Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• NEK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 18:43
Beste Tweaker,

Ik ben opzoek naar mensen die ook (fanatiek) snowboarden en tijdens het snowboarden een mp3-speler gebruiken. Ik begrijp dat de apple ipod (alle versies) compact flash harddisks hebben dus kwetsbaar zijn voor vallen e.d.
Hebben jullie misschien ervaringen met mp3-spelers die goed blijven werken ook nadat iemand gevallen is.

Alvast reuze bedankt voor de feedback

Verwijderd

Ik als snowboard-instructeur ( 8) sorry, moest gewoon ff patsen ;)) luister ook wel is muziek. Aan te raden zijn oordopjes die je om je oor heen vast kan maken, vooral door alle klappen die je lichaam te verwerken krijgen, doe er verder nooit meer dan 1 in, en alleen in je achterste oor, dus als je linksvoor staat stop je hem in je rechteroor. Je hoort namelijk helemaal niks meer anders, en dan ben je onverantwoordelijk bezig (jajaa, ik heb verantwoordelijkheids gevoel ;)).

Tsja, over een mp3-speler, koop gewoon een sticky die je onder je kleren kunt doen, en spat-water dicht is...hoe groot de opslag enzo is moet je zelf weten :Y)

• NEK
Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 20:25:
Ik als snowboard-instructeur ( 8) sorry, moest gewoon ff patsen ;)) luister ook wel is muziek. Aan te raden zijn oordopjes die je om je oor heen vast kan maken, vooral door alle klappen die je lichaam te verwerken krijgen, doe er verder nooit meer dan 1 in, en alleen in je achterste oor, dus als je linksvoor staat stop je hem in je rechteroor. Je hoort namelijk helemaal niks meer anders, en dan ben je onverantwoordelijk bezig (jajaa, ik heb verantwoordelijkheids gevoel ;)).
Vanzelfsprekend. Af en toe heb je wel eens van die debielen die gewoon van de baan racen zonder om te kijken. Vooral bij snowworld te zoetermeer!
Tsja, over een mp3-speler, koop gewoon een sticky die je onder je kleren kunt doen, en spat-water dicht is...hoe groot de opslag enzo is moet je zelf weten :Y)
Hi hi, welke dan!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:27

Just_I

What did you just say?

Als ik jouw was zou ik iig een platte mp3 spelere kopen. Als je valt dan druk de mp3 speler minder op je waardoor je dus minder pijn krijgt.
Nog een punt om over na te denken, de bediening. Ik weet niet of je dan gewoon dat dingen aanzet en dan alles afluister, of dat je zo'n type bent dat heel vaak van het ene nummer naar het andere scrolled. Als je veel scrollt is het een goed idee om een mp3 speler te kopen met grote toetsen of een soort joystick aan de zijkant. Dus niet op de voorkant want dan gaat ie geheid kapot als je erop valt.
Ook niet vergeten natuulijk een hold knop, maar die zit tegenwoord op elk apparaat ;) .

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Ik heb een MSI megastick, en toen ie een keer van de trap viel, bleef ie gewoon rustig door spelen, dus dat kan in princiepe prima :P :)

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:00
ik ben dan misschien geen fanatiek snowboarder :P , maar k loop wel sprinttrainingen enz met een mp3speler(en dan stuiterd ie ook behoorlijk).neem er iig iets van een stickie want die zijn niet schokgevoelig (tenzij je veel opslagruimte wilt)
en verder goed nadenken over besturing: bv 1tje met een controller op de draad die je aan je jas ofzo vastclipt

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Een mp3 speler is volgens mij nog altijd digitaal en heeft geen bewegende onderdelen. Dus ook niet schokgevoelig. Sprinten en snowboarder is ook wel een verschil. Bij snowboarder is je kleding over het algemeen wat strakker dan een T-shirtje ;) .

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

• NEK
Dus geen ipod nemen? Ik heb zitten kijken naar iRiver, MSI en Creative.
Iemand ervaringen met iRiver iFP-899 1GB?

[ Voor 24% gewijzigd door NEK op 10-08-2004 20:49 ]

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Als je een stick neemt heb je minder opslagruimte, dat is zeker voor de wintersport wel iets om rekening mee te houden. Neem je bijvoorbeeld je laptop mee, als je die hebt uiteraard, dan kun je dagelijks je muziek verversen. Heb je geen laptop bij je dan luister je iedere dag naar dezelfde drie of vier cd's. Als je een week gaat, kan dat best gaan vervelen dan. ;)

Ikzelf neem met snowboarden m'n elektronische en breekbare spullen mee in een zak die zich bij m'n borstkas bevindt. In principe kom je daar nooit op terecht. Zonnebrillen, digicams, discmans, alles heeft het overleefd. :D Ikzelf zou een Ipod daar ook zeker durven dragen.

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Verwijderd

Positron schreef op 10 augustus 2004 @ 20:49:
Als je een stick neemt heb je minder opslagruimte, dat is zeker voor de wintersport wel iets om rekening mee te houden. Neem je bijvoorbeeld je laptop mee, als je die hebt uiteraard, dan kun je dagelijks je muziek verversen. Heb je geen laptop bij je dan luister je iedere dag naar dezelfde drie of vier cd's. Als je een week gaat, kan dat best gaan vervelen dan. ;)

Ikzelf neem met snowboarden m'n elektronische en breekbare spullen mee in een zak die zich bij m'n borstkas bevindt. In principe kom je daar nooit op terecht. Zonnebrillen, digicams, discmans, alles heeft het overleefd. :D Ikzelf zou een Ipod daar ook zeker durven dragen.
sommige mensen vallen gewoon nooit, ik had mijn mobiel gewoon altijd in mijn linker broek zak zitten, die doet het ook nog steeds :Y)
Ik persoonlijk raad gewoon een el-cheap 256mb mp3-stick aan. Weegt niks, is geen last om je nek, en je hoeft alleen nog maar goede oordopjes te vinden...misschien heb jij echte oordop-oren (ik niet iig :X) en blifjt alles bij jouw wel zitten, ongeacht wat je doet :)

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Normale in-eardopjes zijn ook prima, ook al zitten ze niet perfect. Als je een muts op hebt blijven ze meestal toch wel goed zitten. Zelf gebruik ik een neckphone, zo'n streetstyle ding, of dopjes, afhankelijk van m'n bui eigenlijk. :)

Overigens heb ik m'n gsm ook altijd gewoon in m'n broekzak zitten. Zeker als je in de sneeuw valt kan daar niet zoveel mis mee gaan. Je krijgt pas problemen als 'ie wordt geperforeerd door een rots oid, maar dan mag je blij zijn dat je telefoon daar zat. :Y)

[ Voor 38% gewijzigd door Positron op 10-08-2004 22:22 ]

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Verwijderd

Als je een muts draagt of een oorband ofzo dan is het anders, maar ik draag die vaak niet, dus denk dat dat toch persoonlijk is... :)

• Biglines
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-02-2011

Biglines

Biglines.nl

er zijn toch ook speciale oordopjes die geluid van buiten gewoon goed doorlaten?

Konica Minolta Dynax 7D | Mijn foto gallery | Biglines.nl

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Ik board (schade, schande, wijs) altijd met een helm op tegenwoordig, en zag afgelopen winter een geweldig exemplaar met speakers in de oorflappen. Was iets te duur, dus ik hou het maar op een oortje dat ik onder mij helm draag.

In ieder geval, een 256 MB stickje is ideaal vind ik; batterij kan een probleem zijn als ie kous wordt, dus stop 'm diep weg of koop er een waar je een houdertje met penlite in kunt stoppen als backup (bv. Philips). Zet er gewoon lage bitrate MP3's op want met alle windgeruis blijft er vaak toch niet veel van over. Dan krijg je best een redelijke hoeveelheid muziek in een kwart gig.

Zoef

Verwijderd

ik weet niet of je hier wat aan hebt maar toch. ik skateboard en dan heb ik mijn iPod gewoon in mijn broekzak zitten aan me voorste kant en die overleeft het dan ook als ik val. en als bijvoorbeeld je oordopjes kapot gaan (dat is wel een keer gebeurt) dan vul je gewoon even een formuliertje in op de Apple site en je krijgt dan meteen de volgende dag nieuwe betere (In-ear) oordopjes opgestuurt. :) dus dat is wel heel handig.

Verwijderd

Je heb ook zo'n winterjas van o'neil met mp3speler erin :P

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2004 10:16 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 10:16:
Je heb ook zo'n winterjas van o'neil met mp3speler erin :P
En dan moet je op een warme zomerdag binnen in de hitte achter je pc gaan zitten om er nieuwe liedjes op te zetten :P Ik zou persoonlijk gewoon gaan voor een el-cheapo mp3 usb-sticky. Mocht ie dan toch kapot gaan en je krijgt geen garantie dan kost het je bijna niks, en tis toch goed genoegvoor zoiets...moet je alleen ff kijken of die oordopjes goed in je oor blijven hangen of dat je andere moet kopen die rondom je oren gaan...

• NEK
En wat dachten jullie van die nieuwe Ipod Mini?
Is in verhouding wel voordeliger dan een stick van 256mb of 512 mb.

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

NEK> Ipods hebben een harde schijf, dus bewegende onderdelen, en zijn dus wat gevoeliger voor klappen dan sticks met een flashgeheugen. Niet te hard laten stuiteren als je een HD crash wilt voorkomen.

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Verwijderd

NEK schreef op 12 augustus 2004 @ 17:14:
En wat dachten jullie van die nieuwe Ipod Mini?
Is in verhouding wel voordeliger dan een stick van 256mb of 512 mb.
voordeliger dan zo´n stick, maar je hebt al een 20GB hdd mp3 speler, met 16MB buffergeheugen zodat je ook geen problemen hebt als je valt voor 250 euro

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023

Vind het een slecht idee om het dopje in je achterste oor te doen. Ik zou graag horen of er iemand aankomt van achteren, de voorkant zie ik wel. Sterker nog van een snowboardleraar zou ik verwachten dat die het gebruik van een MP3 speler zou afraden. Maar goed dat is een andere discussie.

Verwijderd

wokkie15620 schreef op 12 augustus 2004 @ 18:08:
[...]

Vind het een slecht idee om het dopje in je achterste oor te doen. Ik zou graag horen of er iemand aankomt van achteren, de voorkant zie ik wel. Sterker nog van een snowboardleraar zou ik verwachten dat die het gebruik van een MP3 speler zou afraden. Maar goed dat is een andere discussie.
Wat er achter jouw gebeurt is jouw verantwoordelijkheid niet, jij moet opletten wat er voor je gebeurt, en dat je niemand van achteren omver tikt ofzo. Vandaag een oordopje in je achterste oor, zodat je beter kunt horen wat er aan de zij en voorkant gebeurt. Daarbij is het gebruik van een mp3 speler je eigen keus. Ik heb liever dat een beginner een mp3 speler bij zich heeft, maar wel goed oplet wat er voor zich gebeurt, dan dat ie zonder dat hij/zij goed kan snowboarden op de rode of zwarte piste stoer gaat proberen te doen, iets wat MIJ nu al 2 keer is overkomen, en waar ik de dupe van ben (ook al heb ik er nooit iets ernstigs aan overgehouden heb, wat ik van die anderen niet zeggen kan). Het is hetzelfde als met een helm, sommige gaan liever met helm, ik ga liever zonder helm naar beneden...je kan het onverantwoordelijk noemen, maar ik denk dat ik na bijna 7 jaar wel door heb wat ik doe he ;)

Verwijderd

Ga gewoon skieën, kan met elke speler :P

Verder vraag ik me af of dit wel verantwoord is. Straks board je iemand ondersteboven, of wordt je zelf ondersteboven geboard, omdat je het niet meer hoort. Met boarden is de ene keer je linker-, dan weer je rechteroor aan de bergkant, waardoor ook maar één zo'n ding indoen (zoals onze instructeur hierboven aanbeveelt ;)) me riskant lijkt.

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 22:32:
Met boarden is de ene keer je linker-, dan weer je rechteroor aan de bergkant,
Nee joh, da's met skieën :)

[ Voor 3% gewijzigd door Zpottr op 12-08-2004 22:47 ]

Zoef

• Just_I

Just_I

What did you just say?

offtopic:
Het is zomer en er zijn al weer mensen die aan snowboarden / skiën denken :o .

Heb je al een idee wat je nou wilt gaan kopen of heb je nog steeds meer info / feedback nodig ?

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 21:58:
[...]

Wat er achter jouw gebeurt is jouw verantwoordelijkheid niet, jij moet opletten wat er voor je gebeurt, en dat je niemand van achteren omver tikt ofzo. Vandaag een oordopje in je achterste oor, zodat je beter kunt horen wat er aan de zij en voorkant gebeurt. Daarbij is het gebruik van een mp3 speler je eigen keus. Ik heb liever dat een beginner een mp3 speler bij zich heeft, maar wel goed oplet wat er voor zich gebeurt, dan dat ie zonder dat hij/zij goed kan snowboarden op de rode of zwarte piste stoer gaat proberen te doen, iets wat MIJ nu al 2 keer is overkomen, en waar ik de dupe van ben (ook al heb ik er nooit iets ernstigs aan overgehouden heb, wat ik van die anderen niet zeggen kan). Het is hetzelfde als met een helm, sommige gaan liever met helm, ik ga liever zonder helm naar beneden...je kan het onverantwoordelijk noemen, maar ik denk dat ik na bijna 7 jaar wel door heb wat ik doe he ;)
Niet jouw verantwoordelijkheid, maar wel jouw gezondheid. De vervelendst wintersport ongelukken gebeuren als twee (of meer) mensen op elkaar klappen. Zo is een vriendin van mij ondersteboven geskied drie jaar geleden en die heeft twee jaar narigheid daar van gehad.

Als ik hoor dat iemand achter mij hard remt of een scherpe bocht neemt, dan maak ik altijd ruimte. Heb geen behoefte om iemand op mijn hielen te hebben.

Helm is wel verstandig, maar doe ik ook niet.... 27 jaar ski en 13 jaar snowboardervaring, maar weet nog steeds niet wat ik doe ;)

Verwijderd

wokkie15620 schreef op 12 augustus 2004 @ 23:07:
[...]

Niet jouw verantwoordelijkheid, maar wel jouw gezondheid. De vervelendst wintersport ongelukken gebeuren als twee (of meer) mensen op elkaar klappen. Zo is een vriendin van mij ondersteboven geskied drie jaar geleden en die heeft twee jaar narigheid daar van gehad.

Als ik hoor dat iemand achter mij hard remt of een scherpe bocht neemt, dan maak ik altijd ruimte. Heb geen behoefte om iemand op mijn hielen te hebben.

Helm is wel verstandig, maar doe ik ook niet.... 27 jaar ski en 13 jaar snowboardervaring, maar weet nog steeds niet wat ik doe ;)
Tsja, ik zat eens op een zwarte piste, knalde naar beneden, wedstrijdje met een vriend wie het eerst beneden was, en ondanks dat het best rustig was kon je op het filmpje later toch goed zien dat iedereen netjes aan de zijkant bleef wachten...en terecht, je hebt gewoon niks te zoeken op de zwarte piste als je je snowboard of ski's niet goed onder de knie hebt. Dat kun je onverantwoordelijk en egoïstisch noemen, maar het is wel zo...zo ben ik ook al 2 keer op vrouwen aangeknalt op een rode piste die dwars stil stonden, op het midden van de piste :X En mij boos aankijken en zeggen dat ik op moest passen...dat vind ik pas frustrerend...ik heb in ieder geval nog nooit problemen gehad met met iemand met oordopjes ;)

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

offtopic:
[quote]Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 23:16:
Dat kun je onverantwoordelijk en egoïstisch noemen, maar het is wel zo...zo ben ik ook al 2 keer op vrouwen aangeknalt op een rode piste die dwars stil stonden, op het midden van de piste :X En mij boos aankijken en zeggen dat ik op moest passen...[/quote]
Sorry, maar dat is ook echt onverantwoordelijk en egoistisch. Hoe kom je erbij dat dat normaal gedrag is??
Zo blijkt maar weer eens dat de noemer "snowboard-instructeur" ook geen reet hoeft voor te stellen (en als je sommige zwartgidsende kneuzen die lesjes geven voor Sportura e.d. wel eens bezig ziet, was dat al langer duidelijk). Als je het meent wat je hierboven schrijft ben jij echt het type dat boarders een (m.i. onterechte) slechte naam bezorgt.

[ Voor 2% gewijzigd door Zpottr op 13-08-2004 01:29 . Reden: [ oftopic ] added ]

Zoef

Verwijderd

Waar maken we ons druk om ;) Het gaat hier over mp3spelers!!!!! Niemand heeft iets aan dit soort reacties over je ski ervaringen sorry dat ik het zeg O-)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2004 01:23 ]

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 01:22:
Waar maken we ons druk om ;) Het gaat hier over mp3spelers!!!!! Niemand heeft iets aan dit soort reacties over je ski ervaringen sorry dat ik het zeg O-)
offtopic:
Je hebt gelijk . Offtopic tags gezet.
O-)

Zoef

• NEK
Ik heb gekozen voor de Apple Ipod Mini!
Hartelijk dank voor jullie antwoorden en ervaringen!

Verwijderd

NEK schreef op 13 augustus 2004 @ 09:39:
Veel plezier ermee :Y)

• guanpedro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-10 23:58

guanpedro

Live forever or die trying

Giro doet ook nog eens leuke helms met speciale oorstukjes voor koptelefoons.

http://www.giro.com/main.html - Dan naar Snow - Helmets en kijken voor de audio series.

PC: MSI-NEO2FISR P4-2.6HT@2.8 Dual-channel GEIL-PC3500 Intel CSA GB-LAN 9600PRO Pioneer DVR106 Server: Dual Xeon-2GHz 3Ware 7500-12 11x120GB RAID5 GB-LAN RH 9 2.4.22 Digicam: Sony DSC-F717

Verwijderd

Zpottr schreef op 13 augustus 2004 @ 00:53:
offtopic:
[quote][b]Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 23:16:...[/quote]
Sorry, maar dat is ook echt onverantwoordelijk en egoistisch. Hoe kom je erbij dat dat normaal gedrag is??
Zo blijkt maar weer eens dat de noemer "snowboard-instructeur" ook geen reet hoeft voor te stellen (en als je sommige zwartgidsende kneuzen die lesjes geven voor Sportura e.d. wel eens bezig ziet, was dat al langer duidelijk). Als je het meent wat je hierboven schrijft ben jij echt het type dat boarders een (m.i. onterechte) slechte naam bezorgt.
offtopic:
Ok, op de rode piste ga ik zowieso niet zo hard, dat is gewoon te druk helaas, en daar heb je te veel drukte, maar als ik rustig naar beneden ga, op een ijzige piste waar remmen als snowboarder erg moeilijk is (remember, ik zit altijd in frankrijk he, rood is eigenlijk zwart daar) dan is het niet mijn schuld als er een vrouw helemaal stil staat op de rode piste, vlak onder een bult ook nog waardoor niemand haar aan kan zien komen, en ik er vol op bots. Dát vind ik pas onverantwoordelijkgedrag. Dat ik zo hard als ik kan van de zwarte piste afknal waar je mag verwachten dat er alleen ervaren mensen zitten kun je onverantwoordelijk noemen, maar waarvoor kom je anders naar een zwarte piste? Natuurlijk heb je van die patsertjes die daar komen om stoer te doen voor hun vrienden, waarna ze hun broek volpissen als ze daar naar beneden willen. Dát soort mensen geven snowboarders een slechte naam, want die verliezen na 2 meter de controle over hun bord omdat ze die niet of onvoeldoende onder controle kunnen houden. Zo heb ik bijvoorbeeld een aantal jongens op de baan les gegeven, die térwijl ze nog les hebben stoer gaan lopen doen en al over de schans proberen te springen om indruk te maken...dan denk ik, leer eerst goed snowboarden, maarja, dat zal dan wel weer verantwoordelijk zijn...;)

Verwijderd

ik heb snowboard dus ook en draag me mp3 dan altijd bij me onder me jas of in me binnenzak van me jas, had alleen vaak het probleem dat ie er mee stopte omdat het te koud was dus heb ik hem in een sok gedaan en zo in me binnenzak gestopt en dat werkte prima. Ow ja en hoesje deed ik er ook latijd omheen voor de zekerheid. ;)

• laurensl
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
ik gebruikte altijd een mp3cdspeler bij het snowboarden. Pastte makkelijk in m'n binnenzak en als ik viel ging de muziek gewoon door (alleen m'n headphone lag een metertje naast me ;)).. Ik had zo'n simpel ding van de kijkshop a €50,-

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
NEK schreef op 13 augustus 2004 @ 09:39:
Misschien past die roze iPod mini van je wel in deze jas. ;)

Verwijderd

ja die jas die ken ik best vet. geloof dat die vriend van jessica simpson ( nick heet hij geloof ik) ook die jas had. Best grappig gevonden

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Zpottr schreef op 12 augustus 2004 @ 22:47:
[...]

Nee joh, da's met skieën :)
Nee joh, dan heb je altijd je gezicht naar het dal. Dat is als je goed kan skiën dan...
Pagina: 1