watercooling set of custom ?

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• redpen
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-02 22:27
Kant-en-klaar of custom?

Kant-en-klaar setjes hebben als voordeel dat het helemaal afgestemt is voor computer gebruik. Alles past netjes op elkaar en het is natuurlijk makkelijk om alles in een keer te kopen. Het nadeel is vaak dat de setjes minder presteren dan custom systemen, maar dit hoeft niet altijd zo te zijn. Er zijn zeker setjes te koop die erg goed zijn. Een ander nadeel is natuurlijk dat het een set is. De vrijheid van een custom set is er dus niet. Er kan bijvoorbeeld een pomp bij zitten die niet zo goed is als een Eheim.
Als je een set gaat kopen (custom of niet) lees dan veel reviews. Het aanbod verschilt bijna wekelijks. Over het algemeen doe je een goede koop met producten van Danger Den, Nextcool, Eheim, Innovatek/Klax, Koolance etc. Als de onderdelen goed uitgezocht zijn is het mogelijk om voor erg weinig geld (40-150 euro) een super presterend setje maken.
het gaat om deze quote :)

ik ben nu zelf na veel ploeter en herrie het eindelijk beu dat me pc zoon tering herrie maakt

de huidige idle temps ( op deze toch al warme zomer dag zijn nu ~48 graden voor een amd 2600 das beetje warm vindt ik

nu heb ik eens mooi rond gezocht naar verschillende set`s en wat mooie reviews gezien

en nu zag ik het volgende setje
Thermaltake Aquarius II waterkoelingsset prijs A 125 euro ongv

in de quote die ik hierboven ergens al geplaats had staat een tip
Als de onderdelen goed uitgezocht zijn is het mogelijk om voor erg weinig geld (40-150 euro) een super presterend setje maken.
nou vindt ik dit heel erg interesant :)
maar nu wil ik natuurlijk wel weten wie wat waar en hoe ?

waar zijn goede zaken die snel / betrouwbaar leveren in nederland en welke combo kan je het beste pakken ?

dit zou een mooi topic kunnen zijn voor meerdere mensen die met een watercooling setje / custom set eens aan de gang willen :)

welke site`s zou je bijv al veel onderdelen kunnen vinden voor een water cooling set

beter 10 servers in de lucht dan 1 op de grond

Verwijderd

Dat kun je niet in de winkel kopen denk ik :) maar als je handig bent kun je zelf best voor €40 wc hebben!

-Radiator op de sloop halen (€15 ofzo?)
-Reservoir zelf maken van een tupperwarepotje ofzo
-Blokjes zelf maken (moet je maar ff naar zoeken)
-Tubing en aansluitingen (€20?)

Et voila met alle materialen heb je voor rond de €40 een WC!

• redpen
ok stel dat ik gewoon een pomp etc los koop zijn er dan ook bepaalde dingen waarop je moet letten zodat het op elkaar afgestemd is ( zoals koper en andere metalen ) soort water wat erin moet

heeft iemand bijv gamma tips :P

ervaringen van andere zelfbouw wc`s ?

ikzou zelf bijv al eens kunnen kijken voor een radiator bij de sloop de slangen etc klemmen is ook geen prob aangezien de gamma 2 meter verderop ligt

dan moet er denk ik nog die blokjes etc en de pomp geregeld worden wat kan je daar dan het beste voor pakken gewoon bestellen ergens of kan je ook een vijver pomp gebruiken ?

Verwijderd

erger zelfs, de eheim pomp die het meest wordt gebruikt is van origine een vijverpomp en in het gebruiksaanwijzinkje zul je dan ook helemaal niets aantreffen wat duidt op het doel van waterkoeling :+ voor prijzen kun je het beste gewoon een aantal online pc shops langsgaan zoals tweakstore, frozencpu en dergelijke, duitse zaken hebben ook leuke spullen zoals aquacomputer en watercool...

over corrosie hoef je je niet extreem druk te maken, je kunt daar gewoon een sapje voor kopen en dit meng je met het water en dit onderdrukt de corrosie grotendeels, dit kun je eigenlijk overal wel vinden...

bij gamma kun je slang halen (dit zal niet zo flexibel zijn als bijv. tygon, maar wel goedkoper) aansluitingen, en alle kleine ellendige dingetjes die erbij horen :Y)

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 17:03:
Dat kun je niet in de winkel kopen denk ik :) maar als je handig bent kun je zelf best voor €40 wc hebben!

-Radiator op de sloop halen (€15 ofzo?)
-Reservoir zelf maken van een tupperwarepotje ofzo
-Blokjes zelf maken (moet je maar ff naar zoeken)
-Tubing en aansluitingen (€20?)

Et voila met alle materialen heb je voor rond de €40 een WC!
hoe wil jij je water laten rond stromen :? :P

Verwijderd

Die Aquarius set kost geen 125 euro; maar kijk eens in de pricewatch (dat scheelt vaak een hoop ;) )
Je kan hem al krijgen voor 95 euro: pricewatch: Thermaltake Aquarius II A1604 (CPU, Socket A/478, set)

Ik zou hem je zelf niet echt aanraden omdat hij niet echt super presteert maar je moet hetzelf weten. :D ( is ook een topic op GoT over dat setje)

Verwijderd

Misschien eens dit topic doorspitten? [rml][ WC] Het grote waterkoelingtopic deel X[/rml] Daar staan ervaringen genoeg over diverse onderdelen en ook de ervaringen van de 'zelbouw-WC". Daarnaast zijn er diverse topics over de diverse kant-en-klaar-setjes.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2004 19:00 ]

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-11-2025

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

ik ben nu ook bezig met mn eigen WC setje aan het maken, de kosten die ik tot nu toe heb gemaakt zijn:

- €21 voor Eheim pomp (van Aquacomputer.de)
- €10 Kachelrad. uit een Opel Astra (van de sloop)

verder nog niets, ik ben nog steeds aan het zoeken voor een goed en makkelijk te maken ontwerp voor mn CPU blok....

ik zat te denken aan een soort Direct-Die alleen dan van koper, en wel met koperen onderplaat, maar weet niet cker of dat goed gaat werken....

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:31

Thandor

SilverStreak

Mister I schreef op 10 augustus 2004 @ 18:48:
[...]

hoe wil jij je water laten rond stromen :? :P
PC om de minuut 90 graden draaien ;), Dan stroom het water weer een stukje verder :D

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• redpen
price watch had ik al gezien maar die prijs klopt niet omdat hij bij die winkel al niet meer verkocht wordt ( alternate )

ok die pompjes zijn niet zo duur zie ik :)

welke pomp kan je aanraden ?

er staan er een paar bij
http://www.aquacomputer.de/

laten we zeggen hoeveel liter per uur zou ik minimaal moeten hebben voor een amd 2600 die overclocked wordt ?

[ Voor 52% gewijzigd door redpen op 10-08-2004 20:06 ]

• peddro

peddro

een 600 l/u pompje zou wel leuk zijn....

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Je zou inderdaad minimaal een 600 l/u pompje moeten hebben.. dan heb je aan een eiheim over het algemeen een zeer goede pomp.. de Eiheim 1048 is dat zo uit m'n hoofd, ga je straks echter wat verder met waterkoeling en meer blokjes in je setup opnemen dan denk ik dat je nu vooruit moet kijken en b.v een 1200 l/u pompje moet gaan aanschaffen.. Is een Eiheim 1250 b.v :)

Veel succes!

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

apen-nootjes schreef op 10 augustus 2004 @ 20:27:
Je zou inderdaad minimaal een 600 l/u pompje moeten hebben.. dan heb je aan een eiheim over het algemeen een zeer goede pomp.. de Eiheim 1048 is dat zo uit m'n hoofd, ga je straks echter wat verder met waterkoeling en meer blokjes in je setup opnemen dan denk ik dat je nu vooruit moet kijken en b.v een 1200 l/u pompje moet gaan aanschaffen.. Is een Eiheim 1250 b.v :)

Veel succes!
Niet nodig. Met alleen een CPU blok is een 300 liter al genoeg. De flow van het water maakt weinig uit (raait toch geen 600 l/u ;) ). Met meerdere blokjes zou ik ook een 600 l/u nemen!

1200 l/u is nergens voor nodig lees daarvoor ook het grote waterkoelings topic door

• redpen
hmm ik snap niet hoe je dan onder de 100 euro blijft met zoon water cooling als ik zo kijk zijn die pompen al gouw 34 euro voor 600 l/h

en dan nog een blokje a 30 euri
dan slangen vloeistoff etc is het rond de 80 en dan nog radiator en reservoir

ik denk dat ik gewoon class products ga halen en dan het geheel samenvoeg moet ik nog ergens op letten als ik bijv een kopere blokje haal en een zilvere of andere metaal soort reservoir ??

of maakt dat allemaal niet uit ? en welke dikte van slangen kan ik het beste gebruiken ?

• redpen
aha 2de hands is ook mogelijk :P

kan nu van een goede vriend het volgende krijgen

Sicce nova
1300 l/h (pomp van 30 euro)
zegt hij

hij heeft 1 klein mankementje
het aanzuiggat heeft n scheur aan de zeikant
( maar is maybe wel te fixen )

verder

cpu blok, en de bevestiging voor de cpu enzo
reservoir(2x.. 1 keer voor pomp intern(groot) en 1x voor pomp extern)
een flink aantal meters slangen...
slangklemmen
keuze uit 3 rads... ( 2 hoef ik niet te modde de ander wel)

wat zou ik er voor mogen betalen ongv ?

• peddro

peddro

dat wat je zegt over een pomp van 600 l/u dat hij zo duur is, is niet waar...

Afbeeldingslocatie: http://www.aquacomputer.de/prodimg/nd_products/eheim_600_500.jpg

de Eheim Compact 600, verplaats 600 liter in het uur en de kosten:
€ 15,50 (exclu. verz. kosten)

[ Voor 5% gewijzigd door peddro op 10-08-2004 22:47 ]

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap