Toon posts:

Onbegrip over groot prijsverschil.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte luitjes,

Wat ik niet snap is het volgende:
Als ik bij me provider me abo wil verlengen.(loopt over weekje af) en ik wil een bepaalde telefoon erbij kost me die foon 230 euro.
Als ik hetzelfde abo via een internet aanbieder afsluit met diezelfde foon kost ie maar 26,30.!!! Ik heb al een meeltje naar die site gestuurd maar (nog) geen reactie.

Ok...Via internet is het meeste wel goedkoper maar zo'n verschil.????....Via een andere site is ie weer meer dan 300 euro...Sorry,maar ik snap dus niet waarom.
Wie weet de reden?
Alvast bedankt voor jullie antwoord....H

Verwijderd

Als je nouw eens info geeft als welke telefoon/aanbieder/abbo pakket/ welke websites kunnen we je maybe helpen

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
die hebben geen winkelpand, personeel etc wat ze uit de provider-fee moeten betalen. Jij levert er weer een stukje klantenservice in de winkel voor in. Als je nooit problemen hebt met nieuwe dingen en meuk per post/mail afhandelen zou ik voor online gaan. Als je liever iets meer betaalt voor winkelservice, doe je dat. Overigens zou ik met zo'n enorm verschil zeker voor de online versie gaan (ondanks dat ik meer 'winkel'-mens ben).

Welk toestel/abbo hebben we 't over eigk? :)

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

Mjah, als ik bij Vodafone mn contract verleng heb ik bij een City Point vrijwel altijd een betere aanbieding als welke internetshop dan ook...

Vergelijk je wel hetzelfde? (mn verlening 1 jaar of 2 jaar)?

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

Verwijderd

Topicstarter
Iig bedankt voor jullie reacties tot nu toe..
Het gaat om een Siemens SX-1 met een Debitel 90 (Vodafone 2jr) abonnement
In de Debitel shop kost me die 230 euro als ik me contract verleng.
Als ik bijvoorbeeld kijk bij gsmtrack.nl of gsmdealer.nl scheelt dit egt een boel,hoop veel euries....respectievelijk gratis en 26,30.....(Bij een NIEUW Debitel 90 (Vodafone 2jr) abonnement
Vandaar deze topic.
Grtz H

Verwijderd

Bij een NIEUW Debitel 90
precies ja. ze investeren liever veel geld in een nieuwe dan in een bestaande klant.

zou jij zo'n nieuw abo afsluiten, dan kun je (in de meeste gevallen) nummerbehoud op je buik schrijven.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2004 20:50 ]

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:44
Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 20:47:
Iig bedankt voor jullie reacties tot nu toe..
Het gaat om een Siemens SX-1 met een Debitel 90 (Vodafone 2jr) abonnement
In de Debitel shop kost me die 230 euro als ik me contract verleng.
Als ik bijvoorbeeld kijk bij gsmtrack.nl of gsmdealer.nl scheelt dit egt een boel,hoop veel euries....respectievelijk gratis en 26,30.....(Bij een NIEUW Debitel 90 (Vodafone 2jr) abonnement
Vandaar deze topic.
Grtz H
NIEUW .. dat is een verschil.

Volgens mij is Orange de enige die dat prijsverschil rechttrekt.

Verwijderd

Dat is het verschil tussen een nieuw abonnement en een verlenging... Telfort, Orange en T-Mobile zijn zo klantvriendelijk om bestaande klanten dezelfde korting te geven als nieuwe klanten. Debitel, Vodafone en KPN doen dat niet. Als bestaande klant betaal je daar, zoals je merkt, veel meer voor je toestel. Helaas niets aan te doen. Ook bij die websites zal je meer betalen voor een verlenging.

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp dat ik dan een ander nummer krijg als ik een nieuw abo neem via een site ipv in de winkel zeg maar.
Dat neem ik dan wel voor lief.
Is het verder betrouwbaar om online dezelfde abo af te sluiten ipv via de reguliere winkel.??
Alvast bedankt...H

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-02 11:44
Standaard is het zo: een winkel krijgt veel geld bij het afsluiten van een NIEUWE contract, daarmee wordt een telefoon betaald die je vervolgens (bijna) gratis krijgt....

Als jeje abo verlengt, kan de provider ervoor kiezen weer een nieuwe telefoon (bijna) gratis aan te bieden of niet, Tmobile doet dit, maar je kan uit een beperkt aanbod kiezen... Blijkbaar doet Debitel het niet... een nieuw abo afsluiten voor een oude Debitel abonnementhouder zal in dat geval altijd voordeliger zijn. (echter kun je niet je nr meenemen bij dezelfde provider)

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:43

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 21:06:
Ik begrijp dat ik dan een ander nummer krijg als ik een nieuw abo neem via een site ipv in de winkel zeg maar.
Dat neem ik dan wel voor lief.
Is het verder betrouwbaar om online dezelfde abo af te sluiten ipv via de reguliere winkel.??
Alvast bedankt...H
heb ik een tip voor je :P zeg je oude abonnement op, geef aan dat je je nummer mee wilt nemen (dan blfijt het namelijk wel actief in t netwerk :) ), sluit een nieuw abo af bij debitel, en vraag vervolgens een simswap aan (nummer overzetten naar andere sim :P ). De niet-vragen-gewoon-doen mentaliteit werkt meestal prima, als je t eerst vraagt bij de klantenservice hoor je toch nee :P

Wat moet er op een simswap aanvraag form :?
*Klantgegevens (naam, adres, postcode, woonplaats, oude mobiele nummer, klantnummer
* gegevens oude sim: Mobiel nummer + simkaart nummer
* gegevens nieuwe sim: Mobiel nummer + simkaart nummer

* De volgende tekst: Ik wil mijn oude nummer meenemen/gebruiken bij mijn nieuwe abonnement met klantnr XXXXXX

En stuur dat fijn naar Debitel :P

(at least, bovenstaande is voor Telfort, maar vodafone vraagt exact dezelfde info, weet alleen niet in hoeverre het mogelijk is bij Debitel ;) )

Verwijderd

Topicstarter
ok...zal het eens overwegen...Maar jullie denken dus dat online foon-shoppen wel ok is dus...????
Maybe w8 ik ook nog wel ff totdat de Siemens S 65 uit is....(ook errug leip)...
H

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06-2025
Kom gewoon bij Vodafone we hebben nu nieuwe tarieven waar je vrij aardig voor kunt bellen. Tevens geven we rechtstreeks kortingen op toestellen. Even afhankelijk van wat je wilt. Als je je tel zegt kan ik je wel een idee geven wat je moet of kunt betalen.

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Verwijderd

blogbuster schreef op 11 augustus 2004 @ 16:40:
Kom gewoon bij Vodafone we hebben nu nieuwe tarieven waar je vrij aardig voor kunt bellen. Tevens geven we rechtstreeks kortingen op toestellen. Even afhankelijk van wat je wilt. Als je je tel zegt kan ik je wel een idee geven wat je moet of kunt betalen.
zeg "collega" je kan ook gewoon zeggen dat de retentie tariefen bij vodafone citypoint gelijk zijn aan nieuwe abonnementen..

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:39

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Verwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 20:42:
[...]

zeg "collega" je kan ook gewoon zeggen dat de retentie tariefen bij vodafone citypoint gelijk zijn aan nieuwe abonnementen..
Hmmm.... Ben vanmiddag nog wezen vragen in een Citypoint in Den haag, daar kreeg ik alleen korting op een nieuwe telefoon als ik mijn abbo wou verlengen.
Heb hier een vodafone 120 (loopt af) die ik wil verlengen voor 2 jaar naar een 200 met 2Mb GPRS. Kreeg daar op een Nokia 6230 maar zo'n 200 Euro korting.

Nu hebben we het niet 100% uitgezocht (ben me nog aan het orienteren), maar dat viel me toch wel tegen.

PSN-id: Chrasher

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06-2025
Verwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 20:42:
[...]

Yeh Joa :) ik denk even scoren natuurlijk. Maar inderdaad voel je vrij om naar een citypoint te gaan of contact op te nemen met 0800-1258 er zitten 24uur per dag mensen voor je klaar.

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Pagina: 1