Toon posts:

Linksys Wireless G WRT54G Router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iemand ervaring met een Linksys (Wireless G) Router? Ik heb het idee dat de mijne nogal aan gort is.

* Sinds enige tijd knippert het 'power' ledje.

* Sindsdien is hij op geen enkele manier meer te bereiken.

*Na de manual erop nageslagen te hebben werd me daarin aangeraden om de firmware te upgraden. Dit geprobeerd door mijn eigen pc IP 192.168.1.50 te geven, als subnetmask 255.255.255.0 ingevuld te hebben, als default gateway 192.168.1.1 en vervolgens het firmware proggy te runnen.

* Uiteraard zegt dat proggy natuurlijk dat er niet geconnect kan worden naar de router. Alsof ik dat zelf nogniet door had.

* Uiteraard heb ik geprobeerd de router te resetten d.m.v. het ontzettend handige resetknopje (10 seconden ingedrukt te houden) op de achterkant van de router. Dit bood ook geen soelaas.

Dus iemand enig idee, of moet ik hem maar gewoon uit het raam donderen?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Is dr niet zoiets dat als je hem uit doet, dán het reset-knoppie indrukt en dán je router aandoet, dat ie dan in FW-upgrade-mode komt? Dat doet mn Draytek nl wel...

En weggooien is zonde, je doet er vast iemand anders wel een plezier mee, mij ofzo :P

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Resetten werkt bij mijn BEFW11S4 ook niet echt, stroom eraf voor een paar seconden wel...maar dat heb je ongetwijfeld al geprobeerd. :)

Anders lijkt het me een gevalletje RMA.

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Verwijderd

Topicstarter
RMA? (vergeef mijn onwetendheid). Ik heb inderdaad al de stroom eraf gehad e.d. Ook dat wil niet baten verder.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 20:39:
RMA? (vergeef mijn onwetendheid)
"Return Material Authorization"

D.w.z. dat je hem opstuurt naar de fabrikant of winkel waar je hem gekocht hebt (ik moest mijn Draytek opsturen naar de Nederlandse importeur). Als je garantie hebt, dan fixen ze hem kosteloos als t goed is. :) (mits je hem niet opzettelijk gemolt hebt ofzo)

[ Voor 8% gewijzigd door Osiris op 10-08-2004 20:43 ]

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-05 22:16
heb ik een andere vraag

heb dezelfde router en hier op mijn kamer werkt ie perfect, doet goed zijn werk.

nu ga ik naar mijn werk, plug daar de router in op het netwerk en dan doet ie helemaal niks meer (lampje van dat ie aanstaat brandt wel). Krijg alleen maar internetverbinding als ik kabel direct inplug op de switch achterop de router.
nu is het wel zo dat er op mijn werk een alarmsysteem aanwezig is en dat werkt met bewegingssensoren.
ook als ik mijn laptop met pcmcia kaartje echt naast de antenne van de router houd krijgt ie geen verbinding, hij vindt gewoon het netwerk niet.

iemand hier nog tips of oplossingen voor?

Verwijderd

Topicstarter
Overigens had ik hem eerder vanavond zo ver dat hij aangesloten was op mijn kabelmodem, mijn laptop aangesloten was op 1 van de lan ports en het power ledje brandde solid, het internet ledje knipperde en het het lampje van de betreffende lan port brandde ook. Tot zover lijkt dat aardig goed te zijn dus.

Echter, er viel nog steeds niet te connecten naar de router op 192.168.1.1, dus iets werkt er niet. Verder heb ik de stroom er nu weer eensvanaf gehaald en weer erop gezet en nu knippert het power ledje alweer een minuut of 10 als vanouds.

Iemand nog tips? Maakt het uit in welke volgorde je zaken aanzet? Als in, als ik de kabels verbind dienen al deze apparaten dan uit te staan en moet ik bijvoorbeeld eerst mijn kabelmodem, dan router, dan pc aanzetten ofzo?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

lars1980 schreef op 10 augustus 2004 @ 22:55:
nu is het wel zo dat er op mijn werk een alarmsysteem aanwezig is en dat werkt met bewegingssensoren.
10 tegen 1 dat dat alarmsysteem op dezelfde 2.4Ghz band zit.
in dat geval zul je het niet of nauwelijks aan de praat krijgen.
( 1x bij een klant meegemaakt, daar staat dus nu 802.11a spul)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-05 22:16
BackSlash32 schreef op 11 augustus 2004 @ 16:35:
[...]

10 tegen 1 dat dat alarmsysteem op dezelfde 2.4Ghz band zit.
in dat geval zul je het niet of nauwelijks aan de praat krijgen.
( 1x bij een klant meegemaakt, daar staat dus nu 802.11a spul)
hmm, ik heb ook al eens geprobeerd om een ander kanaal te kiezen maar ook dat helpt niet, of ik doe het verkeerd...

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-05 15:24
Ik neem aan dat 192.168.1.1 het juiste IP is? Ik heb namelijk zowel een BEFSR41 en een WRT54 en ik meen mij te herinneren dat het standaard IP van de 41 eindigde op 1 en de 54G op 254.

Daarnaast zou je kunnen proberen om de reset knop ingedrukt te houden terwijl de stroom eraf is en dan de stroom erop zetten.

Daarnaast kan www.linksysinfo.org wellicht nog wat verdere informatie geven. (apart forum over de wrt54g)

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf, ESS: Deye 6K-SG03LP1, 2xLuyuan, 32kWh

Pagina: 1