[Tomcat] problemen installatie - JDK niet gevonden?

Pagina: 1
Acties:

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem en ik heb al een hele middag lopen zoeken, maar ik kom er niet uit.

Het volgende is het geval:

Ik heb op een frisse win2kSP4 J2SE1.4.1_02 en tomcat geïnstalleerd. daarna heb ik de JAVA_HOME op C:\j2sdk1.4.1_02 gezet en CATALINA_HOME op F:\tomcat 5.0. Beide als systeem varabelen.

Nu probeer ik eenvoorbeeld JSP (http://xxx.xxx.xxx.xxx/jsp-examples/jsp2/misc/config.jsp) runtime te compileren. maar dat gaat fout ne hij zegt iets in de trant van JAVA_HOME wijst misschien niet naar de JDK.

Rebooten na het zetten van de java_home wou ook niet helpen.

Wie kan mij uitleggen wat ik fout doe?

Ik heb nl op een andere bak met een cleane WinXP pro install net ff java en tomcat geïnstalleeerd, de JAVA_HOME ingesteld en toen liep alles in een keer goed.

Alvast bedankt :)

BTW als je je afvraagt waarom ik geen linux gebruik: Die bak moet ook als algemene internetbak dienst doen, en mijn huisgenoten gaan stijgeren als ze iets zien wat geen windows is. Tomcat doet op die bak als ultra low volume webserver dienst (0.5 hits per dag average?)

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-05 10:41
je kan eens proberen de java_home op C:\j2sdk1.4.1_02\bin\ te zetten

dat hij direct naar de java binaries verwijst

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
dat werkt helaas ook niet.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

DaRKie schreef op 10 augustus 2004 @ 21:22:
je kan eens proberen de java_home op C:\j2sdk1.4.1_02\bin\ te zetten

dat hij direct naar de java binaries verwijst
JAVA_HOME moet naar de root van de jdk wijzen en niet naar de bins. Als een pad wordt gevormd later kom je dus dik in de problemen.

Doe eens SET JAVA_HOME in je console. Je krijgt dat te zien wat je huidige instelling is. Verder wil een tooltje als RJExtensions het leven met nare paden een stuk eenvoudiger maken (Ik gebruik alleen path to clipboard en open prompt on file).

Verwijderd

Ik kan me misschien vergissen maar volgens mij als Tomcat draait dan staat de JAVA_HOME setting toch goed?

Na een kort googeltje vond ik deze pagina (zie punt 2.1.5), waar wordt vermeld dat je eventueel kunt proberen om (and I quote)

Put $JAVA_HOME/lib/tools.jar in $JAVA_HOME/jre/lib/ext directory

Ik denk niet dat dit je probleem oplost aangezien je (dacht ik) de sdk draait, maar misschien werkt het gewoon stiekem wel

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
Tomcat wil ook wel draaien zonder de JAVA_HOME maar dan kan ie dus niet compileren volgens een paar websites die ik er op google op na heb geslagen.

De JAVA_HOME staat goed ingesteld. SET JAVA_HOME geeft het pad naar de JDK base dir.

De tools.jar oplossing had ik ondertussen zelf ook al gevonden, maar ik ben nog steeds benieuwd of het ook op de in de documentatie vermelde wijze kan.

[ Voor 13% gewijzigd door ocf81 op 11-08-2004 10:36 ]

© ocf81 1981-infinity

Pagina: 1