Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:43
mijn probleem:

ik heb casema en had via een com21 modem internet, daarachter hing een sweex routertje.... werkte perfect

sinds vanmiddag heb ik een motorola modem gehad van casema ( sb5100e )
deze modem werkt doormiddel van dhcp en niet meer via l2tp ( inbellen )

nu is mijn probleem dat ik op geen enkele wijze internet krijg via de combinatie motorola modem -> sweex router... router opnieuw instellen etc maakte allemaal niet uit... krijg echt geen internet... netwerk is er wel gewoon

wat ik geprobeerd heb:

- router opnieuw instellen ( geen succes )
- via telnet ipconfig /release ipconfig /renew doen ( zoals in het boekje van de sweex router staat ) ( geen succes )

mijn gedachte: omdat de motorola modem zelf kan inbellen hoeft je router dat niet meer te doen maar ik denk dat mijn router dat niet snapt ofzo dat ik daarom geen internet heb...

opstelling:
- modem
- kabeltje van modem naar uplink router ( die bij de router zat )
- kabel van pc 1 in poort 1
- kabel van pc 2 in poort 2

ik ben nu al 1,5 uur bezig met kloten maar het wil maar niet lukken...

wie o wie weet raad ?

alvast bedankt..

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Verwijderd

heb je de modem wel aangemeld ??, ik zit trouwens bij @HOME

• sjorremans
Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 20:04:
ja anders zou ik nu niet op internet kunnen zitten... ik zit nu gewoon alleen via de modem op internet..

mijn com21 modem hebben ze allang weer mee gejat :p

[ Voor 10% gewijzigd door sjorremans op 10-08-2004 20:06 ]

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Verwijderd

Tja ik heb een Linksys router en heb alle instellingen hetzelfde laten staan soms wel ff router resetten, dus gewoon aan / uit en alle kabels eruit etc. <-- dit gelukkig maar 1 maal !!, al sinds paar jaar lekker internetten zonder probo's

Succes.

P.s heb je een screen dump ?? --> http://192.168.1.1/

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2004 20:14 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 20:04:
Das bij Casema (dit itt @home) niet nodig :)

Ik heb even voor je gezocht en kwam dit tegen: http://www.sweexeurope.co...ads/LB_sweex-brrouter.pdf

Quote hieruit:
Wanadoo met het Motorola EuroDocsys DHCP protocol Gebruik voor het configureren van de router altijd de pc waarmee u internet verbinding had voordat u de router aanschafte. Selecteer het Cable Modem of Dynamic IP protocol. Op de volgende pagina vult u bij Hostname NIETS in (laat de regel leeg) en klik op de knop clone mac address. Klik daarna op de knop OK en wacht een aantal seconden tot de volgende pagina tevoorschijn komt. Hier klikt u rechts op het woord LogOut. Als dan het venster wachtwoord komt, kunt u internet explorer afsluiten. Als er in uw venster geen Logout optie voorkomt kunt u het venster sluiten. Sluit daarna uw computer af (uitschakelen), wacht 10 seconden en schakel daarna ook uw modem uit. Laat de Sweex Breedband Router ten alle tijden aan staan! Wacht nogmaals 10 seconden en schakel uw modem in. Wacht 10 seconden en schakel uw computer aan. Als Windows nu is opgestart kunt u internetten. Als het niet werk kunt u controleren of het fout gaat op uw pc of in de router door het volgende te doen: Start een webbrowser op (internet explorer, netscape ...) en vul het volgende in op de adresregel: http://192.168.2.1 U komt dan in het configuratiescherm van de router. Als u zelf het wachtwoord nog niet heeft gewijzigd is er geen wachtwoord dus druk op de enter toets.Controleer of de router goed is geconfigureerd door rechts boven in op status en dan in de linker kolom op Internet connection te klikken. Als u rechts daarvan bij Cable/DSL connected ziet staan weet u zeker dat de router goed is geconfigureerd. Staat hier disconnected dan zal uw internet nog niet werken en moet u nog eens uw stappen controleren.
En anders die PDF maar eens lezen of er iets anders zinnigs in staat; d'r zijn meer providers die DHCP gebruiken, en da's eigenlijk allemaal hetzelfde :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• sjorremans
The_Eagle schreef op 10 augustus 2004 @ 20:26:
[...]

Das bij Casema (dit itt @home) niet nodig :)

Ik heb even voor je gezocht en kwam dit tegen: http://www.sweexeurope.co...ads/LB_sweex-brrouter.pdf

Quote hieruit:

[...]

En anders die PDF maar eens lezen of er iets anders zinnigs in staat; d'r zijn meer providers die DHCP gebruiken, en da's eigenlijk allemaal hetzelfde :)
tnx alot m8 ik had verkeerde optie.. ik wist niet dat je deze optie moest hebben... werkt nu

echt bedankt :D

• sjorremans
wat me wel is opgevallen is dat er veel activiteit tussen modem en router is... en dat zonder ik download of wat dan ook

link/act van router knippert constant netzoals die op de modem.. en dat was met com21 modem niet zo... maar ach..

Verwijderd

Ik heb ook sweex en wanadoo, in het begin moest ik ook clonen, maar als je dat ding lang genoeg aanlaat met eigen mac-adres komt dat op een gegeven moment ook bij wanadoo aan.

Die activiteit zal het dhcp zijn denk ik.
Pagina: 1