Toon posts:

Boxed P4 in een Shuttle?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu bezig mijn systeem samen te stellen op basis van een Shuttle SB75G2 met een P4 3.2 processor.
Nu zit ik met de volgende vraag: Kan er een boxed CPU in of juist niet? Er is nl al een koelsysteem aanwezig in de barebone, maar op sites die de shuttle aanbieden is het nergens mogelijk een niet geboxed CPU aan te schaffen zo ook bij pricewatch staan geen P4 3.2 die niet-geboxed zijn. hetgeen mij ietwat aan het twijfelen bracht.

Alvast bedankt voor de reactie

Groet,

Coen Kleipool

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-03 15:23

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

Dit kan gewoon de P4 boxed en P4 standaart zijn gelijk
bij de boxed krijg je er alleen een koeler bij
maar bij de shuttle hoef je die dus niet te gebruiken

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Je hoeft de meegeleverde koeler bij "boxed" niet te gebruiken... perfect te gebruiken als videokaartkoeler ( als je zoveel ruimte hebt dan in je kast )

There is no place like ::1

Verwijderd

swampy schreef op 10 augustus 2004 @ 22:03:
Je hoeft de meegeleverde koeler bij "boxed" niet te gebruiken... perfect te gebruiken als videokaartkoeler ( als je zoveel ruimte hebt dan in je kast )
Niet in een shuttle. :)

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Lijkt mij ook niet need... maar TNT2's in oude pc's vinden zo'n heatsink heerlijk....

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
Erg bedankt voor de snelle reacties! Nu kan ik gaan bestellen!

Groeten,

Coen Kleipool

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

Let er wel op dat je een cpu met een northwood core gebruikt!!!! Een prescott blaast je voeding op in een shuttle!

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-04 12:49
marco899 schreef op 10 augustus 2004 @ 22:22:
Let er wel op dat je een cpu met een northwood core gebruikt!!!! Een prescott blaast je voeding op in een shuttle!
Vreemd dat dit type in het rijtje staat welke shutlle's de prescot wel ondersteunen 8)7

http://eu.shuttle.com/xpc_updates.htm

[ Voor 9% gewijzigd door ilovetechno op 10-08-2004 22:25 ]

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

marco899 schreef op 10 augustus 2004 @ 22:22:
Waar baseer je dit op?

• marco899

marco899

Know's what he wants.

Ik ben al aan het zoeken, maar ik heb dit gelezen bij shudian. Er zijn bepaalde revisie's uitgegeven die wel met de prescott overweg kunnen, maar dan moet je waarschijnlijk de letter "P" in de type aanduiding hebben.
Hier nog een citaat: Yeah, the SB75G2 is a great box, but I'm not sure what you mean by SB75G2V"P". There are several unofficial newer versions out there: basically, newer versions have the SilentX PSU, MOSFET heatsinks, and Prescott support. Perhaps that "P" means Prescott? If you're ordering online, some places (like newegg, for example), will call the newer ones SB75G2V2.

Daarnaast wil je ook dat je kastje zo stil en zo koel mogelijk blijft, dus heeft een Northwood veel meer voordeel dan een Prescott.

Hier nog een stukje naar de powersupply voorwaarden: http://forums.sfftech.com...d=61367&FTVAR_MSGDBTABLE=

[ Voor 13% gewijzigd door marco899 op 10-08-2004 22:39 ]

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

marco899 schreef op 10 augustus 2004 @ 22:36:
Ik ben al aan het zoeken, maar ik heb dit gelezen bij shudian. Er zijn bepaalde revisie's uitgegeven die wel met de prescott overweg kunnen, maar dan moet je waarschijnlijk de letter "P" in de type aanduiding hebben.
Hier nog een citaat: Yeah, the SB75G2 is a great box, but I'm not sure what you mean by SB75G2V"P". There are several unofficial newer versions out there: basically, newer versions have the SilentX PSU, MOSFET heatsinks, and Prescott support. Perhaps that "P" means Prescott? If you're ordering online, some places (like newegg, for example), will call the newer ones SB75G2V2.

Daarnaast wil je ook dat je kastje zo stil en zo koel mogelijk blijft, dus heeft een Northwood veel meer voordeel dan een Prescott.

Hier nog een stukje naar de powersupply voorwaarden: http://forums.sfftech.com...d=61367&FTVAR_MSGDBTABLE=
Ok duidelijk, ik dacht namelijk eerst dat je doelde omdat de prescot meer stroom trekt en dat daarom de voeding het niet trekt, en dat er geen andere redenen waren. Want die voedingen zijn toch wel redelijk/behoorlijk goed.

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

v2 = versie 2 heeft een verbeterde voeding, van de pIV weet ik het niet uit mijn hoofd maar alle nforce2 shuttle's hebben in v2 een 240 watt voeding tegenover een 200 waat in v1.
m.a.w. zorg dat je een v2 koopt, en net zo goed een northwood, is minder warm en sneller dan een Prescott.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• marco899

marco899

Know's what he wants.

Hier het stukje over de voeding

After taking temperature measurements with F@H, we fired off PC Mark next. Here’s where things got dicey. About half way through the testing, is where it happened. POP. HISS. Silence. Immediate shutdown, the system came grounding to a halt. A fresh scent of burning electronics filled the air. It appeared as though we’d blown the power supply unit, as evidenced by the scorched scent near that section of the case. And that, my friends, was the end of our PSU.

En hier de link naar het artikel: http://www.sudhian.com/showdocs.cfm?aid=494&pid=1842

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Had toch zelf gedacht dat die voedingen sterker waren, weet ik dat ook weer voor in de toekomst :)
Thnx

Verwijderd

Dat kan net zo goed een incident zijn... hoeft niet bij alle voedingen te gebeuren.
Pagina: 1