[Ramp pc] Moederbord kaduuk?

Pagina: 1
Acties:

• bas.kb
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-11-2025

bas.kb

BI'er :P

Topicstarter
Ha,

Ik heb hier een PC staan (P4 2,8 Ghz, 120 Gb hd, 512 MB ram, Radeon videokaart) die al tijden sloom was. Op een begeven moment kreeg ik de melding dat sectoren op de HD onleesbaar waren. Na een hoop gerommel de HD vervangen, en ook maar gelijk een nieuw reepje geheugen gekocht.

Oude geheugen eruit, nieuwe erin. HD omgewisseld, en opgestart. Hij herkende het geheugen direct, en ook de Maxtor 120 GB hd deed het prima. Geboot met de Windows XP prof (legaal) cd, en de setup gestart. Partities ingedeeld, c partitie geformatteerd, setup bestanden kopieeren, opnieuw opstarten, windows setup... enz enz. In de setup na het opstarten kreeg ik zo'n balkje tezien met de voortgang van de installatie. Daar gaf hij aan dat hij nog 37 minuten moest, maar daar bleef ie ong. een uur op staan bij het onderdeel 'apparaten installeren'. Toen gaf ik de hoop op dat hij ooit nog eens op de 36 min. zou springen, dus ik heb de PC opnieuw opgestart (Ctrl-Alt-Del).

Na het opstarten hervatte de setup zich, alleen kreeg ik vrijwel direct een foutmelding, 'page fault in non paged area'. Damn, gezocht op internet.. en het zou welés aan het geheugen kunnen liggen. Dat nieuwe reepje in een andere pc gestopt, en daar werkte het prima. Geheugen teruggestopt, en memtest geprobeerd te draaien, deze liep echter bij het eerste opstartscherm vast. Omdat het oude geheugen een blokje SIEMENS 256MB PC2100 was, en de nieuwe INFINEON 512MB PC3400 (400 DDR) heb ik in de bios de DDR snelheid verlaagd naar 200. Na deze instelling doorgevoerd te hebben krijg ik geeen beeld meer! Mijn monitor springt niet meer aan met het opstarten van de PC. Ik heb geen 'NO SIGNAL' scherm, maar het powerlampje op de monitor blijft knipperen.

Ander geheugen geprobeerd, zonder effect. Andere videokaart en monitor aangesloten, geen effect... Als ik opstart zonder de nieuwe hardeschijf krijg ik geen lettertje op mijn beeldscherm.

Is mijn moederbord gewoon kaduuk of kan het nog ergens anders aan liggen? :? :X

[ Voor 8% gewijzigd door bas.kb op 10-08-2004 18:02 ]

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Bios ff wissen en het is weer goed.
Zoek even op hoe je de cmos kan clearen in je moederbord boekje.
Anders even de stroom eraf, en het batterijtje er een minuut of 10 uit.
Daarna start je pc gewoon weer op en moet je weer ff de datum en tijd instellen :)

Wat je ook kan proberen is tijdens het opstarten de insert knop in te drukken, dan boot ie meestal al weer

• bas.kb

bas.kb

Topicstarter
Ik heb de CMOS batterij eruit gehaald, en na 10 minuten weer teruggestopt.

Helaas krijg ik hierna nogsteeds geen beeld. Ook het indrukken van Insert tijdens het opstarten heeft geen effect. Ik hoor de HD e.d. wel aanslaan.

De pc is van mijn pa, en die heeft hem bij de mediamarkt gekocht. Het is een microstar computer, en ik denk ook een microstar moederbord, modelnummer 6701. Hier kan ik echter op de website van microstar weinig mee, en ik heb geen boekje waar ik kan opzoeken hoe ik de bios dan wèl moet resetten.

Heeft iemand enig idee hoe dat wel moet bij een microstar computer?

// edit

Het is een microstar / medion PC... alleen biedt de medion website ook geen handleidingen, alleen updates |:(

[ Voor 10% gewijzigd door bas.kb op 10-08-2004 20:14 ]

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Mss issut een MSI moederbord?
MSI = MicroStarInternational dus al op MSI.com.tw gekeken?

• bas.kb

bas.kb

Topicstarter
Heb het batterijtje er een uurtje uitgehouden, en nu heb ik weer beeld.

Memtest draait, dus ik ga verder met het zoeken van het probleem... iig makkelijker mèt beeld! :)

Het is btw idd een MSI moederbord, alleen op die website kan ik niet het moederbord vinden wat overeen komt met het serienummer op het mb zelf.

Verwijderd

en de bios zal je daar ook niet vinden. ff naar de website fan medion toe

• bas.kb

bas.kb

Topicstarter
Windows XP installatie draait weer, alleen duurt het ontzettend lang voordat ie ook maar de setupbestanden naar de HD gekopieerd heeft. Heeft iemand enig idee hoe het komt dat een P4 2,8 Ghz met 512 MB geheugen, snelle HD en shizzle daar zooo lang over doet?

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-05 18:48

Khaine

Python liefhebber

bas.kb schreef op 10 augustus 2004 @ 21:15:
Windows XP installatie draait weer, alleen duurt het ontzettend lang voordat ie ook maar de setupbestanden naar de HD gekopieerd heeft. Heeft iemand enig idee hoe het komt dat een P4 2,8 Ghz met 512 MB geheugen, snelle HD en shizzle daar zooo lang over doet?
Bij mij kwam dat door mijn 16 speed CD-rom , op een systeem gelijk aan dat van jouw .

En door het feit dat het geen SCSI is maar IDE :) .

In dat geval is de CD-Rom gewoon de belemmende factor . Als je ook een snelle CD-rom hebt en je Bios instellingen staan geheel goed , dan is het voor mij ook een raadsel .

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Verwijderd

is je cpu niet aan het afsterfen?

• bas.kb

bas.kb

Topicstarter
Heb op aanraden van een vriend de voeding vervangen...

Helaas geen effect, het installeren van windows duurt nogsteeds vreselijk lang!

Heb ondertussen al het geheugen, HD en voeding vervangen. Voor de rest heb ik alle andere onderdelen al eruit gehaald (zoals modem, geluidskaart, cdrom spelers) maar dat ook zonder succes.

Het moederbord & processor zijn de enige ongemoeide onderdelen, ga hem denk maar naar een computerwinkel brengen want die onderdelen ga ik niet op de gok vervangen 8)7

• Tpn
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-12-2025

Tpn

probeer is alleen met dat snelle reepje geheugen je install te runnen, 2 verschillende reepjes van EN verschillende grote EN andere snelheid EN ander merk, zou naar mijn mening best is de boosdoener kunnen zijn.

kijk anders voor de zekerheid je ide kabels na, vervang deze indien nodig

• bas.kb

bas.kb

Topicstarter
Het probleem was de processor. Die is vervangen, en nu werkt ie weer

Thanx allemaal! :)
Pagina: 1