Toon posts:

terratec dmxfire 1024 output

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus een terratec dmxfire 1024 en het probleem is dus ik heb 2 uitgangen. 2 outputs. 1 daarvan werkt ongeacht wat je er ook instopt (koptelefoon of versterker +boxen). nu wil ik dus die andere actief krijgen maar op de 1 of andere manier kan dit niet. ik krijg er nix uit. raaaaaaaaaar? !?!keb alles al beetje geprobeerd. ff de geluidskaart uit de pc getrokken en erin geduwd in een ander slot. andere drivers geinstalleerd (ik heb de nieuwste nu). snap er niets van. wweet iemand de oplossing hier toevallig voor?

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:08
die 2e uitgang is voor rearspeakers bij bijv 4.0 of 4.1 audio

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Over welke uitgang(en) heb je het precies? :?

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:08
neem aan dat ie die 2 groene bedoelt

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• Slogra
  • Niet online
Ik heb het effe geprobeerd en Foobar met "Convert Stereo To 4 Channel" DSP werkt bij mij.

Nu maar hopen dat jij ook Foobar gebruikt :P

Verwijderd

Topicstarter
jah de 2 groene uitgang (output).
maar kan je daar geen koptelefoon op aansluiten dan? want ik heb zeg maar op de eerste uitgang de versterker zitten met boxen en het is voor mij het makkelijkst
als ik dan gewoon op de 2e uitgang (tenminste die groene, en dat is toch wel een uitgang ) een koptelefoon kan aansluiten. wat is foobar en kan je me uitleggen wat het doet of het ook voor mij van toepassing is?

• Slogra
  • Niet online
Foobar is een Audio Speler net als bijv. Winamp, maar dan beter :). Je kan 'm hier downloaden: www.foobar2000.com . Zorg dat je "foobar2000 v0.8.3 - special" download want daar zit o.a. "Convert Stereo To 4 Channel" DSP bij.

Installeer 'm en ga dan naar preferences -> Playback -> DSP manager en zorg dat "Convert Stereo To 4 Channel" aan de linkerkant komt te staan bij de Active DSPs.

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
ok voordat ik heeel veel moeite ga doen enzo is dit ook voor spelletjes/andere sjit of alleen puur om mp3's enzo af te spelen?

Verwijderd

Topicstarter
uhw boeiend :), toch maar ff geprobeerd. maar ik heb gedaan wat je zei maar ik hoor ten eerste nog niets uit de 2e output (groene) komen, maar ik zie geen balans en xie ook geen volumeregeling enzo. of zit dat er niet op? :)

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

download de driver van hercules fortissimo II
dat is dezelfde chipset en die driver werkt ook voor de terratec dmXfire 1024.

Bij die driver kan je 4 kanalen instellen. Het werkt niet altijd ff lekker, dus gewoon maar beetje klikken tussen 2 en 4speakers.. En op een zeker moment werkt het wel :) (vergeet niet volume van rear ).. Ik gebruik de rear uitgang voor een subwoofer.
Pagina: 1