kalenders en de kleine fotoboekjes weer andere papiersoorten dan voor de grote fotoboeken. In beide gevallen is het echter een prachtige papierkwaliteit. Zoals op de website en in de welkomstmail wordt gemeld, moet u er uiteraard rekening mee houden dat we niet afdrukken op hoogglanzend fotopapier. We hebben inmiddels vele duizenden orders verwerkt; het aantal klachten is op de vingers van een hand te tellen.

Met vriendelijke groeten,

AlbumPrinter ServiceTeam

• digitalb
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-07-2025
Ik heb een album en een kalender door albumprinter laten maken en ben er zeer positief over.
Goede kwaliteit en snelle service, wel duur ja

• SysRq
digitalb schreef op 11 augustus 2004 @ 09:41:
Ik heb een album en een kalender door albumprinter laten maken en ben er zeer positief over.
Goede kwaliteit en snelle service, wel duur ja
Kun je misschien een paar foto's plaatsen hoe het eruit ziet? :*

-

• krietjur
  • Laatst online: 22:49

krietjur

Where am I?

Ik heb alweer geruime tijd geleden een klein fotoboekje laten afdrukken bij albumprinter.nl, dat was bedoelt als cadeautje voor m'n ouders (foto's van hun puppy). Service is prima, kwaliteit is wel aardig. Ik weet niet of de kwaliteit inmiddels is veranderd, maar de kwaliteit is beslist geen fotokwaliteit, afdrukken op fotopapier zijn hoe dan ook mooier. Het is echter een afweging die je moet maken denk ik.. voordeel van albumprinter is dat je niks hoeft in te plakken en dat ook commentaar en dergelijke onder de foto wordt geprint, als je dat belangrijker vindt dan de kwaliteit van de foto's --> doen! Anders: losse afdrukjes maken en zelf inplakken.

edit: wat overigens ook wel erg leuk is aan de albumprinter, is dat je per pagina een andere stijl kan gebruiken (1 foto op een pagina, of een aantal kleintjes of..) Soms heb je gewoon foto's die niet zo boeiend zijn, maar waarvan een aantal kleintjes naast elkaar wel weer leuk is.

[ Voor 20% gewijzigd door krietjur op 11-08-2004 09:52 ]

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-02 12:29
Toevallig en grappig dat ik dit hier tegen kom.

Ik werk momenteel bij een printbedrijf (TED Gigaprint) en wij zijn onlangs met MyPhotoFun begonnen.
Vroeger kwamen alle opdrachten van albumprinter bij ons terecht maar sinds 1 augustus zijn wij zelfstandig begonnen met MyPhotoFun! Albumprinter is nu naar een andere drukker.

Nu we alles zelf in de hand hebben (het programma, website en het printen) is de kwaliteit een heel eind omhoog gegaan. We kunnen het programma precies afstellen aan de eisen van de printer, wat de kwaliteit zeker ten goede komt (in tegenstelling tot albumprinter) Ook hebben we voor 1 augustus heel veel getest met verschillende kleur schema's en daar is uiteindelijk een zeer goede kwaliteit uit gekomen.

Alle afdrukken die besteld worden via MyPhotoFun komen bij mij terecht. We zijn weliswaar net begonnen met myphotofun maar hebben al jaren lang ervaring met printen (we hebben natuurlijk al heel lang de afdrukken van Albumprinter verzorgt). En natuurlijk printen wij nog veel meer! (meer informatie over ons kan je vinden op www.ted-gigaprint.nl)

De MyPhotoFun Editor (het programma waarmee je het album maakt) hebben we zelf geschreven en is gratis te downloaden. Via dat programma kan je gemakkelijk (met 1 druk op de knop) je album uploaden, hierna krijg je een e-mail met de verdere bestelinstructies). Als de betaling rond is wordt hij geprint en afgewerkt en dezelfde dag nog verzonden.

Ik zou zeggen download de editor en ga er eens mee aan de slag.

De kwaliteit is zeker de moeite waard en het boekje is mooi ingebonden met een harde kaft in 3 kleuren naar keuze. (zwart, blauw en melk wit) Vooral melkwit is erg mooi omdat deze een beetje doorzichtig is.

Momenteel is het mogelijk om 4 verschillende albums te maken (meer informatie op de website www.myphotofun.com) We zijn echter continu bezig met het ontwerpen van extra albums. Vanaf 1 september komt er bijvoorbeeld een kalender bij. In de kalender kan je bijvoorbeeld de foto's van de jarige plaatsen. Maar ook een leuke optie is dat je bij de datum ook de naam van de jarige alvast in kan vullen. Hoef je dat later niet meer met de pen te doen.

Jullie begrijpen wel dat ik razend enthousiast ben, wat natuurlijk ook logisch is. Jullie zouden mij een plezier doen als jullie het gewoon is een keer proberen. Het kleinste album kost 14,95 (all in) en is leuk als vakantieboek.

Als jullie meer vragen hebben kan je ze gerust aan mij stellen.

Aldus een insider van www.myphotofun.com

• SysRq
Racemol: Helemaal onbevooroordeeld ben je natuurlijk niet ;)

Die goedkoopste van 14,95: hoeveel pagina's/foto's zijn dat? En is dat op fotopapier?

-

• Racemol
SysRq schreef op 12 augustus 2004 @ 11:21:
Racemol: Helemaal onbevooroordeeld ben je natuurlijk niet ;)
Je hebt helemaal gelijk.. Maar dat beweer ik ook niet ;)
SysRq schreef op 12 augustus 2004 @ 11:21:
Die goedkoopste van 14,95: hoeveel pagina's/foto's zijn dat? En is dat op fotopapier?
Het zijn 20 pagina's van 25x17 cm Waar in totaal 180 foto's op passen. Dat is natuurlijk wel 180 kleine foto's (ook allemaal terug te vinden op de website, rechts onderin bij het kopje informatie)

Toch kan je met dit boekje een behoorlijk fotoalbum samenstellen.

Het fotoboek wordt niet geprint op écht fotopapier. Het is 250g papier met een speciale coating voor het printen van foto's met een hoge resolutie. Waardoor de foto's er erg mooi uit komen.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 15:02
Ik heb 2x een verjaardags kalender besteld bij albumprinter.com.
En ik ben helemaal te vreden over de kwaliteit.
Die kalenders zijn niet op foto papier maar het is ook zeker geen a4'tje ;)
Het is heel stevig (karton achtig) papier en de foto ziet er keurig uit (helder).

Helaas is de functionaliteit van hun programma's niet helemaal optimaal.
Je kunt bv wel verschillende lay-outs kiezen maar daarbinnen is geen aanpassing mogelijk.
Ze had ik zelf het liefst bij de ene maand 1 foto gehad en bij de andere bv weer 2 of 3.
Als je zoiets wil dan moet je wat met fotoshop aan de gang maar ja lang niet iedereen vind dat nodig ;).
Die verschillende hoeveelheid foto per pagina kwam omdat we per maand de jarige als foto's wilde hebben de ene keer was dat 1 iemand en de andere keer weer meer
De service van albumprinter.com vind ik redelijk tot snel.
Je laat het programma de foto's uploaden. je gaat naar de site, logt in.
Betaald via internet bankieren en ongeveer een week later ligt je kalender op de deur mat. wordt verzonden in een bubbel envelop dus als je een kleine brievenbus hebt dan moet je misschien in overleg het als pakket laten versturen..

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Racemol
klaasbram schreef op 12 augustus 2004 @ 11:56:
Ik heb 2x een verjaardags kalender besteld bij albumprinter.com.
En ik ben helemaal te vreden over de kwaliteit.
Die kalenders zijn niet op foto papier maar het is ook zeker geen a4'tje ;)
Het is heel stevig (karton achtig) papier en de foto ziet er keurig uit (helder).

Helaas is de functionaliteit van hun programma's niet helemaal optimaal.
Je kunt bv wel verschillende lay-outs kiezen maar daarbinnen is geen aanpassing mogelijk.
Ze had ik zelf het liefst bij de ene maand 1 foto gehad en bij de andere bv weer 2 of 3.
Als je zoiets wil dan moet je wat met fotoshop aan de gang maar ja lang niet iedereen vind dat nodig ;).
Die verschillende hoeveelheid foto per pagina kwam omdat we per maand de jarige als foto's wilde hebben de ene keer was dat 1 iemand en de andere keer weer meer
De service van albumprinter.com vind ik redelijk tot snel.
Je laat het programma de foto's uploaden. je gaat naar de site, logt in.
Betaald via internet bankieren en ongeveer een week later ligt je kalender op de deur mat. wordt verzonden in een bubbel envelop dus als je een kleine brievenbus hebt dan moet je misschien in overleg het als pakket laten versturen..
Ik ben blij om te horen dat je de kwaliteit goed vindt. Ik kan je verzekeren dat de kwaliteit bij myphotofun nóg beter zal zijn.

De functionaliteit van het programma is helemaal aangepast. En we staan natuurlijk open voor alle opmerkingen en requests.. Die kan je op de site invullen bij het contact formulier.

Als je met creditcard betaald zal je aanvraag diezelfde dag nog verwerkt en verstuurd worden. Als je via internet bankieren betaald zal de verificatie van de betaling iets langer duren.

Ik heb het nu over MyPhotoFun en niet over albumprinter...

• Blizard
  • Niet online
Kruidvat doet het sinds een tijdje terug ook, afprinten in een foto-album. Mensen die daar al ervaring mee hebben ?!

• Blizard
  • Niet online
"Klein" schopje. Iemand al ervaring met kruidvat-albums ?
Wou graag een album laten afdrukken, maar dan wel op foto-papier. Of we zullen weer zelf moeten gaan kleven.

• Racemol
Over MyPhotoFun:

Omdat er een aantal vragen zijn over de kwaliteit van het album is het misschien niet onaardig om hier te vermelden dat MyPhotoFun op de HCC dagen te vinden zal zijn. We staan in hal 8 stand nummer : 8A039

Hier is met eigen ogen te zien hoe je album eruit komt te zien. Ook zullen er een aantal leuke kortingen worden verstrekt.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Dat soort posts komen wel erg spammerig over Racemol, evenals een paar eerdere posts van jouw hand. Dit topic gaat daarom dan ook dicht.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.