Traag Promise MBFasttrak133 Lite array

Pagina: 1
Acties:

• GarDaCus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-06-2024
Hoi. Ik heb het onderwerp al een paar keer voorbij zien komen maar een oplossing wordt echt gegeven.

Ik ga het ook een keer proberen:

Ik heb een Asus A7V333 met bios rev 1018. Sinds vandaag gebruik ik van dit mobo de ingebouwde Promise MBFasttrak133 Lite Controller met daarop 2 identieke spiksplinternieuwe MAXTOR 6Y060L0 (ATA133) schijven in RAID 0. Beide op CS en beide op een De systeem partitie bevindt zich op IDE.

Configuratie van de Array in zijn bios gaat goed. Alleen de performance onder XP (SP1) laat te wensen over.

Beste performance Write = 20MB/sec, Read 64MB/sec (gegevens via laatste versie van Sandra 2004)

Van VIA draait de miniIDEport driver + een 3rd party raid driver alsmede de driver van Promise zelf (alle laatste versies, want vandaag gedownload)

Ik denk dat ik zo'n beetje alles verteld heb, wat relevant lijkt.

De volgende 2 vragen wil ik aan jullie voorleggen:

Wat is mag ik van dit array aan prestaties verwachten?
Wat moet ik doen om de performance aan de normale prestaties te laten voldoen?
Wie o wie heeft het verlossende antwoord?

Dank jullie allemaal!

[ Voor 1% gewijzigd door GarDaCus op 10-08-2004 21:34 . Reden: foutje ]

GarDaCus - Sound and Computer engineering

• msteggink
  • Laatst online: 01:33
Wat hebt je nou gemaakt? RAID0 of RAID1... Aan die scores te zien waarschijnlijk RAID1

CS liever niet, beter master / slave instellen.

[ Voor 23% gewijzigd door msteggink op 10-08-2004 21:34 ]

• GarDaCus
Sorry, RAID0... aangepast in originele tekst

Ik ben naar CS gegaan als tip in een andere post. Volgens Atto en Sandra maakt het niets uit. Prestaties even shit

[ Voor 58% gewijzigd door GarDaCus op 10-08-2004 21:38 ]

• Hempje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-05-2021
mmm, ik heb dit mobo ook gehad, maar de volgorde waarin je de drivers voor raid setup installeert is erg belangrijk, daarnaast heb ik toen der tijd ook nog pci-latency? patches geinstalleerd. Voor de rest moet je zorgen dat je HD's allebei op master staan, dan zit het met de hardware wel goed :) Ow jah, we gebruiken natuurlijk een kabel met 80 draadjes... Ik heb nog wel ergens een zip file met de betreffende bestanden // patches en readme file erin, kan je die wel mailen // doorsturen.... laat maar wat weten.

RaZoRbLaDe over hempje: "I know how you are, straigt-to-the-point-without-zeiver, no-bullshitting-me-otherwise-my-ass".

• GarDaCus
Hoi Hempje

Graag wil ik de bestanden en zeker de installatievolgorde van je weten. Ik heb de vraag ook bij ASUS weggelegd en wonder boven wonder had ik de volgende dag al antwoord. De performance is verbeterd, maar inderdaad dacht ik ook al aan de installatievolgorde, want het moet beter kunnen

Je mag ze wel even naar me emailen:

tweakers@gardacus.demon.nl

Superbedankt!

• Hempje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-05-2021
GarDaCus schreef op 13 augustus 2004 @ 19:21:
Hoi Hempje

Graag wil ik de bestanden en zeker de installatievolgorde van je weten. Ik heb de vraag ook bij ASUS weggelegd en wonder boven wonder had ik de volgende dag al antwoord. De performance is verbeterd, maar inderdaad dacht ik ook al aan de installatievolgorde, want het moet beter kunnen

Je mag ze wel even naar me emailen:

tweakers@gardacus.demon.nl

Superbedankt!
Mail verzonden ;) iig su6 ermee!

RaZoRbLaDe over hempje: "I know how you are, straigt-to-the-point-without-zeiver, no-bullshitting-me-otherwise-my-ass".

Pagina: 1