Spiderman 2 / AoM Crash

Pagina: 1
Acties:

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:34
Hallo,

Als ik Spiderman 2 The Game speel, dan crasht het spel al meteen als ik begin te spelen.

Elke keer op hetzelfde punt crasht het spel. Het beeld ziet er dan heel vreemd uit, met vreemde kleuren en lijnen ed.

Bij Age of Mythology kreeg ik dezelfde crash, en waarschijnlijk bij andere spellen ook als ik die speel.

Ik heb een foto op het internet gezet: http://barry.n2-websolutions.com/crash.jpg

Ik heb een AMD Athlon 1,4 Ghz, 256 MB SDRAM, GeForce 2 MX 32 MB en ik draai Windows XP Prof. + SP1 en DirectX 9

Weet iemand hoe dit komt en hoe ik dit op kan lossen?
Het is namelijk heel irritant dat ik geen spelletjes kan spelen zo.

Grtz, Barry

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:18

Polycom

Poes van goud

Ik denk dat het aan je videokaart ligt.. 32 mb is nou niet top of the bill..
maar misschien kan je hem wel draaiend krijgen, zet alle settings op low en probeer het nog eens.

• Barryvdh
Hmm, ik denk ook wel dat het aan de 3d kaart ligt, maar ik heb bij UT2004 geen van deze problemen.
En Age of Mythology is ook niet echt een zwaar spel dacht ik.

Ik had eerst eigenlijk nooit erges last van dus ik dacht, dus weet iemand miss een andere mogelijke oorzaak?

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:37
Is de koeling van je videokaart verder in orde?
En heb je dit bij oudere spellen ook, of alleen bij de wat nieuwere en zwaardere spellen?
Heb je al geprobeert om van drivers te wisselen, of opgezocht of je videokaart wel geschikt bevonden is voor de games waarmee je problemen hebt?

• Barryvdh
Ik heb wel verschillende drivers geprobeerd, en Age of Mythology is al wel een tijdje oud dacht ik. Dus het is ook bij minder zware spellen.

Normaal gesproken kan ik wel gewoon spellen draaien, want UT2004 draaide bij mij wel (alhoewel niet soepel), zonder zo te crashen.

Of de koeling goed is weet ik niet. Is daar een makkelijke manier voor om te kijken of dat zo is, of goedkoop te vervangen, of is het dan makkelijker om een nieuwe kaart te kopen (GeForce FX5200 128 mb voor 70 euro ofzo).

Grtz, Barry

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:37
De koeling van je videokaart kun je nakijken door te checken of de ventilator op de kaart zelf wel draait. Indien er geen ventilator op zit kun je eens voelen aan het koelblok. Is dit te heet om vast te houden, dan is er de kans dat het idd een hitte probleempje is. Een eventuele oplossing zou dan zijn om er een extra ventilator op te richtin :)

Welke driver versies heb je overigens geprobeert?
En heb je de readme / helpfiles van de spellen al nader bekeken of er toevallig bekende problemen zijn met jouw videokaart?
Pagina: 1