Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
heb je je mac adres van je netwerkkaart gecloned naar de router?
dit is bij sommige providers nodig namelijk (bijv chello)
geprobeerd, maar lost niks op.Tozzman schreef op 10 augustus 2004 @ 21:08:
heb je je mac adres van je netwerkkaart gecloned naar de router?
in het configvenster van de router wat je in IE kan openen staan bij System Status alleen maar nullen bij tijdsduur en ip
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
Chello/UPC/Zeeland Net/Quicknet:
U kiest in het Setup menu voor "Cable modem (TV cable)"
Klik op Next
De Hostname en Domain Name kunt u op de standaard waarde laten staan
Bij login Method selecteert u "None"
Bij het "MAC adres" vult u het adapter adres in van de netwerk kaart waar eerst Chello/Zeelandnet op aangesloten was.
Voor Zeelandnet kunt u ook het MAC Address van de Router doorgeven aan de helpdesk van Zeelandnet. Zeelandnet neemt dit nieuwe MAC addres op in hun database. Dit heeft als voordeel dat het MAC address niet opnieuw ingevuld hoeft te worden na een firmware upgrade.
Klik op Next
Selecteer IP address is assigned automaticly (Dynamic IP Address)
Klik op Next
Klik op Finish
Voer de test uit
U kiest in het Setup menu voor "Cable modem (TV cable)"
Klik op Next
De Hostname en Domain Name kunt u op de standaard waarde laten staan
Bij login Method selecteert u "None"
Bij het "MAC adres" vult u het adapter adres in van de netwerk kaart waar eerst Chello/Zeelandnet op aangesloten was.
Voor Zeelandnet kunt u ook het MAC Address van de Router doorgeven aan de helpdesk van Zeelandnet. Zeelandnet neemt dit nieuwe MAC addres op in hun database. Dit heeft als voordeel dat het MAC address niet opnieuw ingevuld hoeft te worden na een firmware upgrade.
Klik op Next
Selecteer IP address is assigned automaticly (Dynamic IP Address)
Klik op Next
Klik op Finish
Voer de test uit
kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/
het lijkt erop of de modem geen ip wil toewijzen aan de router.
is dat een blokkade ofzow van die modem of van chello?
het MAC adres heb ik al gecloned en ook een keer niet gecloned geprobeerd
p.s. hoe kan ik een netwerkadres (MAC) vrijgeven in Win XP aangezien WINIPCFG niet werkt via Start - Uitvoeren
is dat een blokkade ofzow van die modem of van chello?
het MAC adres heb ik al gecloned en ook een keer niet gecloned geprobeerd
p.s. hoe kan ik een netwerkadres (MAC) vrijgeven in Win XP aangezien WINIPCFG niet werkt via Start - Uitvoeren
[ Voor 48% gewijzigd door freddyathlon op 10-08-2004 21:27 ]
Verwijderd
reset je router eens, (dit doe je meestal gewoon door even de voedingsstekker eruit te halen)
is al gelukt.
Had het verkeerde mac-adres.
de router toonde in zijn software de verkeerde, en ook na klikken op de knop Clone MAC kwam er een ander, verkeerd adres.
Via de opdrachtprompt ipconfig /all heb ik de juiste weten te achterhalen.
Iedreen bedankt voor de tips
Had het verkeerde mac-adres.
de router toonde in zijn software de verkeerde, en ook na klikken op de knop Clone MAC kwam er een ander, verkeerd adres.
Via de opdrachtprompt ipconfig /all heb ik de juiste weten te achterhalen.
Iedreen bedankt voor de tips
Pagina: 1