Toon posts:

[PsyBNC]Virus trojan melding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg ineens als ik wil verbinden via mijn bouncer een virus/trojan melding van quakenet.
Alle personen die op de bouncer zitten zijn ge-Glined.
Ik krijg de volgende url: http://trojanscan.quakenet.org/?136

De bouncer draait echter op Linux, kan het wel dat er een virus op die bouncer zit?!?!

Zoja hoe haal je die eraf dan?
Iemand een idee of dezelfde ervaring?

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01:00

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Denk eerder dat er iemand die via jou bounced een geinfecteerde client had/heeft.
En dan word jouw bouncer ge-Glined.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat vermoed ik dus ook, maar het probleem is wel dat nu de hele bouncer glined is en ik heb geen idee wie dus het virus/trojan echt heeft. Ook kom ik niet meer op Quakenet.

De kans zit er dus in dat deze na de gline nogsteeds geinfecteerd is en er vervolgens weer een gline komt.

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Draai die bouncer anders is op een andere poort ni de default poort 31337.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 19:56:
Ja dat vermoed ik dus ook, maar het probleem is wel dat nu de hele bouncer glined is en ik heb geen idee wie dus het virus/trojan echt heeft. Ook kom ik niet meer op Quakenet.

De kans zit er dus in dat deze na de gline nogsteeds geinfecteerd is en er vervolgens weer een gline komt.
Dan zorg je dat geen andere user dan jij er op kant.
Eventueel mail je die even rond dat ze hun pc's moeten controleren.
En dat ze daarna weer erop kunnen.

Moet toch geen probleem zijn :?

Verwijderd

Topicstarter
Jawel, zeker als het er een paar honderd zijn (commerciele bouncer)

Maargoed, een mail ga ik zowiezo rond sturen, zal niet anders gaan

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 20:18:
Jawel, zeker als het er een paar honderd zijn (commerciele bouncer)
Is het dan geen goed idee om meerdere instanties van je bouncer te draaien en op verschillende ip's te zetten?
Zo heb je iig niet het probleem dat iedereen er uit ligt.

Met psyBNC kun je dan een bounce netwerkje maken.
Tomsworld schreef op 10 augustus 2004 @ 19:59:
Draai die bouncer anders is op een andere poort ni de default poort 31337.
Dat zou volgens mij totaal niets uit moeten maken, clients connecten op die poort, bouncer connect gewoon op poort 6667 naar irc servers toe. Toch?

Verwijderd

Topicstarter
Op verschillende IP's gaat niet omdat de trust afgegeven is voor 1 specifiek IP adres, quakenet is helaas niet de makkelijkste als het om trust geven gaat. Dit krijg je tegenwoordig vrijwel niet meer. Daar vrijwel 80% van de klanten op Quakenet zit heb ik dus dan een probleempje, je mag maar 5 users max per IP zonder trust.

Maar inmiddels is de bouncer weer online en ik heb dit ook gepost op het Quakenet forum, vind het een beetje vreemd dat ze voor 1 user de gehele bouncer glinen. Hiervoor hebben ze speciaal de eis dat er een ident server moet draaien.
Ook heb ik inmiddels een mail de deur uit gedaan dat iedereen moet controleren op trojans, worden we weer geglined om die reden zullen de gebruikers moeten aantonen dat ze virus vrij zijn.

Maargoed momenteel draait alles weer gelukkig.

@tomsworld: dat maakt niks uit, ze glinen je altijd op IP niet op poort, daarbij is het ook niet handig om ineens je poort te gaan wijzigen, de klanten stellen dit niet echt op prijs.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

SA -> BV :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1