Ik ben bezig met een CMS en toen ik toch bezig was ook met een Framework. Ik probeer hierbij een aantal lagen aan te leggen en het werkt ook wel, echter bepaalde log mechanismen niet.
Wat gebeurt er dan niet?
Wat ik bijvoorbeeld wil is het totaal aantal gebruikte Templates, aantal includes en aantal Queries weten. Dus als er bijvoorbeeld een template wordt geinitialiseerd dan, in mijn template class:
Aan het eind van elk bestand roep ik dan bijvoorbeeld
aan, en ik krijg het aantal gebruikte templates in dat bestand (in dit geval de E)ditor. Ik print hem nog in dezelfde file (for test purposes) en zie het aantal.
Echter dit werkt alleen met losse bestanden. Wat ik dus heb is een centraal bestand (index.php) waar alle classes en benodigde bestanden worden ge-include (dmv een class). Ik dacht dus: aan het eind van elk bestand zet ik het aantal Queries/Templates/Includes (zoals hierboven in een array), en in index.php array_sum ik de boel. Maar dat werkt dus niet. Ik krijg alleen de waardes bepaald in index.php zelf. Als ik de andere aanroep (bijv $TemplateNum['editor'] krijg ik een warning:
Notice: Undefined index: editor in E:\PHP Projects\CMS\index.php on line 60).
Dus in elk bestand zelf kan ik de waarde printen, maar als ik dat bestand include in een ander bestand niet meer.
Ik vind dit nogal vaag, want het volgende werkt wel (print: 1 35).
include-a.php:
include-a-2.php:
Iemand ideeen of ervaringen? Ik ga wel verder prutsen, maar het wil niet lukken na een paar uur.
Wat gebeurt er dan niet?
Wat ik bijvoorbeeld wil is het totaal aantal gebruikte Templates, aantal includes en aantal Queries weten. Dus als er bijvoorbeeld een template wordt geinitialiseerd dan, in mijn template class:
PHP:
Allemaal koek en ei, en het werkt ook.1
| $this->template_num++ ; |
Aan het eind van elk bestand roep ik dan bijvoorbeeld
PHP:
1
| $TemplateNum['editor'] = $template->getTemplateNum() ; |
aan, en ik krijg het aantal gebruikte templates in dat bestand (in dit geval de E)ditor. Ik print hem nog in dezelfde file (for test purposes) en zie het aantal.
Echter dit werkt alleen met losse bestanden. Wat ik dus heb is een centraal bestand (index.php) waar alle classes en benodigde bestanden worden ge-include (dmv een class). Ik dacht dus: aan het eind van elk bestand zet ik het aantal Queries/Templates/Includes (zoals hierboven in een array), en in index.php array_sum ik de boel. Maar dat werkt dus niet. Ik krijg alleen de waardes bepaald in index.php zelf. Als ik de andere aanroep (bijv $TemplateNum['editor'] krijg ik een warning:
Notice: Undefined index: editor in E:\PHP Projects\CMS\index.php on line 60).
Dus in elk bestand zelf kan ik de waarde printen, maar als ik dat bestand include in een ander bestand niet meer.
Ik vind dit nogal vaag, want het volgende werkt wel (print: 1 35).
include-a.php:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| <?php error_reporting(E_ALL) ; $a[0] = 1 ; include('include-a-2.php') ; print $a[0] . " " . $a[1] ; ?> |
include-a-2.php:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| <?php error_reporting(E_ALL) ; function argh() { return 35 ; } $a[1] = argh() ; ?> |
Iemand ideeen of ervaringen? Ik ga wel verder prutsen, maar het wil niet lukken na een paar uur.
[ Voor 14% gewijzigd door Cavorka op 10-08-2004 18:08 ]
the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.