[XP] New install na crash - partities lopen gevaar?

Pagina: 1
Acties:

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-04 19:35

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Laatst is mijn werkpaard (Compaq Evo D310 2,4 Ghz P4) gecrashed - unmountable boot volume. Toen de master harddisk uit deze pc in een IBM p3 desktop gehangen als slave om data te kunnen redden. Heb gezocht en tips van meneer Microsoft gevolgd met het resultaat dat in de verkenner er nog maar 1 map te zien is met wat losse files en de namen zijn ook pleite. Heb geprobeerd met Get Data back de data weer te kunnen benaderen maar helaas. Gelukkig had ik muziek etc. op de tweede partitie staan, deze is gelukkig niet beschadigd.

zie: http://members.lycos.nl/breymans/screen.jpg

Nu wil ik de harddisk terug gaan hangen in de p4 en XP opnieuw installeren, hoe doe ik dat zonder de tweede partitie te wissen/beschadigen?

• MarcelG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:50

MarcelG

parttime guru, fulltime idiot

sowieso lijkt me het beste om deze schijf niet als werkschijf te gebruiken tot je de data kunt benaderen.
Dus, als slave benaderen, of via externe case in USB.
Dan met Partition Magic kijken wat er nog over is van de partities ofzo...

• MarcelG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:50

MarcelG

parttime guru, fulltime idiot

is trouwens weer een goed argument om een nieuwe schijf erbij aan te schaffen :9 wat kost een 80 giegje tegenwoordig nog ?

Verwijderd

Wat je kan doen:

1. Als je echt wanhopig bent kan je je 2e partitie op een ander HD/CD/DVD/TAPE backuppen.

2. Je kan ook proberen om met de WinXP Setup Recovery modus je 1e partite te formatteren. en daarnaa daar je XP op installeren zonder wijzigingen te maken aan je partities.

3. Of je kan gewoon winxp installeren op je eerste partitie en geef dan aan dat je deze wilt formatteren. Dit doet effectief hetzelfde als de alinea hierboven. ;)

(Zolang je je 2e partitie niet wist kan je (bijna) niets gebeuren) Een crash is nooit leuk en kan ook tijdens setup gebeuren dus doe eerst optie één. Dit kan enkele of tientallen cd's/dvd's kosten, maar je hebt wel zekerheid.

offtopic:
Ik moet leren sneller te typen
@MarcelG probeer de edit button eens, dan hoef je niet te dubbelposten. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2004 21:19 ]

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Ik wacht nog steeds tot Nero zijn nieuwe demo ter download beschikbaar stelt! Ik heb mij Nec 1100a zonder driver cd gekocht... Dus op DVD back-uppen kan ik efkes niet :(

Verwijderd

neanderthaler schreef op 10 augustus 2004 @ 21:45:
Ik wacht nog steeds tot Nero zijn nieuwe demo ter download beschikbaar stelt! Ik heb mij Nec 1100a zonder driver cd gekocht... Dus op DVD back-uppen kan ik efkes niet :(
Een dvd brander heeft geen drivers nodig ;)

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 21:51:
[...]

Een dvd brander heeft geen drivers nodig ;)
Maar wel een behoorlijk brandprogramma en laten we eerlijk zijn, daar is er maar 1 van.
Pagina: 1