A7N8X-E Deluxe - Sata drivers veroorzaakt lockup ?

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• scorched
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:35

scorched

Maximum Overdrive

Topicstarter
Ik heb vannochtend eens een frisse install van windows XP op mijn pc gegooid. Was niet de eerste keer en alles verliep vlotjes. Zoals altijd neem ik een kijkje in de hardware lijst, zie ik daar bij onbekende hardware mijn raidcontroller staan. (die dus in principe tijdens de setup al een driver zou moeten hebben gekregen.)
Omdat ik alles up to date wilde hebben, heb ik een nieuwe driver van www.siimage.com gedownload en geinstalleerd. Vervolgens opnieuw gestart en hoppa, bij het splashscreen "happert ie" een paar minuten (blakje loopt, stop ff, loopt weer verder enz.) om vervolgens helemaal stil te blijven staan.

Vervolgens opnieuw opgestart "met de laatste werkende instellingen" en alles was weer als vroeger, echter ook de onbekende raid controller.

Wat ik al heb gedaan :

Cmos reset
- alle drivers geprobeerd (oude / nieuwe / online / cd enz)
- ook voor de Nforce chipset alle drivers die ik kon vinden)
-opstarten van IDE drive ipv Sata (dus Sata drive eruit en alleen controller)
-Nog een windows install --> zelfde geval
- memtest gedraaid, gewoon voor het geval dat -->geen fouten

Iemand nog een ID wat mijn probleem zou kunnen oplossen ? Het lijkt een simpel driver probleem, alleen heeft hij het altijd gedaan met deze drivers en nu plots niet meer. Let wel, systeem werkt verder prima zonder die driver o.i.d. maar het zit me gewoon niet lekker.

Specs :
Amd Athlon XP 3000+
Asus A7N8X-E deluxe
512 Mb ram Corsair
Seagate 160Gb S-ata hd
Seagate 120Gb ide hd
en nog wat andere niet van belang zijnde meuk :)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Het lijkt me ook een driver probleem, ik weet niet wat er mis is met de driver van de site van siimage. Als je de driver van de bijgeleverde Asus cd neemt, gebeurd het dan ook? Of de laatste driver van de Asus site?

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• scorched

scorched

Maximum Overdrive

Topicstarter
Driver van cd levert zelfde probleem op als met die van Silicon image. Driver die via windows update komt idem. Het gekke is dat het de eerste keer is dat dit voorkomt.

Was alleen nog niet op de driver van asus gekomen stom stom stom |:( |:( |:(

ga het gelijk ff proberen post het zo ff

edit : heb het ff geprobeerd, maar met hetzelfde resultaat... :(

[ Voor 11% gewijzigd door scorched op 10-08-2004 21:09 ]

• Turkish

Turkish

zhé germans

Als ik zo eens je specs bekijk verwacht ik dat je je systeem overclocked (ook vanwege je ondertitel), maak het uit als je dat niet doet, dus @ stock speeds draait

• scorched

scorched

Maximum Overdrive

Topicstarter
nee, beestje loopt eigenlijk de laatste maanden alleen maar @stockspeed, mem loopt ook sync, dus daar ligt het niet aan

• DaaNium
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-07 10:01

DaaNium

incl. 70% zachte ghee

misschien je BIOS updaten? of juist downgarden?

..maar ik denk dat het verhaal van kapitein Ortega best eens waar kan zijn..

• Turkish

Turkish

zhé germans

scorched schreef op 10 augustus 2004 @ 22:28:
nee, beestje loopt eigenlijk de laatste maanden alleen maar @stockspeed, mem loopt ook sync, dus daar ligt het niet aan
Stel je installeert via de F6 methode tijdens de XP setup die s-ata driver, is het probleem dan over? Ik heb het bij hetzelfde bordje zo ontzettend vaak gedaan en dat ging altijd goed. Echter weet ik niet of je je nog iets kan veranderen aan de settings/bios van de si3112 controller

• scorched

scorched

Maximum Overdrive

Topicstarter
draai nu 1011 en daar ik me os op me sata schijf wil hebben kan ik niet anders dan met F6 installen. vandaar ik het ook zo gek vind dat ie die driver niet heeft (cq het apparaat niet herkent) en toch alles werkt (behalve acpi, geen id of het verband houdt, maarja) Ik zal morgen ff proberen met een oudere bios, maar ik betwijfel het. het heeft hiervoor (windows 2000) altijd goed gelopen

(ff tussendoor, nee heb niet de win2000 driver gebruikt tijdens de install:) just in case)

edit: in sata bios kan ik alleen een raid array aanmaken, daar ik maar 1 sata schijf heb heeft dat weinig zin)

[ Voor 11% gewijzigd door scorched op 10-08-2004 22:49 ]

• Turkish

Turkish

zhé germans

scorched schreef op 10 augustus 2004 @ 22:48:
draai nu 1011 en daar ik me os op me sata schijf wil hebben kan ik niet anders dan met F6 installen. vandaar ik het ook zo gek vind dat ie die driver niet heeft (cq het apparaat niet herkent) en toch alles werkt (behalve acpi, geen id of het verband houdt, maarja) Ik zal morgen ff proberen met een oudere bios, maar ik betwijfel het. het heeft hiervoor (windows 2000) altijd goed gelopen

(ff tussendoor, nee heb niet de win2000 driver gebruikt tijdens de install:) just in case)

edit: in sata bios kan ik alleen een raid array aanmaken, daar ik maar 1 sata schijf heb heeft dat weinig zin)
Oe dat is het bios waarbij het AGP aperture size probleem is opgelost. Die heb ik ook heel even geprobeerd MAAR toen deed m'n hele S-ATA controller het niet meer, ben toen teruggegaan naar 1010 en toen was er geen vuiltje meer aan de lucht.
Dus dat zou je even kunnen proberen ;)

M'n pc vertoonde toen precies dezelfde dingen als jij nu weergeeft, dom dat ik daar niet eerder aan heb gedacht 8)7 Turkish in "Asus A7N8X-E boot niet met Radeon 9700 P..."

[ Voor 11% gewijzigd door Turkish op 10-08-2004 23:02 ]

• scorched

scorched

Maximum Overdrive

Topicstarter
ok vooruit, omdat je zo snel reageerd zal ik het nu ff proberen

edit : resultaat --> haper haper kuck kuch lockup :S

[ Voor 31% gewijzigd door scorched op 10-08-2004 23:05 ]

Verwijderd

Scorched, zelfde probleem hier met zelfde moederbord en ook 2 x Seagate S-ATA schijven. Ik wou doelbewust geen RAID-0 deze keer en idd ik zag ook een vraagteken onder de Device Manager.. Je moet hem eens in safe-mode opstarten, zul je ook zien dat hij bij "mup.sys" blijft hangen.. Mijn _oordeel_ is dus gewoon dat de Sillicon Image drivers niet compatible zijn met onze seagates, OF dat je dus een RAID-0/1 partitie MOET opzetten om die driver naar behoren te laten werken.. Voor de rest, omdat ik sowieso vanwege veiligheidsoverwegingen géén RAID-0 oid wil draaien, heb ik gewoon die sillicon-image RAID-apparaat uitgeschakeld.. Verder ook totaal geen hinder van...

BTW, Turkish, ik HAD BIOS 1007, en tot aan 1011 geprobeerd, allemaal zelfde effect...

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 15:14
Shitttt. Kheb vandaag een seagate gekocht. Zelfde mobo hier. Dus ook zelfde probleem.......

Iemand al w2k geprobeerd te installeren?

[ Voor 21% gewijzigd door mhr-zip op 11-08-2004 19:52 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• scorched

scorched

Maximum Overdrive

Topicstarter
pixxel thnx :)
zou idd goede verklaring kunnen zijn. Gekke is dat ik er in het verleden nooit last van heb gehad, niet in XP en niet in win2k Maarja, terug naar windows 2000 dan maar :P

edit: Turkisch, als het weer wat koeler is dan gaan we weer wat overclocken :) tot dan lekker @stock (krijg je, plat dak, hele dag zon :( )

[ Voor 78% gewijzigd door scorched op 11-08-2004 20:01 ]

• mhr-zip
Ik krijg heel de hd niet geinstalleerd. Al voordat ik de driver wil installeren, doet de pc al vervelend.

Lekker balen, morgen de hd maar om ruilen dan.

• scorched

scorched

Maximum Overdrive

Topicstarter
hd installen ? wat dacht je van automatische detectie ?
en als je een nieuwe install doet (met alleen die hd erin) druk je dan wel in het begin op f6 ? anders doet ie idd moeilijk :)

suc6

• mhr-zip
scorched schreef op 11 augustus 2004 @ 21:38:
hd installen ? wat dacht je van automatische detectie ?
en als je een nieuwe install doet (met alleen die hd erin) druk je dan wel in het begin op f6 ? anders doet ie idd moeilijk :)

suc6
Owkee anders gezegt. De serial ata controller herkent de hd. Maar tegen de tijd dat win xp cd opstart (wat al erg lang duurt), en ik moet dan op F6 drukken. Dan doet hij helemaal niks meer.

• scorched

scorched

Maximum Overdrive

Topicstarter
geef eens wat meer specs en wat je hebt ingesteld in het bios enz.

• mhr-zip
scorched schreef op 12 augustus 2004 @ 10:33:
geef eens wat meer specs en wat je hebt ingesteld in het bios enz.
Die serial ata hd, die hangt aan een aparte controller. Dus die heeft zijn 'eigen' biosje. Daar kan je alleen maar een raid array maken, maar ik heb maar 1 hd.

Ik heb wel de oude windows aan de praat gekregen, maar die loopt dan als dikke stront als die hd er aan hangt. Volop hangers voor een paar sec enzo. Diskmanagement zag hem wel, maar als ik er wat mee wilde doen. Was het gewoon hopeloos.

• scorched

scorched

Maximum Overdrive

Topicstarter
wat ik heb gedaan, IDE schijf ff loskoppelen. in dat raid bios hoef je niets te doen, zoals je zelf al zegt, je hebt maar 1 schijf. Vervolgens bootten van cd, gelijk op f6 drukken en dan moet ie wat gaan kopieeren en daarna vraagt ie naar een driver, je doet de flop erin en dan selecteer je de bovenste (aannemend dat je de SII drivers gebruikt.) die is voor windows XP/server 2003. dan moet het verder goed zijn. als je alles hebt geinstalleerd kan je zo die ide schijf eraan koppelen (misschien ff in diskmanagement de drive letters aanpassen, aangezien die ide schijf achter je cdrom wordt geplaatst.)

Verwijderd

Ik krijg het idee dat mhr-zip toch een ander probleem heeft.. Hij heeft een nieuwe seagate S-ATA schijf gekocht, en dit is de enige schijf die hij heeft?? Volgens mij heeft zijn probleem verder weinig met de seagate schijf te maken (als het booten vanaf de CD ook al zo traag als dikke stront gaat, wat zijn verder mhr-zip's specs? gaat dit om een nieuw systeem oid?)

Normaliter zou het installeren van alleen een S-ATA schijf nl. probleemloos moeten gaan, zeker op dat mobo (RAID staat daar van los), en wat jij omschrijft klinkt meer als een geheugenprobleem oid (traag booten, traag werken van Windows (welke?), en bijna alleen maar lockupz??)

• mhr-zip
Config:

Antec Sonata 380 watt
Asus A7N8X-e deluxe
AMD 1800 +
Matrox G550
512 266 mhz cas 2 kingston
Western Digital 80 Gb Special edition
Seagate 120 GB sata

Toen ik in windows de serial ata driver had geinstalleerd, toen liep het systeem gelijk als stront.

Maar het loopt ook als stront, als ik die WD hd los koppel, en een nieuwe install probeer ook. Het is mij wel een keer gelukt om met f6 die drivers mee te installeren. Maar dan blijf tie een stukje verder op hangen.

Verder, als ik geen apart probleem heb. Maar het zelfde als jullie, heb ik nog steeds een probleem. Dus ik ga hem zo lekker omruilen. Ze zoeken het maar uit.

[ Voor 15% gewijzigd door mhr-zip op 12-08-2004 12:56 ]

Verwijderd

Dat hij het bij de S-ATA driver al doet is vreemd.. Daar hebben de TS en ik dus GEEN last van... Wij hebben het probleem dat als wij de RAID-controller installeren dat op dát moment het systeem niet zo zeer als stront gaat lopen, zelfs niet meer boot.. Je kan proberen je seagate schijf in te ruilen, maar ik betwijfel dat het daar aan ligt (aangezien mijn seagates wel perfect als S-ATA schijven werken). Succès ermee

• scorched

scorched

Maximum Overdrive

Topicstarter
Idd, zoals pixxel al zegt, jij hebt een ander probleem dan dat wij hebben, bij jou gaat het al mis tijdens de install. Bij ons pas nadat we in de device manager de raid driver installeren, dat het systeem na de reboot blijft hangen bij het splash screen.

Probeer eens de laatste drivers van www.siimage.com te downloaden of van de asus website. denk dat dat meer resultaat zal opleveren dan het ruilen van je HD.

edit:probeer eens van s-ata aansluiting te wisselen, heb ooit eens gelezen dat dat ook wel eens wil helpen (geen id of het werkt, maar je kan het in ieder geval proberen :P )

[ Voor 19% gewijzigd door scorched op 12-08-2004 15:09 ]

• mhr-zip
Ik heb nu een seagate ata hd. Hij is nu bezig met formateren.

Ben ik ook van die serial ata controller af, scheelt weer boot tijd.

Ik heb sowieso altijd gezeik met die onboard controllers. Al bij abit gehad, bij een andere asus. En als je ze dan uit zet, zijn alle problemen verdwenen.

[ Voor 39% gewijzigd door mhr-zip op 12-08-2004 15:22 ]

• scorched

scorched

Maximum Overdrive

Topicstarter
en waar denk jij dat je IDE controller zit ;)

Ik heb er normaal geen problemen mee, alleen nu ff met de raid driver :)

Verwijderd

Wat mij wel boeit voor de toekomst is om uit te vinden of het nou aan onze seagate schijfjes ligt.. En zo ja, wat wij daar aan kunnen doen om het op te lossen.. Ik vindt het niet storend dat hij het momenteel niet doet omdat ik dus geen gebruik maak van RAID-0/1 maar stel dat ik dat ooit wel wil doen..
Scorched, blijft hij bij jou nou ook hangen in safe-mode bij "mup.sys"? Ik kan nog niet echt vinden waar dit bestand mee te maken heeft, maar ook mensen met Maxtor schijven schijnen er last van te hebben, de oplossing schijnt dit te zijn:
If your computer hangs at startup or returns a mup.sys error, many readers have reported it being linked to USB 2.0 add-in cards. Try removing the card (along with other PCI cards, if necessary) and see if it resolves the problem.
Hmm.. Maar wij hebben onboard USB 1.1/2.0.. Scorched, kan jij het opnieuw riskeren om RAID-drivers te installen en dan USB even tijdelijk in BIOS te disablen, kijken wat de effecten zijn??

• scorched

scorched

Maximum Overdrive

Topicstarter
ik ga het zo ff proberen voor je, ben eigenlijk ook wel benieuwd (en zo'n risico is het niet) ik post de resultaten straks ff

edit : ik heb het even geprobeerd, sata-drivers van de Silicon image website + USB disabled in het bios, zelfde effect, kuch kuch lockup

Om nog even op je vraag te antwooden, hij blijft in save mode idd hangen op mup.sys

[ Voor 54% gewijzigd door scorched op 12-08-2004 20:54 ]

• BlackIce
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-08 15:35
Ik heb hetzelfde probleem gehad nadat ik de drivers had geinstalleerd, ik terugdraaien (opstarten met laatste instellingen die werkten) en vanalles geprobeert, maar werkte alsnog niet.
Ik winXP er opnieuw op, voorzichtig drivers een voor een met reboots geinstalleerd, weet zo niet meer welke volgorde, en het werkte weer perfect.

edit: dit was op een A7N8X-E deluxe met 1011

Ik heb nu trouwens een pci-sata controller, ik had nog meer problemen met de onboard controller, data corruptie enzovoorts

[ Voor 21% gewijzigd door BlackIce op 13-08-2004 09:53 ]

• scorched

scorched

Maximum Overdrive

Topicstarter
ja dat is het gekke, ik heb tijd terug ook windows XP gehad, nergens last van gehad, vervolgens terug gegaan naar windows 2000, ook nergens last van, nu heb ik weer windows xp en drie installs achter elkaar, hetzelfde verhaal

ik snap er niets meer van ;)

• BlackIce
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-08 15:35
Idd erg vreemd, als je al andere volgordes ed hebt geprobeert:S

• scorched

scorched

Maximum Overdrive

Topicstarter
van het weekend nog maar een keer windows 2000 proberen. blijf het idd vaag vinden, heb verschillende volgordes geprobeerd met allen hetzelfde resultaat. Ik post binnenkort wel hoe het met de win2k install afloopt.

Verwijderd

@scorched.. Was die eerste install van XP een zonder SP1?? Wellicht dat daar het probleem dan zit, neem nl. aan dat alle versies van XP die je nu geïnstalleerd hebt dus mét SP1 of hoger zijn..

• scorched

scorched

Maximum Overdrive

Topicstarter
nope, eerste install was ook met SP1, heb dezelfde cd gebruikt als toen. Het is ook niet zo gek lang geleden, heb dit bordje pas een paar maanden :+

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-08 15:59

fmb

Heb net afgelopen weekend op dit mobo een Win XP install gedaan (met SP1). Dit op de 80 GB S-ATA schijf van Maxtor, had de "A7N8X-E Deluxe BIOS 1012" al eerder erop gezet.

Heb tijdens de installatie van Win XP (met <F6>) de "Silicon Image Serial ATA driver version V1.0.0.33 and Utility V1.0.0.11" van de Asus site gebruikt ( silicon_v10033.zip).

De S-ATA controller wordt netjes in apparaatbeheer weergegeven. Lijkt er idd. op dat jullie hd's problemen geven met de drivers...

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

• scorched

scorched

Maximum Overdrive

Topicstarter
Ja, maar veronderstel dat dat zo is, waarom eerst niet en nu wel ;)

• mhr-zip
scorched schreef op 20 augustus 2004 @ 20:18:
oudere driver proberen? Of een hotfix van microsoft die parten speelt?

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-08 15:59

fmb

scorched schreef op 20 augustus 2004 @ 20:18:
Ik had voordat ik dit mobo had een Abit BE6 met onboard UDMA66 controller. Echt een ramp met sommige driver versies, kon niet eens (stabiel) Windows XP erop krijgen. En het vervelende was dat je nergens dat ding uit kon zetten (geen jumper en geen BIOS optie om 'm uit te zetten, dat kwam pas bij de nieuwere versies).
Daar ben ik nu gelukkig vanaf. :D

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

• mhr-zip
fmb schreef op 20 augustus 2004 @ 23:34:
[...]

Ik had voordat ik dit mobo had een Abit BE6 met onboard UDMA66 controller. Echt een ramp met sommige driver versies, kon niet eens (stabiel) Windows XP erop krijgen. En het vervelende was dat je nergens dat ding uit kon zetten (geen jumper en geen BIOS optie om 'm uit te zetten, dat kwam pas bij de nieuwere versies).
Daar ben ik nu gelukkig vanaf. :D
Dat mobo heb ik ook gehad. Er waren 2 types hd, waar het probleem nog erger mee was. Een quantum en een IBM. Raad eens welke hd's ik heb gehad ;)

Daarna kocht ik een asus a7v133 met onboard raid. Raad eens, raidcontroller geeft irq conflicten, dus blauwe schermen. Nu die A7N8X-E....... Ik word er gek van.

Verwijderd

fmb schreef op 20 augustus 2004 @ 14:01:
De S-ATA controller wordt netjes in apparaatbeheer weergegeven. Lijkt er idd. op dat jullie hd's problemen geven met de drivers...
Het gaat NIET om de s-ata controller drivers maar om de RAID drivers.. S-ATA geeft bij mij totaal GEEN problemen, echter de RAID-driver wel..

Mind you, het gaat hier dus puur om een "cosmetisch" probleem. Wij vinden het dus alleen irritant dat de niet geïnstalleerde RAID-driver in de device manager verschijnt, en dat zodra wij die installeren, dat het systeem gaat locken. Les voor ons: gewoon het gele vraagteken laten staan.

Dus volgens mij geld de theorie (sinds ik dus dit mobo maar 3 maanden heb en altijd minimaal WinXP SP1 heb gedraaid), dat de RAID-driver gewoonweg NIET werkt als je geen RAID-array hebt.. Normaliter zou hij dan niet moeten conflicteren, maar doet hij dat dus wel..

• scorched

scorched

Maximum Overdrive

Topicstarter
@pixxel, precies wat je zegt, maar heb jij nou ook dat als je hem lange tijd laat staan tijdens het normale booten, dat ie ook met vertragingen dat balkje laat lopen, maar niet "echt vastloopt" maar ook net niet doorboot. En na verloop van tijd, dat ie de sata disk aanspreekt en daarna pas echt vast zit?

Verwijderd

Juist, scorched, dat is het probleem helemaal... Je bent dan eventjes hoopvol, van hè nu gaat hij verder. Blijft ie toch weer steken, en zo kan het idd een uurtje doorgaan.. Tot het systeem vastloopt

Ook als ik naar windowsupdate ga, vraagt hij of ik de laatste Silicone Image RAID-drivers wil installeren, als ik dat doe, is het een garantie voor wéér een lockup.. Mij maakt het niet meer uit, ik heb het verder prima draaien dus ik ga niet verder zeveren over dat gele vraagtekentje..

Wat ik ooit eens zal doen als mijn systeem aan een wipe-out toe is, is een RAID-0 array instellen op de zelfde twee schijven, kijken of ik het probleem dan óók krijg.. Overigens, mijn vorige bordje, een ASUS A7V600 (zit nu in mijn server), gaf totaal géén problemen met de schijven zowel in S-ATA als in RAID-0/1 modus, noch verschenen er gele vraagtekens van niet geïnstalleerde chipsets...

Verwijderd

Joehoe! (dit snap ik niet, dit heb ik hier zelf niet geschreven O-), excuses, misschien mijn vriendin die hier op mijn naam iets getypt heeft.. B) )

P.S. dit bericht mag van mij weggehaald worden

[ Voor 107% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2004 00:07 ]

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:41
Niet je topic binnen 24 uur kicken aub! Zie Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

Ik heb de Abit NF7S met de Si3112 SATA controller onboard. Heb geen raid config, maar heb volgens windows apparaatbeheer een SiI 3112 SATARaid controller geinstalleerd. Dat is volgens mij de raid driver en hier werkt het prima.

• Vdub
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-07-2025

Vdub

Wie anders?

Ik heb bij een klant hetzelfde probleem gehad die pc heeft ook een sata schijf. Het probleem is hier niet de sata driver van SI maar die van MS die auto wordt geinstalleerd met de windows update. Als deze update geinstalleerd is en win start opnieuw lockt ie direct na het winboot scherm.

• scorched

scorched

Maximum Overdrive

Topicstarter
dat is hier niet het probleem, heb de drivers van de asus cd geprobeerd, die van SI zelf en als laatste die door windowsupdate worden gebruikt, allen met hetzelfde resultaat, een uiteindelijke vastlopen tijdens het splashscreen

Verwijderd

Ok ik heb het zelfde probleem, met de nieuwste bios 1012, werkt de sata schijf ( kies in de bios Raid modes en laat hdd-0 booten )
Het probleem nu is dan mijn maxtor 120gb schijf ( IDE 0 schijf-0 )rete traag is :/ udma word2
Iemand hier id'n over?
O uhm ik heb een wd raptor 36gb 10k rpm :P :9~ _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2004 21:58 ]

Pagina: 1