[ASP] Exchange 2003 + CDOSYS

Pagina: 1
Acties:

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 17:16
Hoi, ik heb een Windows 2003 server + Exchange 2003 en natuurlijk IIS 6.
Via een ASP pagina en CDOSYS wil ik een mailtje sturen buiten mijn domein.

mijn domein is coolegem.org.

voor het scriptje heb ik deze letterlijk overgenomen :
http://msdn.microsoft.com...t_25_using_cdosys_vbs.asp

maar als ik hem run geeft hij een error op lijn 47 :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
' apply the settings to the message
With iMsg
Set .Configuration = iConf
.To = "arjan_coolegem@apl.com"
.From = "webmaster@coolegem.org"
.Subject = "This is a test CDOSYS message (Sent via Port 25)"
.HTMLBody = strHTML
.Send
End With

dan is 47 de .Send

als ik het email adres verander naar een locaal email adres (@coolegem.org) dan doet hij het wel goed.

ik gebruik webmaster at coolegem.org om te versturen. dit is een user in mijn domein.

Is dit iets wat aangepast moet worden op de exchange SMTP connector? of kan ik ook een username/password meegeven met CDOSYS ?

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-05 15:46

igmar

ISO20022

CDOSYS authentication

Zoekwoorden : CDOSYS authentication.

• ArjanC
Ik heb dit nu gebruikt
code:
1
2
3
4
'Authentication method
objCDOYSYConf.Fields("http://schemas.microsoft.com/cdo/configuration/smtpauthenticate") = cdoBasic
'Authentication username objCDOYSYConf.Fields("http://schemas.microsoft.com/cdo/configuration/sendusername") = "SMTP_username"
'Authentication passwrd objCDOYSYConf.Fields("http://schemas.microsoft.com/cdo/configuration/sendpassword") = "SMTP_password"

hier heb ik mijn eigen username en password ingevult maar no luck. krijg nog steeds dezelfde foutmelding..

code:
1
2
error '8004020f' 
/test.asp, line 54

Verwijderd

Ik zie dat je je mail wilt sturen naar een domein die geen onderdeel is van je Windows 2003 / IIS machine (arjan_coolegem@apl.com). In IIS6.0 is het volgens mij uitgeschakeld om naar 'externe' domeinen te mailen.

Probeer het eens met je info@coolegem.org als .To

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Je moet in exchange effe nakijken of je wel mag relayen (voeg 127.0.0.1 én de servernaam toe als "toegestane relayers").

Vraag me niet het fijne er van, onze systeembeheerder (VenCo) weet precies waar dat zit. Dit was in ieder geval een keer het probleem bij ons, dat er dus geen mail naar externe adressen werd gestuurd.

[ Voor 11% gewijzigd door RobIII op 11-08-2004 16:56 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• ArjanC
Hoi, thanks voor de reply's
Ik zie dat je je mail wilt sturen naar een domein die geen onderdeel is van je Windows 2003 / IIS machine (arjan_coolegem@apl.com). In IIS6.0 is het volgens mij uitgeschakeld om naar 'externe' domeinen te mailen.

Probeer het eens met je info@coolegem.org als .To
dit heb ik geprobeert en dan werkt hij wel (niet naar info maar een andere binnen het domein)
Je moet in exchange effe nakijken of je wel mag relayen (voeg 127.0.0.1 én de servernaam toe als "toegestane relayers").
127.0.0.1 heb ik toegevoegd maar nog steeds no luck, ook even het interne adres van de server ingevult 192.168.192.1 maar nog steeds niets.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
burp2001 schreef op 11 augustus 2004 @ 17:33:
Hoi, thanks voor de reply's

[...]

dit heb ik geprobeert en dan werkt hij wel (niet naar info maar een andere binnen het domein)

[...]

127.0.0.1 heb ik toegevoegd maar nog steeds no luck, ook even het interne adres van de server ingevult 192.168.192.1 maar nog steeds niets.
Welke error (nummer? melding? err.number en err.description) krijg je dan?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• ArjanC
err.number = -2147220977
err.description = The server rejected one or more recipient addresses. The server response was: 550 5.7.1 Unable to relay for arjan_coolegem@apl.com

toch met rechten te maken?

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:13
Kan natuurlijk ook zijn dat de server waar je hem heen stuurt geen emails ontvangt van een openrelay server

• ArjanC
Ik heb het naar verschillende email adresen geprobeerd, hetzelfde probleem..
ik zit net in de log te kijken en volgens mij gebruikt CDOSYS mijn Externe IP adres om de server op te zoeken 62.216.xxx.xxx ipv 192.168.192.1 ik zie namelijk geen enkele keer 192.xxxx.xxx.xxx voorkomen in de log files..

[ Voor 60% gewijzigd door ArjanC op 11-08-2004 17:57 ]

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
burp2001 schreef op 11 augustus 2004 @ 17:50:
Ik heb het naar verschillende email adresen geprobeerd, hetzelfde probleem..
je mag toch duidelijk NIET relayen. Je hebt dus ergens nog iets niet goed staan in Exchange...
Ik kan het VenCo wel vragen als 'ie er weer is... Maar zoek effe op het web, daar vind je vast ook een oplossing.

Over mij

• ArjanC
Arg... ik had staan :

StrSmartHost = "coolegem.org"

nu :

StrSmartHost = "127.0.0.1"

en het werkt :(

Thanks! leuk voor de volgende...

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kan het mischien zijn dat je ISP poort 25 heeft dichtgezet? Dan kun e proberen wat je wilt, maar dat gaat niet werken dan ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1