Toon posts:

Ik zie alleen maar zwart/wit!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn camera heb aangesloten op mijn videokaart (asus v6600) en ik ga dan afspelen in asus live dan zie ik alleen maar zwart wit beeld. Hoe komt dit? weet iemand hoe ik kan instellen dat ik ook kleur krijg?

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:53
S-Video ingang gebruikt?

Verwijderd

Topicstarter
jah
kan dat niet in kleur dan?
en hoe moet ik dan wel kleur krijgen?

• UTMachine
Niet direct je S-Video gebruiken, maar via de Din-aansluiting (geel aansluiting'tje). Dan zou het goed moeten werken...

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik heb geen gele aansluiting in mijn camera zitten. Ik heb wel bij mijn videokaart een snoertje waar je een geel snoetje in moet doen en dan zo een s-video stekker uit komt. Hoe moet ik het dan doen?

• UTMachine
Die ene kabel moet je hiervoor gebruiken en wat voor soort aansluiting zit er op je camera? een s-video of DIN?

Verwijderd

Topicstarter
een s-video
en nog een paar
1 voor mic
boven 1 staat audio/video (kan een klein stekkertje in)
ook nog dv out maar daar moet een hele vage stekker in en voor headphone enzo.

• UTMachine
Dan heb je een probleem :'( Ik weet alleen niet of een S-video => Din aansluiting voor je camera zal helpen (denk het niet), maar je kan allicht proberen!!

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik zou eigenlijk een din uitgang oop mijn video moeten hebben?

• UTMachine
Dan weet ik zeker dat het werkt, ik had ook problemz met mijn S-Video aansluiting... Met de DIN was het geen problem meer :)

Verwijderd

Topicstarter
shit
wat ik net zei dat ik een din naar s-video had klopt niet die s-video (die geen s-video is) lijkt er erg op maar heeft een iets ander stekkertje.

• UTMachine
Bij je ASUS v6600 Deluxe zit zo'n Din => S-Video (video-in)... Zag het net in de handleiding, ik heb ook zo'n ding >:)

Verwijderd

Topicstarter
ja die heb ik maar meot je maar eens goed naar dat snoertje kijken die pas (bij mij) niet die s-video uitgang van mij camera.

Verwijderd

Topicstarter
hij past wel in mijn video kaart.

• UTMachine
Dat snoer'tje moet wel in je Asus, maar anders moet je is de handleiding van je camera erop naslaan... Misschien staat daar nog iets zinnigs in (you never know :)

Verwijderd

Topicstarter
Maar als ik dat ding op mijn asus aansluit wat het ik er dan aan? Dat gele stekkertje wat er dan uit komt (met verlengstuk) past niet in mijn camera.

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-08 21:28

MaxxMark

HT is Tof!

wat jullie DIN noemen is een female tulpstekkertje (ehm..) en dat (gele)videokabeltje noemt men over et algemeen een Composite (composiet) kabeltje! dit geeft "redelijk beeld" maar S-Video is beter omdat de kleurkanalen en contrast/brightness kanalen apart zijn gehouden! als je SVIDEO poort ene Z/W signaal geeft betekend dit dat je camera/videorecorder/input/output apparaat GEEN s-video support!

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik het volgende geprobeerd:
als ik van mijn camera naarde tv zend dus dat ik mijn beelden op de tv afspeel daarvoor heb ik een stekkertje in mijn camera hij gaat in het gaat met audio/video erboven. dat draad splitst in 3 draden met de kleuren rood geel en wit. ik heb nu dat witte draadje in die "converter gedaan" geel erin s-video eruit. nu geeft hij nog steeds zwart wit!

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt ik moest wat bij de settings veranderen.
Maar dank jullie wel voor jullie hulp!

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand ook nog hoe ik het geluid erbij krijg?

• Kenx
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Kenx

Uchuujinsan

Geluid moet je via je geluidskaart doen...

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het zoals het kan.

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt,
ik ga nu eerst lekker slapen :)
en dan probeer ik morgen verder.

Verwijderd

tjezus wat een gedoe zeg !

Zet je camera op PAL, en zet je kaart op PAL !

thats it.
Pagina: 1