Ik ben bezig met het optimaliseren van het maken van productfoto's. Er worden vooral foto's gemaakt van sokken. Op dit moment gebeurt dat gewoon met een digitale camera in de hand. We willen echter hier verbetering in aan gaan brengen zodat alle foto's hetzelfde ogen: alle sokken op dezelfde plek enzo. We willen foto's gaan maken met een witte achtergrond, dus zonder schaduw e.d. Naar aanleiding van de topics in het forum denk ik dat ik maar eens een soort van stoel ga bouwen met enkele halogeenlampen zoals vermeld wordt.
Dan houdt ik nog 2 problemen over:
Hoe krijg ik iedere keer de sokken netjes op hun plek. Dit klinkt misschien heel eenvoudig maar valt nog zwaar tegen. Meestal ben je toch wel even aan het schuiven voor ze allemaal goed liggen.
Hoe kan ik eenvoudig zorgen dat de bestandsnaam het artikelnummer wordt? Bij de meeste cams wordt een volgnummer gebruikt en kan je pas na het fotograferen de USB kabel er in stoppen om de juiste nummers te geven. Dit zou eigenlijk eenvoudiger moeten kunnen.
2 voorbeeldjes van huidige foto's:

Dan houdt ik nog 2 problemen over:
Hoe krijg ik iedere keer de sokken netjes op hun plek. Dit klinkt misschien heel eenvoudig maar valt nog zwaar tegen. Meestal ben je toch wel even aan het schuiven voor ze allemaal goed liggen.
Hoe kan ik eenvoudig zorgen dat de bestandsnaam het artikelnummer wordt? Bij de meeste cams wordt een volgnummer gebruikt en kan je pas na het fotograferen de USB kabel er in stoppen om de juiste nummers te geven. Dit zou eigenlijk eenvoudiger moeten kunnen.
2 voorbeeldjes van huidige foto's: