[Hema] Digifoto's afdrukken duurt te lang. Rechten?

Pagina: 1
Acties:

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:10

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Ik heb op 3-8, 101 digitale foto's richting Hema geupload, allen gekozen voor het formaat 10*15. Op 4-8 bevestiging gekregen dat mijn bestelling in productie is genomen.

Op de site van de Hema staat:
Levertijd opdrachten op 1 formaat: 2 werkdagen
Status staat nu nog steeds op:
Datum 4-8-2004
Status In productie
In de algemene voorwaarden en bij levertijd staat niets vermeldt over fluctuatie van deze levertijden. Ik had de foto's maandag echt nodig (wat erg ruim genomen was), echter zit ik nu dus in het schip. (Je kunt uiteraard zeggen dat ik niet naar de Hema zou moeten zijn gegaan) Foto's zijn nog steeds wel van belang voor me, maar wil hier dus niet meer de volle prijs voor betalen.

Sta ik hierbij uberhaupt in mijn recht om korting te bedingen?

Kan ik indien ik mijn gelijk niet krijg de foto's gewoon weigeren (ben nu toch al te laat). 6 maanden later gaan ze toch de vernietiging in. Ik laat dan wel de Hema achter met een schadepost van 101 foto's, of is het gewoon erg "niet netjes" en moet ik dit "kleine" probleem voor lief nemen?

Edit: Heb al een report gestuurd om topictitel aan te laten passen
[topictitel] Land gaarne om laten zetten in Lang

[ Voor 8% gewijzigd door Richard op 10-08-2004 18:00 ]

20*350ZO45°

Verwijderd

Ik zou eerst eens contact opnemen met Hema om te zien wat er mis is. Niet meteen met recht en rechtszaken komen aanzetten. Ik heb 2 weken geleden een printer naar Dynabyte terug gebracht, en zou er binnen 2 dagen iets van horen; of reparatie of vervanging het beste was qua kosten. Ik heb nog niks gehoord. Als ik vrijdag niks heb gehoord, ga ik er langs. En dan zal ik wel wat horen, want hun 2 dagen zijn al 18 dagen voorbij dan.

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:20
Waarom wil iedereen tegenwoordig gelijk weten wat zijn rechten zijn bij de meest onbenullige dingen? :|

• SjonKanon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-01-2022
Jezus man, wel eens van een telefoon gehoord? Als je bekend bent met internet en dingen regelen via internet dan weet je dat dit soort dingen wel eens mis gaan. Ik had precies hetzelfde bij de Hema, had het ook op 04-08 in productie staan en zondag stond er nog steeds in productie, terwijl ik die dag de foto's wilde hebben. Aangezien de Hema open is op zondag in Den Haag belde ik even om te vragen hoe het zat en het e-mail bevestigings systeem blijkt bij de Hema niet zo goed te werken, mijn foto's waren dus al klaar (waarschijnlijk vrijdag al). Als je de foto's maandag nodig had dan ga je toch niet als een dood konijn zitten wachten? Het recht om de telefoon op te pakken heb je! :)

Canon Powershot A75 - Soligor 52mm Lens Adapter - Marumi Circular Polarizing Filter 52mm

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:14
je zegt dat je de tijd ruim genomen hebt, als je de foto's perse maandag moest hebben snap ik niet dat je die foto's een poos eerder hebt laten ontwikkelen zodat je ze zeker weten had. je moet er altijd van uitgaan dat er iets mis kan lopen.

op 4-8 stuurde je ze in, da's woensdag. op 5-8 of 6-8 worden ze geprint... 7-8 is zaterdag en 8-8 is zondag, met een beetje geluk komt de post op maandag (sommige plaatsen doet de post niet op maandag) en dan krijg je ze pas vandaag, dinsdag dus. ik vind dit wel een erg kleine marge qua tijd.

• SjonKanon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-01-2022
masterslave schreef op 10 augustus 2004 @ 20:39:
op 4-8 stuurde je ze in, da's woensdag. op 5-8 of 6-8 worden ze geprint... 7-8 is zaterdag en 8-8 is zondag, met een beetje geluk komt de post op maandag (sommige plaatsen doet de post niet op maandag) en dan krijg je ze pas vandaag, dinsdag dus. ik vind dit wel een erg kleine marge qua tijd.
Voor zover ik weet moet je ze ophalen bij de Hema, nadat je een mailtje hebt gekregen dat je foto's klaar zijn. Dit is ook de indruk die ik krijg van de TS. Dus met de kpn/ptt heb je niets te maken qua post. De foto's liggen waarschijnlijk al 4 dagen te wachten, het enige wat de TS hoeft te doen is er even langs gaan of even bellen.

Canon Powershot A75 - Soligor 52mm Lens Adapter - Marumi Circular Polarizing Filter 52mm

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:24

Tarin

Just plain weird.

SjonKanon schreef op 10 augustus 2004 @ 21:03:
[...]

Voor zover ik weet moet je ze ophalen bij de Hema, nadat je een mailtje hebt gekregen dat je foto's klaar zijn. Dit is ook de indruk die ik krijg van de TS. Dus met de kpn/ptt heb je niets te maken qua post. De foto's liggen waarschijnlijk al 4 dagen te wachten, het enige wat de TS hoeft te doen is er even langs gaan of even bellen.
De laatste keer dat ik foto's bestelde bij de Hema kreeg ik na het 'in productie'-mailtje een mailtje dat de foto's gereed waren (zaten 2 dagen tussen).
Ik kan me voorstellen dat het drukker is in verband met de vakantietijd, maar het zou wel netjes zijn als ze een verwachte vertraging op de site/in de winkel vermelden.

Overigens is het IMO onzin om direct over rechten en korting te beginnen. Ze zouden vertraging moeten vermelden, maar uiteindelijk zal het best goed komen.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-02 15:57

jasjenl

Liab A Tymo

Ik heb ook zoiets gehad bij de Hema. Het automatische meldingssysteem van de Hema werkt niet goed, maar als je ze een mailtje stuurt krijg je wel een reactie dat de foto's waarschijnlijk al klaar zijn. Ik zou dus eerst gewoon even naar de Hema mailen, ik kreeg daar vorige keer een hele behulpzame reactie op. Dit had je natuurlijk ook zelf kunnen bedenken..
Pagina: 1