Toon posts:

Reserator actief koelen

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Alle mede tweakers ,

ik ben de bezitter van een zalman reserator (prachtig ding) _/-\o_
maar nu is de reserator dus een passieve koeling omdat de vloeistof dus via de ribben z'n warmte kwijt raakt.
nu hoor je mij echt niet klagen maar ik zou hem graag toch actief laten koelen doormiddel van ventilators bv of een andere suggestie die natuurlijk welkom is.....

ook heb ik al transparante slangen en uv toevoeging gekocht na alle andere duizenden :O topics daarover gelezen te hebben.

het idee om de reserator toch actief te koelen kwam bij me op omdat het apparaat wel prachtig is maar natuurlijk toch vrij warm word dat voel je wel voor degene die er een heeft.

en by the way is de temperatuur die in de bios word aangegeven wel correct ?
is dat de core temp? hoe hoog zou die temperatuur ongeveer moeten zijn?

als je ook een reserator hebt hoor ik graag even wat ervaringen ik heb hem namelijk net nieuw

alvast bedankt

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-02 16:14
Nog welkom @ GoT! :D
Je zou deze vraag beter in dit topic kunnen stellen:
Zalman Reserator

Daarin zitten mensen met verstand van de reserator en met kennis van zaken.
Dus stel daar je vraag en je zal wellicht beter/gespicifeerder antwoord krijgen.
Suc6!

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Verwijderd

Topicstarter
hoezo welkom @GOT?

ben ik nieuw?8)7

trouwens nog bedankt voor de link dit is inderdaad het forum wat ik nodig had.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2004 19:48 ]

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-02 09:53

Haan

dotnetter

Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 19:44:
hoezo welkom @GOT?

ben ik nieuw?8)7
Aan je profiel te zien wel ja :?

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
ooh ja natuurlijk goed dat word ook bijgehouden maar ik heb al een account gehad maar werd gebanned for no good reason jammer was dat

maar ja nu kan ik weer lekker mee tweaken hihihihihi
:*)
thanks

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 19:50:
ooh ja natuurlijk goed dat word ook bijgehouden maar ik heb al een account gehad maar werd gebanned for no good reason jammer was dat

maar ja nu kan ik weer lekker mee tweaken hihihihihi
:*)
thanks
Word nu wel nieuwsschierig moet ik zeggen :P

Maar misschien een tafelventilator oid? Denk niet echt dat je makkelijk een gewone pc fan er kunt monteren ...

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

eeeuh had ik ook al gepost in de reserator topic... Zalman Reserator

Verwijderd

Bij de gamma is er een koelbox in de aanbieding voor € 34,- die op de sigarettenaansteker van de auto kan (is volgens mij 12v DC). Wellicht dat de resarator daar in te modden is?

Krijg je een mooie chiller. Over het geluidsniveau weet ik niets

Verwijderd

Topicstarter
die koelbox gaat lastig worden denk ik laat ik het maar weer eens iets makkelijker maken door die systeem van skull one te usen

reserator met xtra radiator achter de kast hangen kost me 50 tot 75 eurie ofso?

just 2 easy :Z

die uv verlichting spullejtes had ik al besteld dus nog ff afwachten

en dan bestel ik nog een radiator ergens wel prijzig opzich maar het gaat denk ik fantastisch werken reserator + actieve gekoelde radiator er tussen=reseratorator

:7

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2004 21:25 ]

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Misschien handig om aan te geven waarom je dit wilt? Het hele punt van die Reserator is toch dat je een stille (=passieve) koeling wilt???

Heb je problemen met je temperaturen?/vastlopers?

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij ben ik in de topic start aardig duidelijk geweest over het feit dat ik reserator toch nog aardig warm vond en het liever nog ff een stapje koeler wou hebben
dan hebben we het nog niet eens over het geknutsel om het technisch voor mekaar tekrijgen als er over koelbox word gesproken |:( ,leuk toch?

of ben je niet al te tweakerig ingesteld ofso ?

die hele watercooling heb ik ook puur voor de hobby want toen ik die coolermaster hyper6 op m'n 64-bitje had ging het ook allemaal prima maar nu ik dus de reserator heb ,heb ik in principe voor watercooling gekozen en wil ik het ook goed doen lijkt me :?

watercooling prima ik ben nog steeds blij dat ik er aan begonnen ben maar nu wil ik ook alleeeeeeesss Lezen en ga ook echt iets moois bouwen ====>>>>Uv spullen zijn allemaal dus al besteld volg je m?

</edit

ook is het zo dat ik al beetje aan zie komen dat ik de watercooling zometeen echt nodig heb niet omdat het nu zomer is en het wel chillt maar ook omdat mij broer(vxmv) deze zomer weer in nederland komt en via japan mogelijk wat leuke overclock spulle kan meeneme (daar liggen altijd leuke spullen op de beurzen)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2004 21:56 ]

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Misschien als je interpunctie gaat gebruiken... :P
Maar goed, is "warm" te warm?

Heb je nu specifieke vragen, want volgens mij gaat dit topic van hot naar her.

[ Voor 22% gewijzigd door Roamor op 10-08-2004 22:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
mischien van hot naar her kan ik je geen ongelijk in geven omdat ik op dit moment nog vol ideeen zit wat betreft de watercooling

het gaat mij dus ff om de reactie's en door verwijzingen/links naar andere watercool systemen

in de topic start heb ik dit ook neer gezet
:
en by the way is de temperatuur die in de bios word aangegeven wel correct ?
is dat de core temp? hoe hoog zou die temperatuur ongeveer moeten/mogen
zijn?

ik heb een amd 64 3000+ trouwens die draait nu nog netjes op 2,0Ghz want ik word senuwachtig van fsb clocken :X :?

mogelijk dat mijn broer via japan dus wat spullen meeneemt voor het overclocken dan heb ik die cooling ook nodig maar er schijnt in EU nog weinig multiplier clocken theorie bekend te zijn.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2004 22:24 ]

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02 23:24

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

je zou em in een koker van plexiglas kunnen plaatsen met bovenop een fan, zo kun je vrij effectief lucht langs de ribben af zuigen

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:38
AtomicShockwave schreef op 10 augustus 2004 @ 22:56:
je zou em in een koker van plexiglas kunnen plaatsen met bovenop een fan, zo kun je vrij effectief lucht langs de ribben af zuigen
^^ zelfde idee :)

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 21:50:
volgens mij ben ik in de topic start aardig duidelijk geweest over het feit dat ik reserator toch nog aardig warm vond en het liever nog ff een stapje koeler wou hebben
dan hebben we het nog niet eens over het geknutsel om het technisch voor mekaar tekrijgen als er over koelbox word gesproken |:( ,leuk toch?

of ben je niet al te tweakerig ingesteld ofso ?

die hele watercooling heb ik ook puur voor de hobby want toen ik die coolermaster hyper6 op m'n 64-bitje had ging het ook allemaal prima maar nu ik dus de reserator heb ,heb ik in principe voor watercooling gekozen en wil ik het ook goed doen lijkt me :?
Zet dan ding op V&A.. Als jij je drukt maakt om temps met zo'n setup ben je echt wazig bezig. Koop dan gewoon losse onderdelen als je zo serieus erover bent. Je had zo wel kunnen verzinnen dat passieve waterkoeling echt ruk temps geeft...

En na 3 posts ben ik er al uit waarom je gebanned was :/ Een nieuwe account maken mag btw niet ;)
watercooling prima ik ben nog steeds blij dat ik er aan begonnen ben maar nu wil ik ook alleeeeeeesss Lezen en ga ook echt iets moois bouwen ====>>>>Uv spullen zijn allemaal dus al besteld volg je m?
Nee sorry..

BalusC:
/handjevasthoud..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2004 23:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja he....

dit is dus geen nieuw account dat is het em

en wat bedoel je met losse onderdelen voordat we weer even produktief zijn.
wat bedoel je met op v&a zetten?

ik vraag me nog steeds af wat normaal gesproken de temps moeten zijn bij mijn setup en wat grens ongeveer is ?
graag reactie van mensen met enigzins dezelfde setup?

sorry voor de noob vragen....en ik had inderdaad wel ff kunnen bedenke wat de temp gevolgen zouden zijn

"NU" maak ik me nog niet soooo druk met deze setup nee ,maar als zometeen blijkt dat er wel weer manieren zijn op een newcastle te unlocken ben ik qwa koeling vast voorzien.
daarbij komt nog dat ik de meeste produkten in 1 keer besteld heb.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2004 23:10 ]

Verwijderd

No offence, maar als je deze vragen nog moet stellen kun je beter je hele systeem op V&A zetten en een Dell ofzo kopen :+

V&A vind je hier:
http://www.tweakers.net/aanbod

3 kansen om te gokken wat V&A nou is ;)

Geen nieuwe account zegtie |:( :
"Geregistreerd op Saturday 07 August 2004 23:22 "

Nee die is oud natuurlijk..

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2004 23:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja nieuw maar ik weet wat jij met nieuw bedoelt alleen dat word wel even met het GOT zelf even overlegt hoe dat zit met m'n vorige account

maar dat hoef ik jou niet meer uit te leggen gelukkig....

ik vraag de temps alleen voor straks als ik het systeem wil klokken bv .....en ik wil graag reactie over wanneer jij je zorgen zou maken als de cpu warmer gaat worden , wat vind jij de grens wanneer er iets aan de koeling moet gebeuren of dat je te ver aan het klokken bent ,
begrijp je?

dus das verder niet lullig bedoelt ofso

ik kan het wel toelichten dit account is net "nieuw" he maar mijn computer ook die staat hier nu ook sinds een maand ong. voor die tijd ben ik een periode door omstandigheden uit het computer "circuitje" geweest.

nu heb ik dus een nieuwe pc en heb ik dus wel ff wat noob vraagjes af en toe omdat ik niet meer helemaal op de hoogte ben van de nieuwste shit uiteraard
weet ik ook niet zo of de temps tegenwoordig anders liggen als toen dus vraag ik het ff van tevoren

beetje duidelijk? :?

dat het niet is duidelijk waarom ik die Uv spullen had besteld kan ik ook maar slecht begrijpen ik werk overdag al met computers s'avonds doe ik het voor de hobby/fun
,wie niet?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2004 00:16 . Reden: omdat vxmv het er mee eens dat het weer een kontverhaal word ]

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 23:43
Als het goed begrijpt wil je gaan overclocken....

Als je CPU te warm wordt merk je dat venzelf wel, maar waarom heb je een Reserator gekocht als je wilt OC-en? Het is een goede vervanging voor stock cooling, maar niet als je gaat overclocken.

Dan had je beter een high-end traditionele waterkoelsetup kunnen nemen.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Er is al een topic over de resorator: Zalman Reserator
't lijkt me beter als we het een beetje centraal houden, dus voor vragen/ideeen gewoon in bovenstaand topic posten.

En verder zijn clones hier inderdaad niet de bedoeling!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.