Ik heb vannochtend eens een frisse install van windows XP op mijn pc gegooid. Was niet de eerste keer en alles verliep vlotjes. Zoals altijd neem ik een kijkje in de hardware lijst, zie ik daar bij onbekende hardware mijn raidcontroller staan. (die dus in principe tijdens de setup al een driver zou moeten hebben gekregen.)
Omdat ik alles up to date wilde hebben, heb ik een nieuwe driver van www.siimage.com gedownload en geinstalleerd. Vervolgens opnieuw gestart en hoppa, bij het splashscreen "happert ie" een paar minuten (blakje loopt, stop ff, loopt weer verder enz.) om vervolgens helemaal stil te blijven staan.
Vervolgens opnieuw opgestart "met de laatste werkende instellingen" en alles was weer als vroeger, echter ook de onbekende raid controller.
Wat ik al heb gedaan :
Cmos reset
- alle drivers geprobeerd (oude / nieuwe / online / cd enz)
- ook voor de Nforce chipset alle drivers die ik kon vinden)
-opstarten van IDE drive ipv Sata (dus Sata drive eruit en alleen controller)
-Nog een windows install --> zelfde geval
- memtest gedraaid, gewoon voor het geval dat -->geen fouten
Iemand nog een ID wat mijn probleem zou kunnen oplossen ? Het lijkt een simpel driver probleem, alleen heeft hij het altijd gedaan met deze drivers en nu plots niet meer. Let wel, systeem werkt verder prima zonder die driver o.i.d. maar het zit me gewoon niet lekker.
Specs :
Amd Athlon XP 3000+
Asus A7N8X-E deluxe
512 Mb ram Corsair
Seagate 160Gb S-ata hd
Seagate 120Gb ide hd
en nog wat andere niet van belang zijnde meuk
Omdat ik alles up to date wilde hebben, heb ik een nieuwe driver van www.siimage.com gedownload en geinstalleerd. Vervolgens opnieuw gestart en hoppa, bij het splashscreen "happert ie" een paar minuten (blakje loopt, stop ff, loopt weer verder enz.) om vervolgens helemaal stil te blijven staan.
Vervolgens opnieuw opgestart "met de laatste werkende instellingen" en alles was weer als vroeger, echter ook de onbekende raid controller.
Wat ik al heb gedaan :
Cmos reset
- alle drivers geprobeerd (oude / nieuwe / online / cd enz)
- ook voor de Nforce chipset alle drivers die ik kon vinden)
-opstarten van IDE drive ipv Sata (dus Sata drive eruit en alleen controller)
-Nog een windows install --> zelfde geval
- memtest gedraaid, gewoon voor het geval dat -->geen fouten
Iemand nog een ID wat mijn probleem zou kunnen oplossen ? Het lijkt een simpel driver probleem, alleen heeft hij het altijd gedaan met deze drivers en nu plots niet meer. Let wel, systeem werkt verder prima zonder die driver o.i.d. maar het zit me gewoon niet lekker.
Specs :
Amd Athlon XP 3000+
Asus A7N8X-E deluxe
512 Mb ram Corsair
Seagate 160Gb S-ata hd
Seagate 120Gb ide hd
en nog wat andere niet van belang zijnde meuk