Toon posts:

pc + muis wordt traag en hapert - WinXP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik niet zeker weet waar mijn probleem aan ligt, kan het zijn dat ik dit in de verkeerde forum plaats.

Mijn pc wordt af en toe zeer traag, en meestal gebeurt dit net 0.1 sec voor er een 'geluid' komt. Ik kan me nog herrineren dat er zoiets was met de Sounblaster live, en die heb ik dus. Maar daarentegen als ik een programma op wil starten, gaat mijn muis haperen, en wordt de pc automatisch ook erg traag. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen??

AMD 2200
Sound Blaster Live!
512 MB RAM
Windows XP SP 1

Verwijderd

Topicstarter
niet dus??? :(

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

E-Vix

Nu met sneeuw!

Na 4 uur nog geen reactie, en meteen al kicken? Volgens mij mag je pas na 24 uur je topic kicken. En je hoeft niet meteen boze smilies te gaan plaatsen als er nog niemand een reactie heeft gegeven hoor.

Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd?
Heb je al naar je drivers gekeken?
Heb je vlak voor dat het probleem begon nog software en/of hardware geinstalleerd?
Heb je je page file soms uit gezet?
Heb je nog harde schijf ruimte over?
Heb je hardware conflicten?

Kortom...Iets meer info graag.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022
Er is een probleem met via chipset en de soundblaster live. Ik kan zo niet zien of je idd een via-chipset hebt, maar als je er een hebt is het waarschijnlijk een kt333. Daarvoor is een patch, genaamd latency patch. Als je hierop zoekt kun je genoeg informatie vinden over dit probleem.

Verwijderd

Je zit niet helemaal goed hier, ik move hem naar Overige Hardware

Kicken mag niet tenzij er langer dan 24 uur verstreken is zie ook de policy: Policy: Alle regels die op het forum gelden

Verwijderd

Topicstarter
cool_zero schreef op 11 augustus 2004 @ 12:23:
Er is een probleem met via chipset en de soundblaster live. Ik kan zo niet zien of je idd een via-chipset hebt, maar als je er een hebt is het waarschijnlijk een kt333. Daarvoor is een patch, genaamd latency patch. Als je hierop zoekt kun je genoeg informatie vinden over dit probleem.
Ik heb een via chipset.. Ik zal even zoeken naar de latency patch. Bedankt!!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand nog meer ideeen waar dit aan kan liggen? Latency patch heeft niet geholpen, en het is echt zwaar irritant!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 oktober 2004 @ 18:34:
Heeft er iemand nog meer ideeen waar dit aan kan liggen? Latency patch heeft niet geholpen, en het is echt zwaar irritant!
Niemand?? :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit probleem nog steeds.

- Ik heb geen hardware conflicten
- Ik heb het probleem al sinds ik deze pc heb
- Ik heb een VIA chipset met sound blaster live, en de latency patch geinstalleerd.
- Ik heb genoeg ruimte
- Alle drivers zijn updated

Ik weet echt niet waar het aan kan liggen. Waarschijnlijk iets met mijn chipset en soundblaster, maar de latency patch heeft niet geholpen. Ik weet alleen niet of mijn page file uitstaat, ik weet niet hoe ik dat kan checken, zou het misschien daaraan kunnen liggen?

Elk idee is welkom. Ik kan zo ook geen spelletjes spelen, want dan wordt ie ook erg traag.

Bedankt

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2004 19:01 ]

Verwijderd

Is het opeens gekomen? Nadat je wat geinstalleerd had ofzo? Of was het altijd al? Misschien eens een herinstal? Of defraggen? Of spyware?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het al sinds ik deze pc heb. Is altijd al zo geweest dus. Ik scan elke dag op ad en spyware, dus daar kan het niet aan liggen denk ik. Defragmenteren hoeft ook niet, want in het begin deed ie ook zo toen er bijna niets aanwezig was op de HD.

Verwijderd

Hen je de nieuwste drivers??
heb je ondertussen sp2?
Misschien de kaart deinstallen en overnieuw installen?

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
HD per ongeluk op PIO ipv dma?

Met andere woorden, zit er een 80 aderige kabel aan je hd's?

[ Voor 53% gewijzigd door Banshee op 13-12-2004 19:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Banshee79 schreef op maandag 13 december 2004 @ 19:43:
HD per ongeluk op PIO ipv dma?

Met andere woorden, zit er een 80 aderige kabel aan je hd's?
80 aderige kabel?? Ik heb gewoon een normale kabel wat altijd gebruikt wordt..

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
Dit is een 40 pin kabel:

http://lighthouse.tamucc.edu/dnrpub/2003/cube/40pin.jpg

En dit is een 80pin kabel:

http://www.cablesnmor.com/thn/tn_ata66.jpg

Zoals je kan zien zitten die aders dichter bij elkaar.

Als je de bovenste kabel gebruikt gaan je schijven niet meer op udma.

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 19:05
Heb je wel de nieuwste via 4in1 hyperion drivers geinstalleerd? Die lossen dit soort problemen vaak op.
http://www.viaarena.com/?PageID=2

[ Voor 15% gewijzigd door Dekaasboer op 13-12-2004 20:26 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

Verwijderd

Lijkt me ook een driver probleem of spyware scan je ook in de veilige modus.

Verwijderd

Topicstarter
Dekaasboer schreef op maandag 13 december 2004 @ 20:25:
Heb je wel de nieuwste via 4in1 hyperion drivers geinstalleerd? Die lossen dit soort problemen vaak op.
http://www.viaarena.com/?PageID=2
yep geinstalleerd. Maar niet opgelost. spyware gescand ook in veilige modus.. Ik moet er maar mee leren leven denk ik :'(
Pagina: 1