Hoi. Ik heb het onderwerp al een paar keer voorbij zien komen maar een oplossing wordt echt gegeven.
Ik ga het ook een keer proberen:
Ik heb een Asus A7V333 met bios rev 1018. Sinds vandaag gebruik ik van dit mobo de ingebouwde Promise MBFasttrak133 Lite Controller met daarop 2 identieke spiksplinternieuwe MAXTOR 6Y060L0 (ATA133) schijven in RAID 0. Beide op CS en beide op een De systeem partitie bevindt zich op IDE.
Configuratie van de Array in zijn bios gaat goed. Alleen de performance onder XP (SP1) laat te wensen over.
Beste performance Write = 20MB/sec, Read 64MB/sec (gegevens via laatste versie van Sandra 2004)
Van VIA draait de miniIDEport driver + een 3rd party raid driver alsmede de driver van Promise zelf (alle laatste versies, want vandaag gedownload)
Ik denk dat ik zo'n beetje alles verteld heb, wat relevant lijkt.
De volgende 2 vragen wil ik aan jullie voorleggen:
Wat is mag ik van dit array aan prestaties verwachten?
Wat moet ik doen om de performance aan de normale prestaties te laten voldoen?
Wie o wie heeft het verlossende antwoord?
Dank jullie allemaal!
Ik ga het ook een keer proberen:
Ik heb een Asus A7V333 met bios rev 1018. Sinds vandaag gebruik ik van dit mobo de ingebouwde Promise MBFasttrak133 Lite Controller met daarop 2 identieke spiksplinternieuwe MAXTOR 6Y060L0 (ATA133) schijven in RAID 0. Beide op CS en beide op een De systeem partitie bevindt zich op IDE.
Configuratie van de Array in zijn bios gaat goed. Alleen de performance onder XP (SP1) laat te wensen over.
Beste performance Write = 20MB/sec, Read 64MB/sec (gegevens via laatste versie van Sandra 2004)
Van VIA draait de miniIDEport driver + een 3rd party raid driver alsmede de driver van Promise zelf (alle laatste versies, want vandaag gedownload)
Ik denk dat ik zo'n beetje alles verteld heb, wat relevant lijkt.
De volgende 2 vragen wil ik aan jullie voorleggen:
Wat is mag ik van dit array aan prestaties verwachten?
Wat moet ik doen om de performance aan de normale prestaties te laten voldoen?
Wie o wie heeft het verlossende antwoord?
Dank jullie allemaal!
[ Voor 1% gewijzigd door GarDaCus op 10-08-2004 21:34 . Reden: foutje ]
GarDaCus - Sound and Computer engineering