DC++ "Hashing"

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• StarWars
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-11-2025
heeft iemand enig idee hoe je in dc++ 0.401 en hoger hashing van files kan uitzetten of nog meer vertragen dan 1 mb/s, kan dit met een script of commandline ? ik heb mij suf gezocht... gaarne reacties :)

hopla

• StarWars
helemaal niemand :/ :'( , ik delete nu gewoon mijn hash .dat enzo... dit alles omdat enkele "evil" USA instanties tegenwoordig hubs scannen n.a.v. hashcodes ffs :(

hopla

• StarWars
*shop*

jammer dat er nog steeds geen reactie is, en dat de "ernst" van deze zaak niet word ingezien ;), ik snap dat het makkelijk zoekt met gebruik van hashes als iemand b.v. de file heeft gerenamed... maar die 20 extra zoek resultaten wegen niet op tegen de intimiderende spam van sommige instanties :), anyweg, ik ben aan het proberen een externe oplossing te vinden door een batch bestand ofzo... maar ik ben nog niet zo goed in scripting/programmen, dus vandaar deze schop voor iemand die een idee heeft enzo :)

hopla

• Hax0r3d427
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-08 11:50
Heb je al in Settings>Advanced tab Max Hash Speed> waarde als 0 al geprobeerd?

http://hax0r4d.serveuser.com/Support/Image/png.aspx.png

Verwijderd

Het is geen oplossing maar je zou kunnen proberen om ODC te gebruiken. Ik heb net even getest en deze cliënt hasht geen files i.t.t. DC++ :)

• StarWars
Hax0r3d schreef op 13 augustus 2004 @ 11:26:
Heb je al in Settings>Advanced tab Max Hash Speed> waarde als 0 al geprobeerd?
yep en als je 0 invult gaat ie weer volgas hashen :'(

hopla

• StarWars
Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 11:36:
Het is geen oplossing maar je zou kunnen proberen om ODC te gebruiken. Ik heb net even getest en deze cliënt hasht geen files i.t.t. DC++ :)
DC++ > ODC , om terug te gaan naar ODC zou verstrekkende negative gevolgen hebben m.b.t. mijn persoonlijke welzijn :*)... :+

[ Voor 6% gewijzigd door StarWars op 13-08-2004 12:06 ]

hopla

Verwijderd

Waarom zou je hashing willen uitzetten? Het kost inderdaad enige tijd voordat alle files gehashed zijn, maar dit weegt niet op tegen de voordelen die er zijn.

>> Hashed files zijn goede files, ook al geef je ze een andere naam iedereen kan ze identificeren.
>> Door middel van hashed files is er (in de toekomst) multisource downloading mogelijk.
>> Ook magnet URL's zijn mogelijk dmv hashed files.
helemaal niemand , ik delete nu gewoon mijn hash .dat enzo... dit alles omdat enkele "evil" USA instanties tegenwoordig hubs scannen n.a.v. hashcodes ffs
Dan weet je toch meer als mij. Bovendien waarom zou je daarover druk maken?? :? Anyway als je HashData.dat blijft wissen dan komt het hashen natuurlijk nooit klaar, omdat DC++ denkt dat er geen Hash database is.

Maar goed als je per sé niet wilt hashen dan moet je er voor zorgen dat je DC++ 0.307 (daar is hashen een optie) of lager krijgt (daar is helemaal geen sprake van hashing). Echter de meeste hubs gaan langzaam over het alleen toestaan van clients die hashing ondersteunen. Dus vroeg of laat zal je er niet onderuit komen.

En als iedereen nou nog in RAR zou sharen en een SFV check zou doen, was het helemaal een perfecte wereld. ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2004 11:55 ]

• StarWars
ehm, de reden waarom :

diverse buitenlandse instanties, zijn DC++ op de schop aan het nemen omdat dit eigelijk een van de beste p2p netwerken is, sharen in een door admins gecontroleerde omgeving, sinds dat er steeds meer gebruik word gemaakt van hashes, downloaden de door hun ingehuurde maatschapijen zelf files, pakken de hashcode vervolgens connecten ze naar alle drukke hubs, zoeken ze op de ... jawel... hascode, en BAM!!! gebruikers die dezelfde hashcode hebben zijn de pineut, ip adressen worden even door een filter gehaald om te kijken waar en van welke ISP het ip adres is, en dan mailen ze dat naar jouw provider "abuse@een_provider.??" die deze vervolgens weer naar jouw doorstuurt, niet echt fijn, daarbij komt dat in mijn ervaring de hashcode maar weinig voordeel op levert m.b.t. tot het aantal zoek resultaten. B)

[ Voor 5% gewijzigd door StarWars op 13-08-2004 12:05 ]

hopla

• Hax0r3d427
Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 11:49:

>> Door middel van hashed files is er (in de toekomst) multisource downloading mogelijk.
Multisource downloading is nu al mogelijk. Zijn paar clienten die dat kunnen.
Revconnect en StrongDC zijn er 2 van ze.

• StarWars
Hax0r3d schreef op 13 augustus 2004 @ 12:10:
[...]

Multisource downloading is nu al mogelijk. Zijn paar clienten die dat kunnen.
Revconnect en StrongDC zijn er 2 van ze.
Azureus Bittorent client heeft ook een optie "add hashes for other networks (like: gnutella2, eDonkey2000)

(staat standaard aan trouwens hmmm ?! 8)7 )

hopla

Verwijderd

Yups, maar je wilt wel natuurlijk dat de files zonder corrupties zijn. Die clients gaan uit van dezelfde naam en grootte van het bestand. Echter dit hoeft niet te betekenen dat de inhoud tot op de byte hetzelfde is. En ik had het over de normale DC++ client ;).

Anyway starwars, dat is echt niet iets om je druk over te maken. Ik heb dat verhaal in meerdere (OP)-Hubs gecheckt. Niemand wist van iets. Btw het is in NL legaal een thuiskopie te hebben.

• Hax0r3d427
Revconnect en StrongDC zijn dc++ clienten. Maare vrees dat ze op bijna alle hubs verboden zijn wegens speeldlimitting option.

• the_bbk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Je kunt natuurlijk ook terugstappen naar ene 3.x-versie, die hebben als ik het goed heb, nog geen hash-functionaliteit...

• StarWars
the_bbk schreef op 13 augustus 2004 @ 18:24:
Je kunt natuurlijk ook terugstappen naar ene 3.x-versie, die hebben als ik het goed heb, nog geen hash-functionaliteit...
nogmaals dat is niet de bedoeling van deze thread:) , er is vast een betere oplossing, en de 3XXX versie van DC++ crashte nogal vaak zegmaar ;)

hopla

Verwijderd

Dan moet ik je helaas teleurstellen. Als je 0.401 of hoger wilt gebruiken ontkom je niet aan hashing of je moet de source downloaden en zelf de code veranderen. Anders is er geen mogelijkheid.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:14

heuveltje

KoelkastFilosoof

StarWars schreef op 13 augustus 2004 @ 12:04:
ehm, de reden waarom :

diverse buitenlandse instanties, zijn DC++ op de schop aan het nemen omdat dit eigelijk een van de beste p2p netwerken is, sharen in een door admins gecontroleerde omgeving, sinds dat er steeds meer gebruik word gemaakt van hashes, downloaden de door hun ingehuurde maatschapijen zelf files, pakken de hashcode vervolgens connecten ze naar alle drukke hubs, zoeken ze op de ... jawel... hascode, en BAM!!! gebruikers die dezelfde hashcode hebben zijn de pineut, ip adressen worden even door een filter gehaald om te kijken waar en van welke ISP het ip adres is, en dan mailen ze dat naar jouw provider "abuse@een_provider.??" die deze vervolgens weer naar jouw doorstuurt, niet echt fijn, daarbij komt dat in mijn ervaring de hashcode maar weinig voordeel op levert m.b.t. tot het aantal zoek resultaten. B)
en als je niet hashd dan zoeken ze wel op filenaam.
overigens zou dat de eerste keer zijn dat chello op een abuse melding reageert :)

overigens vind ik dat hashen ook behoorlijk iritant
mijn bak is de eerste 2 dagen van campzone alleen maar aan het hashen geweest |:(

maar ik heb onder advanced nergens een optie kunnen vinden om het te vertragen, zit dat alleen in de nieuwste versie ofzo :?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Ik vind dat je een keuze moet maken: hashing aan of geen direct connect meer gebruiken. Het is enorm handig en het helpt DC vooruit.

Ik heb een middelmatige compu (1800+) en nooit last van hashing (DC++ 0.401). Hoe komt dat dan?

Bovendien mag je geen illegale software delen. Ik vind het daarom nogal krom om hier hulp te vragen om dit toch te doen.

• Coolhva
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-08 11:05

Coolhva

Dr. Zero Trust

hashing bij DC++ hebben ze naar mijn mening echt heeel erg slecht gedaan.
Op CZ duurde het toch wel 5 minuten voordat hij opstarte (met ongeveer 700 a 800 GB aan shared data).

Hashing kan zoals gezegd niet uitgeschakeld worden. Logisch eigenlijk want Hashing heeft eigenlijk geen nadelen.

Wat jij als reden opgeeft is eigenlijk geen reden want aan de filename kunnen ze al wat afleiden, maar als ze het downloaden van je dan zien ze toch dat het van hun is.

• StarWars
Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 12:16:
Ik vind dat je een keuze moet maken: hashing aan of geen direct connect meer gebruiken. Het is enorm handig en het helpt DC vooruit.
even terug lezen voor je replied.
Ik heb een middelmatige compu (1800+) en nooit last van hashing (DC++ 0.401). Hoe komt dat dan?
omdat een hoop mensen gebruik maken van een thuisservertje b.v. in samenwerking met networked drives, ga je dus hashen via het netwerk...
Bovendien mag je geen illegale software delen. Ik vind het daarom nogal krom om hier hulp te vragen om dit toch te doen.
hoe langer je post duurt, hoe meer ik het idee krijg dat jij alleen replied om een beetje te trollen, reageer dan niet, trouwens het woord illegale software is hier nu voor het eerst gevallen, juist ja door jouw, jij deelt zeker je eigengemaakte homevideo's B) , als je de regels een beetje kent weet je dat op GOT helemaal niet over illegale software gesproken mag worden en dat heb ik dus ook niet gedaan, dus ga niet een beetje de boel op zitten stoken. :(

hopla

• StarWars
Coolhva schreef op 14 augustus 2004 @ 14:18:
hashing bij DC++ hebben ze naar mijn mening echt heeel erg slecht gedaan.
Op CZ duurde het toch wel 5 minuten voordat hij opstarte (met ongeveer 700 a 800 GB aan shared data).

Hashing kan zoals gezegd niet uitgeschakeld worden. Logisch eigenlijk want Hashing heeft eigenlijk geen nadelen.

Wat jij als reden opgeeft is eigenlijk geen reden want aan de filename kunnen ze al wat afleiden, maar als ze het downloaden van je dan zien ze toch dat het van hun is.
Hoi :)

tis echt op hashes wat ze zoeken, op filenames is voor "hun" ook te veel moeite aangezien 1 bepaalde file b.v. wel in 20 verschillende namen word aangeboden, er zijn wel bepaalde .xml files waar je de hashcode handmatig kan aanpassen maar dat is ook maar een lapmiddel... word vervolgd.... :/

hopla

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:58
Wat mij vooral stoort aan het hashen is dat hij het niet slechts 1x doet :(
  1. 500gb op fileservertje: hoppa 500gb hashen. Okee, kan.
  2. 100gb downloaden -> gaat hij hashen. Okee, controleren of de download goed is gegaan.
  3. Ik laat het niet in de complete map staan dus begin ik alvast met sorteren -> staat in een andere map -> weer hashen
  4. Mijn lokale schijf staat vol, dus ik move het naar mijn fileserver -> WEER hashen
  5. Serie complete gekregen, verander de mapnaam of ik verplaats het -> WEER hashen
  6. Alle namen consistent maken -> WEER hashen. Filesize/time/etc blijft gelijk, filename veranderd...
3 t/m 6 kan per file ooit meerdere keren voorkomen...

Mag dat 'Welke file zal ik nu eens gaan hashen??'-algoritme alstublieft IETS intelligenter aub?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
StarWars schreef op 11 augustus 2004 @ 11:17:
helemaal niemand :/ :'( , ik delete nu gewoon mijn hash .dat enzo... dit alles omdat enkele "evil" USA instanties tegenwoordig hubs scannen n.a.v. hashcodes ffs :(
En waarom zou jij je daar druk om moeten gaan maken?

Die "evil" USA-instanties zijn USA-instanties en hebben hier geen eens jurisdictie. Die mailtjes die ze naar jou of je provider sturen zijn dan ook totaal niet rechtsgeldig. Het zegt dan ook al genoeg dat sommige providers er voor kiezen dergelijke mailtjes meteen te deleten in plaats van ze door te sturen naar de klant, aangezien ze gewoon waardeloos zijn.

• StarWars
Genghis Khan schreef op 14 augustus 2004 @ 17:26:
[...]

En waarom zou jij je daar druk om moeten gaan maken?

Die "evil" USA-instanties zijn USA-instanties en hebben hier geen eens jurisdictie. Die mailtjes die ze naar jou of je provider sturen zijn dan ook totaal niet rechtsgeldig. Het zegt dan ook al genoeg dat sommige providers er voor kiezen dergelijke mailtjes meteen te deleten in plaats van ze door te sturen naar de klant, aangezien ze gewoon waardeloos zijn.
je hebt helemaal gelijk natuurlijk :), maarja er moest maar is zon gek opstaan in nederland he, of BRAIN zou maar eens aspiraties krijgen, gelukkig waren alle mailtjes naar mij volkomen onterecht O-), maar bottomline hascodes doen meer kwaad dan goed imo.

[ Voor 7% gewijzigd door StarWars op 14-08-2004 18:07 ]

hopla

• StarWars
Paul Nieuwkamp schreef op 14 augustus 2004 @ 17:22:
Wat mij vooral stoort aan het hashen is dat hij het niet slechts 1x doet :(
  1. 500gb op fileservertje: hoppa 500gb hashen. Okee, kan.
  2. 100gb downloaden -> gaat hij hashen. Okee, controleren of de download goed is gegaan.
  3. Ik laat het niet in de complete map staan dus begin ik alvast met sorteren -> staat in een andere map -> weer hashen
  4. Mijn lokale schijf staat vol, dus ik move het naar mijn fileserver -> WEER hashen
  5. Serie complete gekregen, verander de mapnaam of ik verplaats het -> WEER hashen
  6. Alle namen consistent maken -> WEER hashen. Filesize/time/etc blijft gelijk, filename veranderd...
3 t/m 6 kan per file ooit meerdere keren voorkomen...

Mag dat 'Welke file zal ik nu eens gaan hashen??'-algoritme alstublieft IETS intelligenter aub?
ja het is echt een ramp, 100 GB hashen, vervolgens plaats je ze 1 niveau lager in een mapje of zo, en bam daar gaat ie weer, thuisnetwerk zwaar overbelast, mijn router stuurt mij ook abuse emails sindsdien :+

hopla

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:14

heuveltje

KoelkastFilosoof

StarWars schreef op 14 augustus 2004 @ 18:08:
[...]

ja het is echt een ramp, 100 GB hashen, vervolgens plaats je ze 1 niveau lager in een mapje of zo, en bam daar gaat ie weer, thuisnetwerk zwaar overbelast, mijn router stuurt mij ook abuse emails sindsdien :+
als je dat al erg vond
op cz had ik +- 1TB aan data. daar heeft me amd1200 al 2 dagen lopen hashen
vervolgens zet ik er een disk bij waardoor een raid array 1 letter opschuift.
en vervolgens gaat dc++ alles op die array (600GB) opnieuw hashen, alleen omdat de driveletter verandert is |:(

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001

Bananenplant

Blocking YOUR ads since 2005

naja, ik weet niet hoe je dat anders wilt doen.... hoe kun je nou checken of een hash klopt met een file waarvan je niet weet wat ie is? juist, die file door die hash halen en kijken of ze gelijk zijn. de enige manier om dat te omzeilen is dat je in de directory met je meuk metadata zet in een hidden directory ofzo, maar daar word je ook niet blij van. overigens zou dat wel betekenen dat je op je fileserver kan gaan hashen die die metadata wegschrijft zodat je niet meer met dat netwerkgedoe zit.

een andere manier is om die DC-client in je file manager te integreren ofzo. of DC++ zelf als file manager gebruiken, dan kan ie alle operaties die je op die files uitvreet gelijk bijhouden in z'n interne database en dan is dat hashen dus niet aldoor nodig.

overigens kan ik me wel inbeelden waarom hashen verplicht is, anders zou je als je geen zin hebt up te loaden je files onzinnamen kunnen geven. verder hoor je natuurlijk alleen p2p te gebruiken voor legale content natuurlijk ;) .

[ Voor 34% gewijzigd door Bananenplant op 15-08-2004 01:31 ]

VVD. Maakt crises erger 🏚️ .
Zucmantaks, nu 💰 !
De mythe van de zelfredzame burger 🦄 .

• Paul
Mwoah, als je alleen de locatie veranderd, waarbij de filename, de filesize, de create time en de last write time gelijk blijven mag DC er van mij wel vanuit gaan dat het dezelfde file is :+

Als dan ook de filename nog eens 20% mag veranderen ofzo (zelfde algoritme als ze hier op het forum gebruiken, dus niet simpel een char-match) waarbij hij de vorige filename niet meer kan vinden, zou je al heel veel hashen vermijden.

Ik heb op Campzone nog geen 50gb via ftp gegaan maar die zullen we ruim nemen, we zullen het gamen heel ruim pakken op ook 100gb (dat haal je dus echt nooooi :P), een paar keer bestanden van mijn lokale schijf naar het netwerk gezet en de rest is dan allemaal DC, meer heb ik niet gedaan op Campzone. Ik had op deze windows install voor campzone geen dc gebruikt (wel laten hashen, niet gedownload oid), en geen du-meter. Tevens had ik lokaal lege schijven, daar staat nu, na campzone, 350gb op.

du-meter stond na campzone op 7 TB, DC op 1.9 TB upload en 700gb download.
100 GB games, 100 GB ftp, 700-350 GB naar fileserver.
7 - 1,9 - 0.7 - 0.1 - 0.1 - 0.35 = 3.85 TB 'missend' dataverkeer.

Hmm, ik heb begin campzone zo ongeveer 300gb van de fileserver naar lokaal gezet omdat die het meest geleeched werdt en dan niet meer van mijn fileserver zou hoeven komen, en voor de rest is 50% van mij uploads van de fileserver gekomen.
3.85 - 1.3 = 2.55 TB missend verkeer.

Ik ben met 500 GB op campzone aangekomen, uiteindelijk met 1.13 TB vertrokken. Daarvan staat 350gb lokaal, 350 GB naar de fileserver gegaan en onderweg wat dubbelen verwijderd. Die 350 GB die er is bijgekomen heeft hij dus 7.3x gehashed toen het eenmaal op de fileserver stond :X

Worden we nog voorzichtiger, komt 75% van de uploads van de fileserver af en heeft hij die 500 GB waar ik mee kwam voor de gein ook nog eens gehashed, dan heeft hij die 350 GB dus nog (3.85 - 1.5 - 0.3 - 0.5) / 0.35 = 4,4 keer gehashed.

Ik kan een logparser zoeken / schrijven voor DC++ (ik heb een system.log van 10mb aan campzone overgehouden) maar ik denk dat ik mijn punt wel duidelijk heb gemaakt. DC hashed te veel :P

Disclaimer: Ik heb alleen home-made vakantiefilmpjes en Campzone foto's ge-up en -download ;)

Rhàshan - Aditu Sunlock

• Bananenplant

Bananenplant

Paul Nieuwkamp schreef op 15 augustus 2004 @ 02:18:
Mwoah, als je alleen de locatie veranderd, waarbij de filename, de filesize, de create time en de last write time gelijk blijven mag DC er van mij wel vanuit gaan dat het dezelfde file is :+

Als dan ook de filename nog eens 20% mag veranderen ofzo (zelfde algoritme als ze hier op het forum gebruiken, dus niet simpel een char-match) waarbij hij de vorige filename niet meer kan vinden, zou je al heel veel hashen vermijden.
dat eerste is wel toepasbaar op een directory, ja. dat tweede niet. hoe ga je dat doen als files onderling binnen die marge van 20% vallen :+ ?

Zucmantaks, nu 💰 !

• Paul
ucchan schreef op 15 augustus 2004 @ 02:24:
[...]

dat eerste is wel toepasbaar op een directory, ja. dat tweede niet. hoe ga je dat doen als files onderling binnen die marge van 20% vallen :+ ?
Met dezelfde filsize, de diverse datums en hij kan de file met de naam zoals hij in de db staat niet meer vinden? Lijkt me een HEEL kleine kans :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

• Bananenplant

Bananenplant

maar verandert de modification date niet als je de file een andere naam geeft, of ben ik nu erg dom :?

Zucmantaks, nu 💰 !

• Paul
Net even getest, veranderd niet :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

• SebasFM
  • Laatst online: 13:55

SebasFM

BOFH

StarWars schreef op 10 augustus 2004 @ 18:14:
heeft iemand enig idee hoe je in dc++ 0.401 en hoger hashing van files kan uitzetten of nog meer vertragen dan 1 mb/s, kan dit met een script of commandline ? ik heb mij suf gezocht... gaarne reacties :)
Slecht nieuws voor je dan. In de changelog van versie 0.4032 staat onderaan vermeldt:
DC++ will only share files that HAVE BEEN HASHED!
Dus met 0.4032 zou je zonder hashing geen hub meer inkunnen.

• StarWars
SebasFM schreef op 15 augustus 2004 @ 18:58:
[...]

Slecht nieuws voor je dan. In de changelog van versie 0.4032 staat onderaan vermeldt:

[...]

Dus met 0.4032 zou je zonder hashing geen hub meer inkunnen.
tenzij iemand op het idee komt een bepaalde .xml file te openen en wat onschuldige getallen en cijfertjes te wijzigen O-) of een programmetje maakt die je file locatie e.d. even in leest en er zelf even een fijne rij van getalletjes en lettertjes verzint en deze weg schrijft in de bepaalde .xml file zoals genoemd hier boven, in de juist format enzo, de mens is van nature lui ;).

/me mwa mwa muhhahahahah :+

[ Voor 4% gewijzigd door StarWars op 16-08-2004 07:03 ]

hopla

• Bananenplant

Bananenplant

yeah, straks doet iedereen dat en is er weer een reden minder om piraterij aan te pakken :o

Zucmantaks, nu 💰 !

Pagina: 1