Ik ben op dit moment bezig met een nieuwssysteem waarbij er bij elke databasetoevoeging een compleet bestand wordt weggeschreven d.m.v. fwrite.
Een weggeschreven bestand moet er bijvoorbeeld zo uitzien:
De code voor het weggeschrijven van gegevens is bij mij:
Mijn probleem is het volgende: Ik wil een compleet bestand, zoals in de eerste code beschreven,
wegschrijven naar een ander bestand, waarbij de unieke id (verkregen bij de toevoeging van de database) in dat bestand wordt verwerkt
en de andere code met variabelen worden naar het nieuwe bestand weggeschreven waarbij het nog steeds variabelen blijven.
Dit moet kunnen. Hoe is dit mogelijk?
Alvast heel erg bedankt,
Bart Roorda
Btw: Sry voor het vern***en van de lay-out.
Een weggeschreven bestand moet er bijvoorbeeld zo uitzien:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| <?php include("inc_top-lay-out.php"); ?> <?php $query = ("SELECT titel FROM nieuwsarchief WHERE ID = $id]"); // Deze id-variabele moet een toegewezen integer zijn (dus geen variabele). $result = mysql_query($query); $aadsg = mysql_fetch_array($result); $titel = $aadsg[0]; echo("<H1>" . $titel . "</H1>"); // etc.. ?> <?php include("inc_bottom-lay-out.php"); ?> |
De code voor het weggeschrijven van gegevens is bij mij:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
| <?php if(!empty($_POST)){ $titel = addslashes($_POST['titel']); // andere variabalen die slashes toevoegen aan de variabalen die zijn toegekend via het form eronder include("db_connect.php"); $query = ("INSERT INTO nieuws_archief (id, date, titel, korte_titel, bestandsnaam, mapnaam) VALUES (null, $date, '$titel', '$korte_titel', '$bestandsnaam', '$mapnaam')"); $result = mysql_query($query); if(!file_exists("/" . $jaar . "/" . $mapnaam . "/" . $bestandsnaam)){ $file = fopen("/$jaar/$mapnaam/$bestandsnaam", "w"); fwrite($file, $fstring); fclose($file); }else{ $error = "<font color='#FF0000' face='Verdana, sans-serif'><B>/" . $jaar . "/" . $mapnaam . "/" . $bestandsnaam . "bestaat al. Kies een andere bestandsnaam voor dit nieuwsitem.</B></font>"; } ?> HTML <?php }else{ ?> HTML-form <?php } ?> |
Mijn probleem is het volgende: Ik wil een compleet bestand, zoals in de eerste code beschreven,
wegschrijven naar een ander bestand, waarbij de unieke id (verkregen bij de toevoeging van de database) in dat bestand wordt verwerkt
en de andere code met variabelen worden naar het nieuwe bestand weggeschreven waarbij het nog steeds variabelen blijven.
Dit moet kunnen. Hoe is dit mogelijk?
Alvast heel erg bedankt,
Bart Roorda
Btw: Sry voor het vern***en van de lay-out.
[ Voor 36% gewijzigd door BARO op 10-08-2004 17:09 ]