Toon posts:

terminal server client hoe ?

Pagina: 1
Acties:
  • 322 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik heb terminal server windows 2003 geinstalleerd
intern kan ik remote desktop connecteren via mijn xp -pro
maar hoe kan ik vanaf de buitenkant van de router connecteren
de router config staat goed port 3389 wordt doorverwezen naar mijn ip van de server
welke software moet ik gebruiken zodat ik het ip van de router kan instellen
in remote desktop soft kan dat blijkbaar niet

• Longlegg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-04-2022

Longlegg

Danoontje POWERRRRR

serieus, heb je zelf ENIG idee wat je nu hebt neergezet ?.. graag ff je OP opnieuw, want ik word er niet veel wijzer van..

Specs

Verwijderd

Topicstarter
hey longlegg

wel wat moet ik doen omvia het internet te connecteren op mijn server

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-12-2025
Gokje:
Je weet niet wat je externe (publieke) IP-adres is?

In dat geval eerst naar: www.whatismyip.com
En dan voor het gemak naar www.dyndns.org

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

• Longlegg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-04-2022

Longlegg

Danoontje POWERRRRR

Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 18:20:
hey longlegg

wel wat moet ik doen omvia het internet te connecteren op mijn server
met het programma 'remote desktop' of 'extern bureaublad' verbinding maken. Door in het invoerveld je externe ipadres in te voeren en op verbinden te klikken.

Specs

Verwijderd

Topicstarter
longlegg

is het niet meer dan dat ik kan inplaats van de servernaam die ik nu gebruik intern het ipadres plaatsen van mijn router wan kant natuurlijk ?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 18:25:
longlegg

is het niet meer dan dat ik kan inplaats van de servernaam die ik nu gebruik intern het ipadres plaatsen van mijn router wan kant natuurlijk ?
als je de juiste portmapping hebt gemaakt (3389 naar binnen naar je server) dan gaat dat werken ja

heb je dat uberhaubt al wel geprobeerd alvorens je deze vraag hier neerzet :?

A wise man's life is based around fuck you

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 18:25:
longlegg

Hoe bedoel je dit precies :?

In ieder geval is het erg simpel. Die poort forwarden naar het ip van je server. Daarna extern connecten op je wan-ip. Voor de rest hoef je niets te doen. Als het niet werkt ligt het niet aan jou , maar ws aan de internetconnectie die je extern gebruikt. Als je bijvoorbeeld vanaf werk/school connect kan het zijn dat die poort gewoon geblocked is...

Raku

• Vunzz
zwelgje schreef op 10 augustus 2004 @ 18:27:
[...]
heb je dat uberhaubt al wel geprobeerd alvorens je deze vraag hier neerzet :?
OFFTOPIC:
En heb je in hemelsnaam je post nog wel eens nagelezen nadat je hem getypt hebt, het is namelijk niet te lezen.

ONTOPIC
Als je poortmapping goed staat kan je met je publieke IP idd gewoon connecten.

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

• Zwelgje
Vunzz schreef op 10 augustus 2004 @ 18:31:
[...]

OFFTOPIC:
En heb je in hemelsnaam je post nog wel eens nagelezen nadat je hem getypt hebt, het is namelijk niet te lezen.

ONTOPIC
Als je poortmapping goed staat kan je met je publieke IP idd gewoon connecten.
ik ga maar vanuit dat je het tegen de TS hebt en niet tegen mij, ik zie niks mis met mijn post :?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

zwelgje schreef op 10 augustus 2004 @ 18:33:
[...]

ik ga maar vanuit dat je het tegen de TS hebt en niet tegen mij, ik zie niks mis met mijn post :?
Hij begint z'n zin ook met en ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Vunzz
zwelgje schreef op 10 augustus 2004 @ 18:33:
[...]

Met jouw post is inderdaad niets mis, maar je begrijpt wel waarom ik dat de TS vraag...
Hij begint z'n zin ook met en
Ook dat ja ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Vunzz op 10-08-2004 18:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb dat geprobeerd maar weet ondertussen hoe het gaat werken
ik ken dat hier vanaf de interne kant niet proberen ik moet mij effectief aan den buitenkant bevinden

de vraag is beantwoord het was gewoon dezelfde remote desktop soft waar je ipv de servernaam het ip kan inplaatsen

thx

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:52

heuveltje

KoelkastFilosoof

oftopic. (niet beledigend bedoelt)
ben je soms een buitenlander die nederlands probeert te praten en alles door de spellingchekker gooit ?
de spelling klopt namelijk redelijk opzich. maar de zinnen doen zo vreemd/onleesbaar aan.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Zwelgje
heuveltje schreef op 10 augustus 2004 @ 18:51:
oftopic. (niet beledigend bedoelt)
ben je soms een buitenlander die nederlands probeert te praten en alles door de spellingchekker gooit ?
de spelling klopt namelijk redelijk opzich. maar de zinnen doen zo vreemd/onleesbaar aan.
tis een belg :+

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

spittie,

Welkom op GoT :)
We hebben op GoT een aantal regels opgesteld waar een topic graag aan moet voldoen - we hebben die samen gevat opgeschreven in de Registratievoorwaarden en faq waarmee je akkoord bent gegaan toen je je registreerde op GoT :)

Ik ga de drie belangrijkste regels nog even samenvatten:
  • Kies een goede topic titel die je probleem kort en bondig omschrijft. In Windows Operating Systems hebben we daarnaast forum specifieke eisen zoals het OS in je topic titel zetten (deze kan je terugvinden in de Windows Operating Systems Policy).
  • Omschrijf wat je zelf gedaan hebt en wat je zelf al gezocht hebt. In jouw specifieke vraag zou ik meer denken aan Network Troubleshooting en dan de poortmappings FAQ bijvoorbeeld :) Vertel ook even welke oplossingen er niet werkten :)
  • Vertel helder en duidelijk (op een manier die voor meer mensen begrijpbaar is) je probleem of vraagstelling. Probeer er ook voor te zorgen dat je een lekker leesbaar verhaal maakt.
Omdat je vraag ondertussen opgelost is, ga ik dit topic maar sluiten :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.