Toon posts:

GForce 2 GTS - half kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik ben een paar dagen weggeweest, en het is erg warm geweest ;). Mijn computer bleef aan, en nu heb ik een raar probleem met mijn videokaart (type: GForce 2 GTS). Zwarte letters worden niet goed getoond, maar overal waar zwart of donkere kleuren op het scherm verschijnen ontstaan vage grijze balken over de volle breedte. Ook is er iets eigenaardigs met de kleuren; het lijtk wel of bepaalde kleuren niet getoond worden waardoor de kleurmix net verkeerd is.

Kan dit door de warmte komen? Kan ik op mijn kaart zien wat er mis is, en is dit te repareren?

Alvast bedankt voor reacties,
Frank

PS. Als ik een thread gemist heb die relevant is hoor ik dat graag - ik kon niks vinden.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-08 23:47

Nik

Ja zou door de warmte kunnen komen. Zet er eens een huis- tuin- en keukenventilator op, en kijk wat 'ie doet. Zoek anders even op "artifacts".

Verwijderd

Wat ook kan is dat je kaart gewoon door de hitte, kapot is gegaan, want hioj is pasief gekoeld, dacht ik...

Verwijderd

GF2 GTS is actief gekoelt.. zo'n standaard koelertje... altans de Asus Deluxe versie was dat iig..

misschien is hij wel gewoon op... de mijnes heeft het op een gegeven moment ook gewoon begeven... noujah.. hij doet het nog wel, maar bij games krijg ik flinke artifacts na een tijdje.. op zich wel grappig.. de games crashen niet :+
Ik had em overigens wel passief gekoeld met een Zalman HPA .. met een extra 80mm fan op 12 volt er tegenaan gelijmt maakte het niets uit.

Maar ik had wel een keer geprobeerd om hem te flashen naar een GF2 Pro (zit een Pro core op en het geheugen zou de overclock aan moeten kunnen) maar toen ging die gek doen en had ik het weer terug geflashed.. ik denk dat hij daarom bij mij na een tijd (half jaar later btw) gek ging doen.

heb je em al in een andere pc gepropt?

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

Probeer anders even het koelertje schoon te maken van je kaart. Dat kan na al die tijd behoorlijk wat schelen!

reserveringshouder Tesla Model 3